DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
m0ng00se

Re: DIF i Media

Inlägg av m0ng00se »

Garpens krönika om djurgården och sthlmshockeyn över lag. Sårry om den postats tidigare

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5588951.ab
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

m0ng00se skrev:Garpens krönika om djurgården och sthlmshockeyn över lag. Sårry om den postats tidigare

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5588951.ab
Rekommenderar alla att inte titta i kommentarsfältet. Bara stockholmshat och trångsynthet.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Garpen säger att Hovet borde jämnas med marken och en ny arena med 10k platser borde ersätta den. Har han missat att det finns en "modern" hockeyarena precis bredvid Hovet med plats för 13850 åskådare? Det finns ingen modern hockeyarena i världen som inte sysslar med annat än bara hockey... Globen inkluderad. Stockholm kommer aldrig riva Hovet. Däremot kanske den borde rustas upp lite...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag håller med Garpen om att Hovet borde jämnas med marken. Det är så jävla mycket som ska renoveras för att den ska hålla en bra standard, och sen sätter K-märkningen av fasaden käppar i hjulen. Hovet kommer aldrig att bli tillräckligt modern.

Jag tycker, som jag skrev i en tråd igår att titta på vad det finns för möjligheter att skärma en stor del av Globen som t.ex från mitten av etage B och uppåt och sätta någon stor svart duk där eller liknande för att fortfarande få närhetskänslan.

En ny arena är ju drömmen men jag tror inte det kommer hända dom närmaste 20 åren så vi måste tänka om.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Mattias_87 skrev:Jag håller med Garpen om att Hovet borde jämnas med marken. Det är så jävla mycket som ska renoveras för att den ska hålla en bra standard, och sen sätter K-märkningen av fasaden käppar i hjulen. Hovet kommer aldrig att bli tillräckligt modern.

Jag tycker, som jag skrev i en tråd igår att titta på vad det finns för möjligheter att skärma en stor del av Globen som t.ex från mitten av etage B och uppåt och sätta någon stor svart duk där eller liknande för att fortfarande få närhetskänslan.

En ny arena är ju drömmen men jag tror inte det kommer hända dom närmaste 20 åren så vi måste tänka om.
Det hjälper ju inte att skärma av i Globen, den kommer fortfarande vara OMÖJLIG att få tryck i om man inte har 10k ++ folk där... kommer kännas ensligt, ödsligt och jävligt äckligt.

Enda rimliga är en rejäl upprustning av Hovet. Kan gå att göras i etapper. Visst är det enormt mycket som måste ordnas men tror inte alls det är omöjligt om intentionerna finns (vilket det inte gör i nuläget).
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Garpen säger att Hovet borde jämnas med marken och en ny arena med 10k platser borde ersätta den. Har han missat att det finns en "modern" hockeyarena precis bredvid Hovet med plats för 13850 åskådare? Det finns ingen modern hockeyarena i världen som inte sysslar med annat än bara hockey... Globen inkluderad. Stockholm kommer aldrig riva Hovet. Däremot kanske den borde rustas upp lite...
Hovet skulle ju lätt rymma 10k om man byggde tillbaka kortsidan till att vara läktare igen. Detta plus litet färg och vi hade en riktigt perfekt hockey arena.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sthlm1891

Re: Sv: Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av sthlm1891 »

minalman skrev:
pulverapa skrev:Garpen säger att Hovet borde jämnas med marken och en ny arena med 10k platser borde ersätta den. Har han missat att det finns en "modern" hockeyarena precis bredvid Hovet med plats för 13850 åskådare? Det finns ingen modern hockeyarena i världen som inte sysslar med annat än bara hockey... Globen inkluderad. Stockholm kommer aldrig riva Hovet. Däremot kanske den borde rustas upp lite...
Hovet skulle ju lätt rymma 10k om man byggde tillbaka kortsidan till att vara läktare igen. Detta plus litet färg och vi hade en riktigt perfekt hockey arena.
hehe ja lite färg och en jäkla massa renovering
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Sv: Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av minalman »

sthlm1891 skrev:
minalman skrev:
hehe ja lite färg och en jäkla massa renovering
Jag känner en målare som säger att det är samma sak.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
MGC

Inlägg av MGC »

Printz får sparken enl.aftonblaskan.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5598394.ab
Skulle gärna se David hos oss om pengarna fanns.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

MGC skrev:Printz får sparken enl.aftonblaskan.
Han har officiellt fått sparken.
Expert.
MGC

Inlägg av MGC »

SirDIFalot skrev:
Han har officiellt fått sparken.
ok,tack. Såg att jag var sen med nyheten. Så går det när man inte läser alla trådar först :oops:
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

En utpräglad defensiv back skulle inte sitta fel någonstans.
Staten

Inlägg av Staten »

Vår darriga backsida behöver prinsen. Hugg hugg hugg!
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

Staten skrev:Vår darriga backsida behöver prinsen. Hugg hugg hugg!
Ja, vart är våra 25 millar?
Skriv svar