Välkommen Gabriel Landeskog

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Välkommen Gabriel Landeskog

Inlägg av JohanPez »

Staten skrev:Skönt att se Landeskog i spelargången innan. Han fattar att det är match och dags att tagga till.

Landeskogs inställning sammanfattas bäst med ett ord. Djurgårdsanda.
Så frön nu yngling, så så mycket du kan!
Användarvisningsbild
Raus

Re: Välkommen Gabriel Landeskog

Inlägg av Raus »

Hahaha, "sugen på Tingsryd borta?"

Även om jag avskyr Max Grindal så kan jag inte låta bli att dra på smilbanden lite...Tingsryd borta..
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Björn Nord Björn Nord ?@bjornnord28

@MrBreitholtz Hur såg det ut idag? @gabelandeskog92 kan tyvärr snart vara ett minne blott.
Vad menar Björn Nord med den tweeten?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jim Morrison skrev:
Björn Nord Björn Nord ?@bjornnord28

@MrBreitholtz Hur såg det ut idag? @gabelandeskog92 kan tyvärr snart vara ett minne blott.
Vad menar Björn Nord med den tweeten?

Jag tog det som att han påpekar att lockouten kan ta slut och Landeskog lämnar?

Om nu inte Björn Nord vet något som ingen annan vet...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Intervju med Landeskog i Nyhetsmorgon för den som missat:

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debat ... id=2228033
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Du är välkommen att stanna lite längre.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Börjar bli en riktigt favorit denna Landeskog. När han var här sist kändes han som vilken supertaggad junis som helst. Tacklade, krigade och slet, trots att han bara var 16. Inte sett honom särskilt mycket i Colorado, bara enstaka gång och då har han varit hyfsat osynlig. Sen har man kollat in youtube men vilken spelare som helst kan se bra ut när man bara klipper ihop de lyckade sekvenserna. I landslaget var han en besvikelse, kändes vilsen på den stora rinken och jag tvivlade något när DIF nu skulle ta in honom. Kanske finns någon bättre? Hörnqvist har visat förr att han kan leverera här i Sverige.

Nu är alla tvivel bortblåst. Kan vara den bästa spelaren rätt igenom jag sett i DIF på 2000-talet. Finns det något han är dålig på? Sliter hårdast defensivt, ständigt ett hot offensivt, skridskåkning, kan skjuta ur alla vinklar, tacklar, ledare på och av isen(se TV4-klippet skribent staten la upp) osv. Han kändes lite mindre bäst i Tyngsryd än mot Örebro men fortfarande bäste forward. Därnere i Småland var det snarare Murray som glänste med sitt spel ala Ragge.

Hur som haver, jag älskar båda våra NHL-proffs väldigt mycket :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag som följer Colorado på heltid också är ju förstås kär i Gabbe sen länge. Han är så fruktansvärt komplett för sin ålder.

Han gjorde flest mål i Colorado, 22 stycken. Även flest mål av alla rookies. 52 poäng totalt. ÖVERLÄGSET bäst plus/minus i hela Colorado med sina +20. Det var bara två spelare i hela laget som låg över +3. Han ledde antalet game winning goals i Colorado med fem stycken. I antalet skott så var han helt överlägsen. Visserligen för att han kastar allt på mål men han är väldigt smart och tar sig till många målchanser. 270 skott blev det. 2:an i Colorado kom upp i 190 skott. Han var den ytterforwarden i Colorado som fick mest speltid. Överlägset flest tacklingar i hela laget med sina 219 stycken. Han var den forwarden som blockerade flest skott i Colorado. 58 stycken. Även 58 stycken "take aways" under säsongen. Tredje bäst i Colorado.

Att inte vara dålig på någonting alls på NHL-nivå när man är 19 år gammal är en rätt bra grund att stå på inför framtiden. Att ledningen dessutom känner sig säkra nog på att ge honom C:et som yngsta spelare genom tiderna är ju heller inget dåligt betyg.

(Sen skulle han ju slå alla målrekord som fanns om han blev lite säkrare avslutare med tanke på alla skott och chanser han skapar för sig själv)
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Värt att notera, Landeskog har spelat 2 av 11 matcher hittils. Han har redan gjort hälften av poängen som vår poängkung Dustin Johnér gjort. Den senare har dock "bara" lirat 10 matcher. Intressant faktum!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Landeskog om fotbollen, Sverige-Tyskland 4-4.

”Hur stor vändningen än var och vilken karaktär man än visar så måste jag ändå säga att det är typisk svenskt att fira en oavgjord match.”

Gillar inställningen. Vinnarskalle
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

wolsey100 skrev:Landeskog om fotbollen, Sverige-Tyskland 4-4.

”Hur stor vändningen än var och vilken karaktär man än visar så måste jag ändå säga att det är typisk svenskt att fira en oavgjord match.”

Gillar inställningen. Vinnarskalle
Jäkla skit han fick av vissa personer efter den där. Kan ju dock misstolkas så det är ju förståeligt att det blir fel ibland. Jag ser det inte som fel att fira av lättnad, kanske inte man firar som att man vunnit fast man inte gjort det.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Svensk fotboll har en förjävla losermentalitet. Håller med Gabbe till fullo! Kul och oväntat med vändningen? Javisst! Bragdmedalj? Men please för helvete!
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Utan Landeskog är vi knappast ett topp 7 lag. Så bra är han och så dåliga är vi i övrigt
Djurgårdens IF
Staten

Inlägg av Staten »

Det stämmer. Idag blev det pinsamt uppenbart att Landeskog är vår enda chans att komma till kvalserien.
Skriv svar