Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012
Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012
Första matchen på hela säsongen där försvarsspelet faktiskt är bra. Visst det var några individuella grodor i egen zon under period ett, men för första gången var det inte en ocean med is i mittzon.
Kan mycket väl vara så att vi måste spela på detta sätt i Allsvenskan för att inte "ge bort poäng".
Kanske inte är så kul att titta på, men vad tusan skall vi göra när alternativet är att ge bort 5-6 2-1 och 3-2 lägen per match?
Spela smart försvarsmässigt och inte bjuda på något kan vara rätt väg att vandra, inte minst med tanke på den spelartrupp vi har, men självfallet kommer det fortfarande att krävas bättre spel offensivt sätt och då inte minst i PP.
Tycker nog detta är den matchen som vi genomfört på bästa sätt hittills om man tittar över 60 minuter.
Lite oroande avslutningsvis att de nämndes att vi inte har direkt spelskickliga backar. Var det inte detta vi satsade på inför denna säsong istället för de starka och tyngre "elakingarna"?
Kan mycket väl vara så att vi måste spela på detta sätt i Allsvenskan för att inte "ge bort poäng".
Kanske inte är så kul att titta på, men vad tusan skall vi göra när alternativet är att ge bort 5-6 2-1 och 3-2 lägen per match?
Spela smart försvarsmässigt och inte bjuda på något kan vara rätt väg att vandra, inte minst med tanke på den spelartrupp vi har, men självfallet kommer det fortfarande att krävas bättre spel offensivt sätt och då inte minst i PP.
Tycker nog detta är den matchen som vi genomfört på bästa sätt hittills om man tittar över 60 minuter.
Lite oroande avslutningsvis att de nämndes att vi inte har direkt spelskickliga backar. Var det inte detta vi satsade på inför denna säsong istället för de starka och tyngre "elakingarna"?
Äntligen förstår dom att det gäller att smutsa ner fingrarna i den här serien!
Disciplin är så skönt att se och Chet var så värd nollan!
Disciplin är så skönt att se och Chet var så värd nollan!
Nej inte #66 Sörensen..
- Lee Harvey Oswald
kaminor skrev:
Såg bara sista perioden, men det var ju fan ingen höjdare.
Sista 7-8 min stod vi still som vanligt och bara backade undan eller drog på oss utvisningar. Chet räddar oss med monsterräddning.
Visst, skönt med 3 p och hållen nolla.
Gabbe och Murray känns sjukt viktiga. Vågar inte tänka på när lockouten upphör.
Fick Kalin nån istid?
Du kan vara otroligt tacksam att du slapp 2:a perioden, måste vara bland det sämsta jag sett.....i modern tid.
Vilket ickespel det bjöds på, som en parodi på spelet ishockey.
Alla ingredienser som INTE ska vara med levererades av båda lagen med precision i 20 effektiva min.
Men men, DIF gjorde det man inte klarat av tidigare, sno med sig alla 3p hem.
Ottosson har förstått att säsongen är igång, vilken visdom den mannen äger!
Att Pickard gör minst en idioträddning varje match har man vant sig med, nu slapp vi som tur var den obligatoriska tabben, då kom första nollan som på beställning.
Kul & viktigt för Chet
Landeskog är trots sin matchoträning så fånigt överlägsen i vissa situationer, det ser så enkelt ut.
Murray är inte alltid smidigast i klassen, men så otroligt smart & kylig.
Otroligt svårt att stressa upp honom.
Skönt med frid i sinnet en hockey-fredagskväll, inte bortskämd med sånt direkt now days...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skönt med 3p. Hade ju iallafall rätt på att Landeskog och Ölvestad (Eller fick Lidström?) skulle göra mål.
Bortaplanshockeyn är ändå helt OK idag. Vi vinner ju. Hem och slit på Hovet nu på Torsdag, allt annat än 3p där är oacceptabelt.
Också första bortaplansvinsten sen 28e Dec 2011
E:/ Menar då alltså 3p
Bortaplanshockeyn är ändå helt OK idag. Vi vinner ju. Hem och slit på Hovet nu på Torsdag, allt annat än 3p där är oacceptabelt.

25/4-2025
Så tre poängaren mot Malmö räknas inte då eller?förevigtdjurgården skrev:Skönt med 3p. Hade ju iallafall rätt på att Landeskog och Ölvestad (Eller fick Lidström?) skulle göra mål.

