Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012
Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012
Så sjukt härligt att vinna en riktig brunkar-skitmatch. 3 sköna poäng.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur kan ni vara så positiva?! Haha, lyckliga satar. Jag sitter nästan gråtfärdig efter den bedrövliga fredagsunderhållningen. Menmen, vinsten var det viktigaste.
Jag undrar hur det låtit här inne om Tingsryd fullt rättvist hade kvitterat dock. Det låg lite på lut. Vi slutar ju som vanligt spela när vi har något att förlora, så himla tråkig inställning.
Jag undrar hur det låtit här inne om Tingsryd fullt rättvist hade kvitterat dock. Det låg lite på lut. Vi slutar ju som vanligt spela när vi har något att förlora, så himla tråkig inställning.
Tråkigt att höra om taif-supportern som försökte hoppa på en Djurgårdare med barn på matchen. Kommer detta att nämnas i tidningarna tro? Glasögonen på isen verkar ju nästan beskrivas som en kul grej.....
3 poäng grymt skönt!
3 poäng grymt skönt!
Senast redigerad av Jepe den 2012-10-12 20:51:13, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Du har missförstått; vi gjorde det ALLA ANDRA LAG GÖR PÅ BORTAPLAN - spelade disciplinerat. Några onödiga utvisningar i 3:e dock.SkönaDjurgårn skrev:Hur kan ni vara så positiva?! Haha, lyckliga satar. Jag sitter nästan gråtfärdig efter den bedrövliga fredagsunderhållningen. Menmen, vinsten var det viktigaste.
Tycker vi spelar så fruktansvärt rätt när vi möter bonnlag som TAIF en fredagskväll när glasögon & ölburkar flyger in på isen, och stämningen är "på topp" när stora stolta Djurgår'n kommer på besök:
Spelar enkelt i egen zon. Täpper till mittzon. Gör det vi skall helt enkelt.
Jag har egentligen inga kommentarer om den här matchen annat än att Tingsryd inte utnyttjade våra svagheter och vi bara gnetade med i deras icke-tempo och icke-fysiska spel. Tja, det är väl bra.
Vi såg väl alla matchen på s24. Jag vet inte var allt hat mot dem kommer ifrån, jag tyckte det var riktigt skönt tugg mellan Holmström och Roos och de räddade kvällen då matchen var helt ointressant. Sen, visst kan bilden bli bättre.
Murrays brytning såg helt overklig ut, det är väl det man kommer minnas antar jag.
Vi såg väl alla matchen på s24. Jag vet inte var allt hat mot dem kommer ifrån, jag tyckte det var riktigt skönt tugg mellan Holmström och Roos och de räddade kvällen då matchen var helt ointressant. Sen, visst kan bilden bli bättre.
Murrays brytning såg helt overklig ut, det är väl det man kommer minnas antar jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Grymt! Verkligen bra. Lasse Björn är en sann hjälte. Mr. DIF.Edin skrev:Reportage med Dogge på TV10 snart för den som är intresserad.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012
Ja du kanske har rätt. Jag måste sänka kraven på underhållning (till noll) helt enkelt och se allt i poäng istället. Undra hur länge merparten av publiken orkar se det så bara.-daniel- skrev:Du har missförstått; vi gjorde det ALLA ANDRA LAG GÖR PÅ BORTAPLAN - spelade disciplinerat. Några onödiga utvisningar i 3:e dock.SkönaDjurgårn skrev:Hur kan ni vara så positiva?! Haha, lyckliga satar. Jag sitter nästan gråtfärdig efter den bedrövliga fredagsunderhållningen. Menmen, vinsten var det viktigaste.
Tycker vi spelar så fruktansvärt rätt när vi möter bonnlag som TAIF en fredagskväll när glasögon & ölburkar flyger in på isen, och stämningen är "på topp" när stora stolta Djurgår'n kommer på besök:
What? Vad hände?Jepe skrev:Tråkigt att höra om taif-supportern som försökte hoppa på en Djurgårdare med barn på matchen. Kommer detta att nämnas i tidningarna tro? Glasögonen på isen verkar ju nästan beskrivas som en kul grej.....
3 poäng grymt skönt!
- -daniel-
Re: Sv: Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012
På bortaplan är det ju bara bra om vi spelar icke-hockey (och vinner) så folket i arenan gråter sig hem...SkönaDjurgårn skrev:Ja du kanske har rätt. Jag måste sänka kraven på underhållning (till noll) helt enkelt och se allt i poäng istället. Undra hur länge merparten av publiken orkar se det så bara.-daniel- skrev:Du har missförstått; vi gjorde det ALLA ANDRA LAG GÖR PÅ BORTAPLAN - spelade disciplinerat. Några onödiga utvisningar i 3:e dock.SkönaDjurgårn skrev:Hur kan ni vara så positiva?! Haha, lyckliga satar. Jag sitter nästan gråtfärdig efter den bedrövliga fredagsunderhållningen. Menmen, vinsten var det viktigaste.
Personligen ser jag inte på Djurgården för jag vill ha underhållning, det är bara vinster som räknas. Underhållning kollar jag hemskt gärna på NHL för (eller en rolig ES-match mellan topplag). Förstår naturligtvis de som resonerar annorlunda dock.
