sthlm1891 skrev:Fast man får ju in pengar på kringevenemang och försäljning och det får vi väl inte nu vad jag förstått? rätta mig om jag har fel
Så Klubbarna får alltså inte ett uns av den kakan i dagsläget? Låter ju helt sjukt..
Har fått olika information om detta, senaste var att DIF faktiskt får x% av försäljningen.
Det senaste jag hörde var att det fanns olika avtal för det här. Något som kallas för "DIF 1" och "DIF 2". Det skiljde några procentenheter mellan dessa två. Gissningsvis ligger de på runt 50%.
För ett antal år sedan fick de inte ett skit. Sedan kom det fram ett avtal på att de fick hela fem(5)% av vinsten, inte av omsättingen. I dagsläget vet jag inte. Om det är 50% låter det nästan för bra för att vara sant med tanke på hur uselt det tidigare var. Hoppas naturligtvis att 50% stämmer. 5% var det för ett gäng år sedan på Globen tiden.
Angående ny arena. Tror inte DIF någonsin kommer att äga sin egen arena. Om så skulle bli fallet lär väl arenan hamna långt ut på landet med tanke på markpriserna här i Stockholm. Lite lättare för bondlagen som får en plätt av kommunen. Hyra mark hyffsat centralt borde också bli för dyrt.
sthlm1891 skrev:Fast man får ju in pengar på kringevenemang och försäljning och det får vi väl inte nu vad jag förstått? rätta mig om jag har fel
Så Klubbarna får alltså inte ett uns av den kakan i dagsläget? Låter ju helt sjukt..
Har fått olika information om detta, senaste var att DIF faktiskt får x% av försäljningen.
Det senaste jag hörde var att det fanns olika avtal för det här. Något som kallas för "DIF 1" och "DIF 2". Det skiljde några procentenheter mellan dessa två. Gissningsvis ligger de på runt 50%.
För ett antal år sedan fick de inte ett skit. Sedan kom det fram ett avtal på att de fick hela fem(5)% av vinsten, inte av omsättingen. I dagsläget vet jag inte. Om det är 50% låter det nästan för bra för att vara sant med tanke på hur uselt det tidigare var. Hoppas naturligtvis att 50% stämmer. 5% var det för ett gäng år sedan på Globen tiden.
Angående ny arena. Tror inte DIF någonsin kommer att äga sin egen arena. Om så skulle bli fallet lär väl arenan hamna långt ut på landet med tanke på markpriserna här i Stockholm. Lite lättare för bondlagen som får en plätt av kommunen. Hyra mark hyffsat centralt borde också bli för dyrt.
Arenafrågan känns just nu rätt far away eftersom i detta nu pågår en presskonferens där man diskuterar Stockholms klubbarnas överlevnad tack vare polisnotor.
KYLERKYLER skrev:
Vinsten låg på 10% och DIF fick 50% av den alltså 5%, hur det är nu har jag ingen aning om.
Angående ny arena. Tror inte DIF någonsin kommer att äga sin egen arena. Om så skulle bli fallet lär väl arenan hamna långt ut på landet med tanke på markpriserna här i Stockholm. Lite lättare för bondlagen som får en plätt av kommunen. Hyra mark hyffsat centralt borde också bli för dyrt.[/quote]
Arenafrågan känns just nu rätt far away eftersom i detta nu pågår en presskonferens där man diskuterar Stockholms klubbarnas överlevnad tack vare polisnotor.[/quote]
KYLERKYLER skrev:Angående ny arena. Tror inte DIF någonsin kommer att äga sin egen arena. Om så skulle bli fallet lär väl arenan hamna långt ut på landet med tanke på markpriserna här i Stockholm. Lite lättare för bondlagen som får en plätt av kommunen. Hyra mark hyffsat centralt borde också bli för dyrt.
Arenafrågan känns just nu rätt far away eftersom i detta nu pågår en presskonferens där man diskuterar Stockholms klubbarnas överlevnad tack vare polisnotor.
Inte mycket att tacka för va
Men det handlar om ett långsiktigt planarbete. I dagsläget går det naturligtvis inte men som jag skrev så måste man sätta upp några målsättningar och sedan arbeta utifrån vad som är rimligt.
Det där var verkligen det värsta som kunde hända just nu. Hur fan ska vi klara oss? Speciellt när vi inte ens kan välja bort att ha poliserna just nu, för jag tror fan inte att det behövs mer än 2-3 st som står intill bortaklacken.
Jag har sagt det hela tiden, det är fantastiskt för polisen att känna sig behövd och samtidigt kunna tjäna en hacka på kuppen nu när de själva kan kommendera ut hur mycket trupper de vill ha på plats. Underbart.