DIFTV - frågor och önskemål
Re: DIFTV - frågor och önskemål
Kameran är inställd på DIF och fokuserade helt sonika helt och hållet på skölden.DIF_Soldier skrev:Ställ in skärpan i intervjuerna framöver.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Har svårt att bry mig om sämre produktion sådär. Huvudsaken är att det är rätt mängd intervjuer men rätt spelare och det ställs vettiga frågor.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ser förjävligt ut hursomhelst. Haha, varför ställa in skärpan på skölden? Pratar den eller?
Illa.
Illa.
Säg den glädje som varar
Får ta och hålla med där. Fokus ska givetvis vara inställd på spelaren och inte DIF-märket på väggen. Måhända att man kan skifta fokus några sekunder från spelaren till klubbmärket, förutsatt att någon sköter kameran. Men nej, fokus på spelaren.
Grejen är väl just att ingen sköter kameran. Man ställde säkert upp allt snabbt för intervjun och körde på. Kan vi inte gå vidare nu istället för att lägga fokus på ett fokus?
It's easier to be an asshole to words than to people
Det kan vara lite svårt att se om fokus är korrekt på en liten lcd, särskilt om man har strålkastare eller annat bakom så något jag lärde mig under min utbildning var att zooma in på nosen, låsa fokus där och sedan zooma ut till det snitt jag vill ha - bra tips 

Det är viktigt för helhetsbilden och att ge ett professionellt intryck. Det är nog många som kan störa sig på dessa grejer även fall inte du gör det.Rojk skrev:Grejen är väl just att ingen sköter kameran. Man ställde säkert upp allt snabbt för intervjun och körde på. Kan vi inte gå vidare nu istället för att lägga fokus på ett fokus?
Må så vara, men jag tycker ändå att en gång är ingen gång. Vi är alla människor som lär oss av våra misstag.Staten skrev:Det är viktigt för helhetsbilden och att ge ett professionellt intryck. Det är nog många som kan störa sig på dessa grejer även fall inte du gör det.Rojk skrev:Grejen är väl just att ingen sköter kameran. Man ställde säkert upp allt snabbt för intervjun och körde på. Kan vi inte gå vidare nu istället för att lägga fokus på ett fokus?
It's easier to be an asshole to words than to people
- SirDIFalot
Ingen DIFTV med Landeskog varken inför eller efter matchen?
Murray?
Murray?
Expert.
Jag håller med! Det är sjukt störigt när fokus ligger på bakgrunden, som de två senaste klippen då spelarbussen och stolarna på läktaren är i fokus. Sen att säga att det bara har hänt en gång är helt fel, titta igenom så ser ni att det har hänt alldeles för många gånger. Skärpan ska sitta på det som är viktigt, alltså den man intervjuar inget annat. Det är sällan som intervjupersonerna rör på sig särskilt mycket så det ska inte vara några problem att sätta skärpan.Rojk skrev:Må så vara, men jag tycker ändå att en gång är ingen gång. Vi är alla människor som lär oss av våra misstag.Staten skrev:Det är viktigt för helhetsbilden och att ge ett professionellt intryck. Det är nog många som kan störa sig på dessa grejer även fall inte du gör det.Rojk skrev:Grejen är väl just att ingen sköter kameran. Man ställde säkert upp allt snabbt för intervjun och körde på. Kan vi inte gå vidare nu istället för att lägga fokus på ett fokus?
Annars gör ni ett bra jobb! Keep it up

- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Vi är medvetna om detta och försöker ta reda på varför det händer. Just nu hjälper det inte att ställa in fokus på intervjusubjektet utan skärpan landar på bakgrunden ändå. Ganska frustrerande...DifLarson skrev:Jag håller med! Det är sjukt störigt när fokus ligger på bakgrunden, som de två senaste klippen då spelarbussen och stolarna på läktaren är i fokus. Sen att säga att det bara har hänt en gång är helt fel, titta igenom så ser ni att det har hänt alldeles för många gånger. Skärpan ska sitta på det som är viktigt, alltså den man intervjuar inget annat. Det är sällan som intervjupersonerna rör på sig särskilt mycket så det ska inte vara några problem att sätta skärpan.Rojk skrev:Må så vara, men jag tycker ändå att en gång är ingen gång. Vi är alla människor som lär oss av våra misstag.Staten skrev:Det är viktigt för helhetsbilden och att ge ett professionellt intryck. Det är nog många som kan störa sig på dessa grejer även fall inte du gör det.Rojk skrev:Grejen är väl just att ingen sköter kameran. Man ställde säkert upp allt snabbt för intervjun och körde på. Kan vi inte gå vidare nu istället för att lägga fokus på ett fokus?
Brukar vara något autoläge som spökar, stänger man av det borde problemet vara ett minne blott.Jimmy Peterson skrev:Vi är medvetna om detta och försöker ta reda på varför det händer. Just nu hjälper det inte att ställa in fokus på intervjusubjektet utan skärpan landar på bakgrunden ändå. Ganska frustrerande...DifLarson skrev:Jag håller med! Det är sjukt störigt när fokus ligger på bakgrunden, som de två senaste klippen då spelarbussen och stolarna på läktaren är i fokus. Sen att säga att det bara har hänt en gång är helt fel, titta igenom så ser ni att det har hänt alldeles för många gånger. Skärpan ska sitta på det som är viktigt, alltså den man intervjuar inget annat. Det är sällan som intervjupersonerna rör på sig särskilt mycket så det ska inte vara några problem att sätta skärpan.Rojk skrev:Må så vara, men jag tycker ändå att en gång är ingen gång. Vi är alla människor som lär oss av våra misstag.Staten skrev: Det är viktigt för helhetsbilden och att ge ett professionellt intryck. Det är nog många som kan störa sig på dessa grejer även fall inte du gör det.
- SirDIFalot
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det kan ju omöjligt ta såhär lång tid att sätta upp ett konto och låta han skriva lite. Vad är det som tar sån tid? Besked tack!SirDIFalot skrev:Vad händer med Nils och blogga? Vad dröjer?
DIF!