Vet inte riktigt men hört det från flera olika håll, lyckligtvis hann vakter emellan. Men det verkar ju varit en del som uppmärksammat detta, men troligtvis kommer inte media att göra det.#87 skrev:What? Vad hände?Jepe skrev:Tråkigt att höra om taif-supportern som försökte hoppa på en Djurgårdare med barn på matchen. Kommer detta att nämnas i tidningarna tro? Glasögonen på isen verkar ju nästan beskrivas som en kul grej.....
3 poäng grymt skönt!
2014-04-07, vad hände?
- minalman
Det bästa som hänt sedan skivat bröd!-daniel- skrev:
En helg utan sportslig ångest. Skål.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
warrant skrev:Då skulle du ha sett DIF på bortaplan i början av 90 talet när Lasse Falk var tränare..SkönaDjurgårn skrev:Vilken j-la pisseger. Tre viktiga poäng, de värmer. Men spelet och matchen som sådan är bland det tråkigaste jag någonsin sett.
Ja jävlar.
Men idag tog vi 1-3-1 till en annan division nu skippade till och med 1an framåt när vi skulle försvara.
Men för min del skiter jag i hur det ser ut på borta plan bara vi vinner, skulle det visa sig att detta är ett vinnande koncept fine kör med det då.
Visst var det en av de tråkigaste matcher man sett, samtidigt har jag inte varit så här lugn en enda match denna säsong.
Hoppas nu på att vi har sett ett rejält lyft nu med spelet på hemma plan senast(brutal forechecking) borta plan idag lugnt stängde mitt plan, såg till att motståndarna gör bort sig, och försöker utnyttja detta.
Jobbar vi på detta sätt och kan hitta ett lugn i detta så kommer målen till sist trilla in.
Stort + att Chet Pickard får hålla nollan och att han gör en kanon match, bådar gott för framtiden.
Jag kommer i alla fall somna med ett stort leende ikväll, kom ihåg att det var denna vecka som det hände, Djurgården hittade sitt spel efter ett o halvt års letande( visst det finns att slipa på men en ide som i stort verkar funka).
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Sv: Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012
Ja jo ja... Du har såklart rätt. Typ. Jag räknar också nästan bara poängen egentligen. Jag satt väl och var irriterad hela sista perioden då man misstänkte att vår lilla ledning inte skulle räcka. Det i kombination med den värdelösa Färöarna - Sverige blev väl för mycket antisport på en gång för mig.-daniel- skrev:På bortaplan är det ju bara bra om vi spelar icke-hockey (och vinner) så folket i arenan gråter sig hem...SkönaDjurgårn skrev:Ja du kanske har rätt. Jag måste sänka kraven på underhållning (till noll) helt enkelt och se allt i poäng istället. Undra hur länge merparten av publiken orkar se det så bara.-daniel- skrev:Du har missförstått; vi gjorde det ALLA ANDRA LAG GÖR PÅ BORTAPLAN - spelade disciplinerat. Några onödiga utvisningar i 3:e dock.SkönaDjurgårn skrev:Hur kan ni vara så positiva?! Haha, lyckliga satar. Jag sitter nästan gråtfärdig efter den bedrövliga fredagsunderhållningen. Menmen, vinsten var det viktigaste.
Personligen ser jag inte på Djurgården för jag vill ha underhållning, det är bara vinster som räknas. Underhållning kollar jag hemskt gärna på NHL för (eller en rolig ES-match mellan topplag). Förstår naturligtvis de som resonerar annorlunda dock.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10
Man får inte ha för stora förväntningar. Trodde på en kul sportkväll men borde ha tänkt på att landslaget alltid suger och att DIF snittar två mål per match. Då hade jag gått in med en mer ödmjuk inställning till uppgiften.SkönaDjurgårn skrev:Ja jo ja... Du har såklart rätt. Typ. Jag räknar också nästan bara poängen egentligen. Jag satt väl och var irriterad hela sista perioden då man misstänkte att vår lilla ledning inte skulle räcka. Det i kombination med den värdelösa Färöarna - Sverige blev väl för mycket antisport på en gång för mig.-daniel- skrev:På bortaplan är det ju bara bra om vi spelar icke-hockey (och vinner) så folket i arenan gråter sig hem...SkönaDjurgårn skrev:Ja du kanske har rätt. Jag måste sänka kraven på underhållning (till noll) helt enkelt och se allt i poäng istället. Undra hur länge merparten av publiken orkar se det så bara.-daniel- skrev:Du har missförstått; vi gjorde det ALLA ANDRA LAG GÖR PÅ BORTAPLAN - spelade disciplinerat. Några onödiga utvisningar i 3:e dock.SkönaDjurgårn skrev:Hur kan ni vara så positiva?! Haha, lyckliga satar. Jag sitter nästan gråtfärdig efter den bedrövliga fredagsunderhållningen. Menmen, vinsten var det viktigaste.
- minalman
Som jag sa i chatten: 19:58 i andra började vägen mot SMguld våren 2014. Nu har vi förstått vad som krävs för att vinna. Hur man spelar rolig hockey har vi alltid vetat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)