Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av Pogue Mahone »

Pontus Åberg tycker att de har ägt matcherna spelmässigt men inte lyckas göra mål... Kollar de inte på matcherna efteråt för att se vad de gör bra och dåligt?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
12139

Inlägg av 12139 »

Pogue Mahone skrev:Pontus Åberg tycker att de har ägt matcherna spelmässigt men inte lyckas göra mål... Kollar de inte på matcherna efteråt för att se vad de gör bra och dåligt?
Det låter väldigt likt förra säsongen. Spelarna och ledarna tror sig ha gjort bra insatser och anser att det enda som saknas är målskytte - typ. De måste rannsaka sig själva mer tror jag.
oskais

Inlägg av oskais »

12139 skrev:
Pogue Mahone skrev:Pontus Åberg tycker att de har ägt matcherna spelmässigt men inte lyckas göra mål... Kollar de inte på matcherna efteråt för att se vad de gör bra och dåligt?
Det låter väldigt likt förra säsongen. Spelarna och ledarna tror sig ha gjort bra insatser och anser att det enda som saknas är målskytte - typ. De måste rannsaka sig själva mer tror jag.
Om man spelat hockey hela livet som de gjort borde man fan veta att mål inte är något som bara kommer sett över en hel. Det måste man arbeta sig till. Att säga att man är så mycket bättre än där man är i tabellen är att ljuga för sig själv. Jag undrar verkligen hur tongångarna går i laget..
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

oskais skrev:
12139 skrev:
Om man spelat hockey hela livet som de gjort borde man fan veta att mål inte är något som bara kommer sett över en hel. Det måste man arbeta sig till. Att säga att man är så mycket bättre än där man är i tabellen är att ljuga för sig själv. Jag undrar verkligen hur tongångarna går i laget..
Vad förväntar ni er att de ska säga? Självklart vill de låta så positiva som bara möjligt framför kameran. Självklart är de också bakom lyckta dörrar fullt medvetna om att spelet f.n. är riktigt dåligt. Men framför allt, de är även helt medvetna om att alla här och runt omkring kommer jubla och istället börja hylla laget om trenden vänder, spelet börjar stämma och match efter match börjar vinnas. Frågan är bara hur de ska hitta dit. Ett sätt att fortsätta misslyckas är iaf att börja gnälla på sitt eget spel officiellt.
Rix

Inlägg av Rix »

Calle skrev:
oskais skrev:
12139 skrev:
Vad förväntar ni er att de ska säga? Självklart vill de låta så positiva som bara möjligt framför kameran. Självklart är de också bakom lyckta dörrar fullt medvetna om att spelet f.n. är riktigt dåligt. Men framför allt, de är även helt medvetna om att alla här och runt omkring kommer jubla och istället börja hylla laget om trenden vänder, spelet börjar stämma och match efter match börjar vinnas. Frågan är bara hur de ska hitta dit. Ett sätt att fortsätta misslyckas är iaf att börja gnälla på sitt eget spel officiellt.
Exakt, de sista spelarna/ledningen vill är ju att starta ett internt krig inom laget. Vi har de lag vi har med den tränaren vi har, tills något av detta ändras så måste spelarna/laget försöka vända på denna stek. Dem kan inte lägga sig ner och dö, inte heller peka på Challe och säga att allt är hans fel när vi snittar under 2 mål per match. Det är bara kriga på, löser det sig inte inom 5-10 omgångar då är detr kanske dags för att byta ut coach.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

http://www.difhockey.se/diftv.php?news=9810

Bra Challe! Första intervjun på länge med en trevlig och uppriktig inställning till intervjuaren.
Ingen överlägsen och hånfull stil som tidigare.

Undrar om den gode sir Challe har mediatränat senaste tiden?

Att han är butter och trisst mot övriga medier är en sak, men att han inte kunnat agera proffsigt mot våra duktiga DIF-TV knegare är dåligt.

Fortsätt i denna stil Challe. Visa att du bryr dig om DIF-TV och därmed också oss fans.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ja, han får gärna dryga sig mot övriga medier om han känner för det. Men han får inte behandla DIFTV likadant.
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jämfört med hur han är mot Jihde tycker jag han är bra i intervjuerna med DIFtv. När vi ändå jämför så är det ljusår mycket mer informativt och trevligt att se på en intervju med Challe än med Hardy.

Summasuamrun, jag är nöjd med intervjuerna med Challe.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

tack och hej charles
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

DIFVästertorp skrev:tack och hej charles
Tack och hej Västertorp, man vänder inte skutan på en match, även om denna match inte var nåt onaniobjekt så är det ett steg i rätt rikning.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
DIFVästertorp

Trots NHLproffs lyckas vi inte ens slå Örebro hemma. 10 omgångar har gått och vi kommer ingenstans. Med en målsättning att gå direkt upp så är det tyvärr katastrof att ligga 4 poäng från att kvala sig kvar.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

BaronVonDif skrev: Tack och hej Västertorp, man vänder inte skutan på en match, även om denna match inte var nåt onaniobjekt så är det ett steg i rätt rikning.
Steg i rätt riktning? Såg vi samma match, eller är den röda tråden för svår att se? Det är ju trots allt 10 matcher spelade.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
DIFVästertorp

Vet dock inte vem vi ska ha istället. Men att inte kunna utnyttja Bremberg bättre , att inte få någon som helst ordning på försvaret och att åka på så många lagstraff är pojklagstränar mässigt. Att han dessutom inte ens själv verkar inse att något är fel är nog det värsta.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Örebro är topptippade och delar tabellens förstaplats. Jag tycker att två poäng är fullt godkänt, dessutom såg spelet ganska bra ut långa stunder.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Jag tror DIFVästertorp såg matchen på S24 special sändning?

För matchen jag såg var verkligen ett steg i rätt riktning. Och vi förlorade inte matchen? Vi vann?
Alla spelade bra trots två rejäla misstag som straffade oss och stal en poäng ifrån oss.

Jag fick en väldigt bra och härlig känsla efter matchen igår nu gäller det bara att vi får se samma lag imorgon mot Tingsryd så börjar jag tro på det här.
Skriv svar