Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Berglund
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Berglund »

Tack DIF :D
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

DIF blandar och ger. Trots att de gör en riktigt bra match med massor utav energi, så finns fortfarande de "enkla" misstagen där och de blir avgörande. Landeskog bidrog med sitt fysiska spel och var en frisk fläkt, Otto var också bra. Lite nöjd får man vara att det blev två pinnar tillslut.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Det är lätt att stirra sig blind på den tappade poängen - men kurvan pekar ändå uppåt. Bitvis ser det helt okej ut idag. Landeskog kommer in och visar verkligen vägen.

I övrigt vill jag plussa för Otto, säsongens bästa insats. Den gamle Ölvestad glimtar till emellanåt. Tim-Eklund och Hank har en bra första halva av matchen. Och även om 1-2-målet inte såg otagbart ut gör Pickard en rad riktigt svettiga räddningar.

Lidströms groda vid 2-2 är förstås under all kriktik - men det är självförtroende, ingenting annat än självförtroende det handlar om och det måste vi ge spelarna tid att jobba upp. Granath hade en liknande indianare en stund tidigare som också var nära att resultera.

Enformigt power play i sudden. Efter hundra backskott hade man kunnat testa någonting annat...

Men trots allt känner jag mig hoppfull. Överlag en bra laginsats där det finns detaljer som kan förbättras.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

kaminor skrev:Tycker vi gör en riktigt bra match idag.

Landeskog, Otto, Åberg - riktigt bra!

Däremot blir vi fortfarande passiva i vissa lägen och bjuder på enkla saker. Chet borde tagit ettan och Lidström ger bort tvåan. Tungt att tappa 2-0. Hade vi inte vunnit på straffarna hade jag varit missnöjd, nu är jag ändå ganska nöjd. Två stolpskott hade vi dessutom. Och 41-18 i skott.

Landeskog kommer dominera framöver.
Håller med! Riktigt kul match idag. Dock tycker jag att det var en försvarsmiss på första då Chet var skymd av egna backar, tycker att nån av våra 3 spelare borde klivit upp hårdare mot Sjögren i det läget så han inte kunde kliva in och skjuta såpass lätt.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Jag är så jävla less på dessa eviga poängtapp i matcher som vi borde vinna under full tid. Nåja, skönt med en "seger".

Grymt att se Landeskog hursomhelst, där snackar vi klass. Murrays propp var likaså hockeygodis.
Senast redigerad av kotten den 2012-10-10 21:18:28, redigerad totalt 1 gånger.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
MGC
Säsongskort: Ja

Inlägg av MGC »

Klart bästa matchen denna säsong. Vi var stundtals 1:a, 2:a och 3:a på pucken.
Otto klart på uppgång. Tim tacklades!? hör inte till vanligheterna. Gabbe såg bra ut och kommer förmodligen leverera mer.
Upplevde det som att vi inte blev lika stressade idag.
Denna match gav lite hopp om framtiden i alla fall.
Lika missnöjd med domarinsatsen som vanligt.
Rix

Inlägg av Rix »

Vad hände med Johner/Bremberg?

Förövrigt gör vi en grymt bra match, det är alltså serietvåan vi möter och vi kör över dem i långa perioder.
Örebro var dock inte ofarliga någonstans, Chet/Backarna löste det bra många gånger.
Förstår dock inte hur Chet kunde tappa in 2-1 målet, eller varför Lidström serverar 2-2 på en tallrik.

+
Gabriel Landeskog (2 assist eller är det 1 mål, 1 assist?)
Åberg gör mål för tredje raka, straff i all ära, men mål som räknas som vinstmål tycker jag räknas.
Ljungh, han var som pånyttfödd idag
Murrays mosning av Örebroarn i deras zon i slutet av 3e.

Många andra gör också en bra match helt klart. Det bästa spelet på hela säsongen.

- 2-1 Chet ska ta den och det vet han själv
- 2-2 Lidström skänker bort 3 poäng och har tur att vi får 2 istället för 0/1
- PP, ja vi gör ett mål, men om man får spela 4-3 i 3 minuter av OT och flera chanser under match så ska man vinna.
- Har aldrig sett en Domare ha så låg nivå som denna, missar flera klockrena utvisningar (åt båda hållen), tar horribla beslut och ser inte när pucken studsar 2 ½ meter upp i nätet, fast han står i zon och bör kolla åt det hållet.