2014-04-07, vad hände?
Jag och min son satt precis bredvid denne Djurgårdssupporter.Jepe skrev:Tråkigt att höra om taif-supportern som försökte hoppa på en Djurgårdare med barn på matchen. Kommer detta att nämnas i tidningarna tro? Glasögonen på isen verkar ju nästan beskrivas som en kul grej.....
3 poäng grymt skönt!
När DIF sätter 2-0 hör jag en arg röst bakom oss. Då är det en taifare i ca 55 års åldern som pekar finger och hotar DIF:aren. Denne påstår att han ( Djurgårdaren ) har provocerat hela matchen.
Tillslut så knuffar DIFaren till den äldre mannen då han har fått ta emot ofötjänt med skit.
Frun kommer fram med dottern på armen och undrar vad som händer.
Jag och min son kommer i kläm mellan polis och ordningsvakter plus ytterligare taif supportrar som bara ville slåss.
Det patetiska i det hela var att taifaren stod på andra sidan hela matchen för att sedan ta sig hela vägen över på andra sidan bara för att ställa till bråk.
Det Djurgårdaren gjorde var att heja på DIF hela matchen samt att han bar en DIF tröja.
Min son fick en kram när vi gjorde 1-0.
Så kan det gå till på vischan. Tyvärr.
Sköna grisarpoäng i alla fall.
Bra defensivt spel. Det offensiva spelet är dock under all kritk. Spelarna kämpar och sliter, men det fick inge plan eller tanke bakom dem. Påminner mycket om SSK:s spel i elitserien. Vi måste skapa fler riktiga chanser.
Det som hände var att Djurgårdaren var där med sin dotter och fru. De satt och viftade och vinkade åt andra sidan hela matchen. Om det var mot tv-kameran, motståndarklacken eller någon de kände kan jag inte svara på. Efter att Landeskog gjort 2-0 kommer en tingsrydssupporter runt från andra sidan och de börjar diskutera något aggressivt. Tingrydssupportern delar ut en örfil och Djurgårdaren svarar med att knuffa omkull honom på bänkarna. Tre djurgårdare som sitter bakom går då emellan. En håller bort/pratar med den irriterade föräldern och två får kämpa för att hålla bort en vansinnig tingsrydssupporter i 50-års åldern. 1-2 minuter senare dyker det upp poliser och ordningsvakter. Ytterligare lite småtjafs bryter ut mellan några andra, utan handgemäng tror jag, men polisen ledde ut ett par till. Detta hände under DIF-klacken samtidigt som spelarna skulle tacka publiken.Jepe skrev:Vet inte riktigt men hört det från flera olika håll, lyckligtvis hann vakter emellan. Men det verkar ju varit en del som uppmärksammat detta, men troligtvis kommer inte media att göra det.#87 skrev:What? Vad hände?Jepe skrev:Tråkigt att höra om taif-supportern som försökte hoppa på en Djurgårdare med barn på matchen. Kommer detta att nämnas i tidningarna tro? Glasögonen på isen verkar ju nästan beskrivas som en kul grej.....
3 poäng grymt skönt!
Edit: Jag satt precis bakom så jag såg allt väldigt bra.
Avgå Jocke.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012
Tråkigt med alla fas tre människor ute på landet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag var en av de som gick emellan, kan bekräfta ovanstående. Uppenbart att taif-supportern bara sökte bråk
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Tingsryd måste få hårdare polisbevakning på sina matcher. Glasögon och burkar in på isen och supporters som går runt och söker bråk med barnfamiljer.
Tänk om det hänt på hovet..
Tänk om det hänt på hovet..
Född till sportchef.
Snyggt! Djurgårdsfamiljen håller ihop!Violator77 skrev:Jag var en av de som gick emellan, kan bekräfta ovanstående. Uppenbart att taif-supportern bara sökte bråk

Och tack B.I.B.A för en mer utförlig beskrivning än den jag fick från annat håll!
2014-04-07, vad hände?
Kommer förmodligen inte tas upp alls i media.
Bra jobbat av er som gick i mellan dock.
Avlägsnade vakterna tingsrydspuckot? Eller kom han undan?
Alltid Oavsett.
Några vakter stod och pratade med honom och den andre inblandade nedanför läktaren senare. Såg ut som att tingsrydssupportern var beredd att hoppa på den andre vilken sekund som helst. Djurgårdaren upprepade bara vad som hänt flera gånger.18DIF91 skrev:Kommer förmodligen inte tas upp alls i media.
"Jag stod och kollade på matchen och han gick runt rinken och började bråka med mig".
Håller med om att det var bra att några ingrep.
Avgå Jocke.
Ska vi söka supporterråd från Green Brigade kanske?