Stefan Liv

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Lurken

Stefan Liv

Inlägg av Lurken »

Kan det verkligen vara lösningen på problemet????

http://www.jnytt.se/Read__4921.aspx
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Stefan Liv

Inlägg av Rash »

Lurken skrev:Kan det verkligen vara lösningen på problemet????

http://www.jnytt.se/Read__4921.aspx
En duktig målvakt helt klart. Men det känns som att just målvaktssidan är vårt minsta problem när vi som senast inte fick iväg ett enda skott under 2:a perioden.
Sen skulle nog Liv också begära en ganska fet lön.

Kung Otto måste komma igång med målskyttet, Sverige måste åka ur JVM fort som f*n så att Bengan och Ribben kommer hem och ska vi värva nåt så är det en utpräglad målskytt vi behöver.
Senast redigerad av Rash den 2006-12-23 12:13:35, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara djurgårdare
isolerad

Inlägg av isolerad »

Nu tror jag inte att Liv kommer att spela i djurgården men OM Liv spelar bra kan han vara lösningen till mycket. Spelarna vet att de har en landslagsmålvakt bakom sig och kan därmed känna sig tryggare i sitt spel samt så är det definitivt klart vem som är förstemålvakt.

Synd om Larsson, dock.
i
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Det vore underbart om vi kunde sparka ut Lassila och ersätta honom med Stefan Liv. Jag är inte så säker på att de ekonomiska aspekterna har så stor betydelse om Stefan verkligen vill tillbaks till Sverige.
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Vi har jävligt lite pengar. Och det finns jävligt mycket viktigare positioner att göra dyra värvningar på. Så nej tack, det vore ett hån mot oss att ge en sån som Stefan Liv 100 000 :-/månaden.
Som tur är så kommer det aldrig, aldrig hända!
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Vill inte heller ha Liv.
Vi behöver som sagt minst 2-3 bra skickliga spelare. Som Linkan. :)
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Kylskåp skrev:Vi har jävligt lite pengar. Och det finns jävligt mycket viktigare positioner att göra dyra värvningar på. Så nej tack, det vore ett hån mot oss att ge en sån som Stefan Liv 100 000 :-/månaden.
Som tur är så kommer det aldrig, aldrig hända!
Om Liv skulle hamna i DIF skulle vi antagligen bli av med antingen Lassila eller Larsson, troligen Lassila, där försvinner en lön så jag tror inte att det skulle bli nån större ekonomisk skillnad.

Tycker dock att det skulle va rätt onödigt at värva honom då vi för tillfället behöver spelare som kan göra mål.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Utespelare är det som krävs - främst backar.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Jack Daniel skrev:Utespelare är det som krävs - främst backar.
Håller med, utespelare är det man måste satsa på. Gärna en bra back med högerskott och en forward med bra målsinne, men jag skulle gärna se att man också tog in nån kille med riktigt mycket energi som både kan åka skridskor, tackla mycket och gärna döda utvisningar, dessutom en ledartyp. En fattigmans Ölvestad alltså..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mmm. Vi behöver en målspruta, både på back- och forwardsidan. Vi skulle verkligen ha behövt behålla Adam Andersson och Rikard Lintner. Synd att Lintner valde Skellefteå....
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

DIF_Soldier skrev:Mmm. Vi behöver en målspruta, både på back- och forwardsidan. Vi skulle verkligen ha behövt behålla Adam Andersson och Rikard Lintner. Synd att Lintner valde Skellefteå....
Kan ha fel, men jag har för mig att det var vi som valde bort Lintner. Kan kanske bero på att han krävde för mycket i lön?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

En spelare jag vill se i dif igen är Marcus Nilsson. Han gjorde ju en hel del mål senast han vart i Dif så honom skulle vi behöva. Om vi snackar backar så tycker jag att finländaren Aki Pettri Berg skulle vara en bra tillgång för laget. Han spelar ju i AHL så vitt jag vet. Han är ju en stor och tung back som Fernholm ungefär, och om vi sen säger att Stefan Liv skulle komma till dif skulle ha ta en jävla mkt pengar. Och sen har vi ju Larsson som redan är förste målvakt, och spelar jävligt bra också så varför ta en till målvakt?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Rash skrev:
DIF_Soldier skrev:Mmm. Vi behöver en målspruta, både på back- och forwardsidan. Vi skulle verkligen ha behövt behålla Adam Andersson och Rikard Lintner. Synd att Lintner valde Skellefteå....
Kan ha fel, men jag har för mig att det var vi som valde bort Lintner. Kan kanske bero på att han krävde för mycket i lön?
Kan nog stämma. Jag fattar inte varför Dif aldrig ens kämpade om att få ha kvar Adam? "Adam Andersson är inte aktuell för nytt kontrakt" hade jag för mig att någon sa. Visst, han må vara dyr, men man måste väl förhandla lite o inte bara slänga bort honom. Och ja, Säcken tyckte att "Lintner inte är den spelartyp vi söker".... Skitprat...
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Djurgården erbjöd Adam ett ganska schysst kontrakt, med Elitseriemått mätt. Men han trivdes inte i Sthlm och när Modo började ge sig in i leken så tog han det naturligtvis.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Therocket1 skrev:Djurgården erbjöd Adam ett ganska schysst kontrakt, med Elitseriemått mätt. Men han trivdes inte i Sthlm och när Modo började ge sig in i leken så tog han det naturligtvis.
Gjorde vi det? Hade för mig att vi aldrig ens försökte. men jag hade väl fel...
Skriv svar