Dagens ramsa:
Domaren har en ko i Örebro! :lol:
Senast redigerad av Rix den 2012-10-10 21:21:03, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av David1891 »

+Landeskog. Vilken spelare. Sjukt imponerad
+Otto. Jobbar riktigt bra hela matchen.
+Ljungh. Straffmål och en balja. Bra prestation.
+Klacken. Äntligen lite variation och bra tryck allt som oftast.
+Murray. Ruggit stabil, positionssäker och spelar så enkelt. Älskade tacklingen vid slutet av 3e.

-Domaräcklet. Behöver inte säga mer.
-Lidström. Inget speciellt egentligen men en sarg-ut ska väl inte behöva vara så jävla svårt?
-PP. 3,20 i sudden ska räcka för ett avgörande. Så även 5vs3 i 1 minut.

Övrigt helt okej. Riktigt bra spel. Ett fall framåt och 2 sköna poäng. Även om vi skulle haft 3.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Trodde aldrig Gabbe skulle vara en sån injektion. Hoppas nu vi kan komma in i ett stim och vinna ett par matcher irad. Har inte gjort det sedan julen 10/11 om jag minns rätt...

Till sist... Det är DOM SOM ÄR - ÖREBRO!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

kotten skrev:Murrays propp var likaså hockeygodis.
Han är en hjälte, en stor hjälte :)
Riktigt skönt att ha en sådan lirare i laget, jag blir så jävla glad varje gång han sänker någon.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Idag var Djurgården grymt bra. Vilken förändring mot tidigare. Dom smällde på och fullföljde varenda moment och var i princip överlägsna matchen igenom. Hoppas det fortsätter såhär, då kommer det bli många 3 poängare framöver! Bäst i DIF var absolut Landeskog och Ottosson. Vilken match av dom två :D Ölvestad såg ut som vi är vana att se honom, kanon! Synd att vi inte lyckas få 3p bara.. känns väldigt snöpligt.

Måste tillägga att jag kollade matchen på TV och har nog aldrig hört en värre kommentator än Leif Strömberg. Fy fan vad jag hatar karl, ville sparka sönder honom genom TVn! Han berömde ENDAST Örebro matchen igenom. Och när den riktiga kommentatorn började prata om DIF så avbröt Leif honom för att säga nåt bra om Örebro istället. Fy fan vad less jag blev på honom. Kasta ut honom från Viasat, han har fan inget där att göra!!!

Men men.. nu kör vi. KÄMPA DIF!!! :D
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Som många andra skrivit så var Otto, Murray och Landeskog överlägsna på planen idag och det var även vårat spel. För Örebro hängde verkligen inte med den större delen utav matchen.

Att vi tappade en poäng är såklart jävligt surt, men spelet blir bättre och vi har stor chans att ta några vinster irad nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Skywalker

Re: Sv: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Skywalker »

David1891 skrev:+Landeskog. Vilken spelare. Sjukt imponerad
+Otto. Jobbar riktigt bra hela matchen.
+Ljungh. Straffmål och en balja. Bra prestation.
+Klacken. Äntligen lite variation och bra tryck allt som oftast.
+Murray. Ruggit stabil, positionssäker och spelar så enkelt. Älskade tacklingen vid slutet av 3e.

-Domaräcklet. Behöver inte säga mer.
-Lidström. Inget speciellt egentligen men en sarg-ut ska väl inte behöva vara så jävla svårt?
-PP. 3,20 i sudden ska räcka för ett avgörande. Så även 5vs3 i 1 minut.

Övrigt helt okej. Riktigt bra spel. Ett fall framåt och 2 sköna poäng. Även om vi skulle haft 3.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Håller med om allt. Fast du glömde + på Tim Eriksson.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Rix skrev:Vad hände med Johner/Bremberg?
Märkte inte ens att Johner försvann men nu när du säger det, han syntes ju inte till alls på slutet... Bremberg utgick skadad efter en period hur som helst. Johner stod och grimaserade i båset vid något tillfälle, men riktigt när det var har jag ingen uppfattning om.
hagganh

Inlägg av hagganh »

Viktigt att vinna men vi ska ju ha tre poäng i denna match!

Det jag såg från Murray och Landeskog ikväll, de åkte fram till motståndarna efter avblåsning och bråkade lite, irriterade dem, det har jag inte sett från någon Djurgårdare i år. De liksom visar att de vill något, de vill vinna! Detta smittade av sig på fler spelare senare i matchen tycker jag.

Hur som haver, vilken scenförändring från tidigare matcher. Jag är nöjd med insatsen men inte resultatet!
Skriv svar