2006 ett svart år i DIF Hockeys historia
2006 ett svart år i DIF Hockeys historia
Med två matcher kvar 2006 har laget endast vunnit 14 tävlingsmatcher under året. Nu ligger laget på kvalplats, det enda ljuset i mörkret är att det är tidernas jämnaste elitserie.
Kom igen DIF - Kämpa!
Kom igen DIF - Kämpa!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- DIF_Soldier
Jo ucsh... Och startskottet till allt detta var när vi tokvärvade -00/-01... Ledningen var så benägna att försvara guldet, och när sen DIF tog andra guldet på rad så försvann alla bra spelare, och efter det är DIF inte sig lika... Och ekonomin är kass, och alla bara går o drömmer om att Ekman, Tjärnan och grabbarna ska vända hem... 2006 är det värsta hockeyåret jag någonsin varit med om.
DIF_Soldier skrev:Jo ucsh... Och startskottet till allt detta var när vi tokvärvade -00/-01... Ledningen var så benägna att försvara guldet, och när sen DIF tog andra guldet på rad så försvann alla bra spelare, och efter det är DIF inte sig lika... Och ekonomin är kass, och alla bara går o drömmer om att Ekman, Tjärnan och grabbarna ska vända hem... 2006 är det värsta hockeyåret jag någonsin varit med om.
Nja, det vet jag inte om jag kan hålla med om. Startskottet för raset var när man sa nej till Quesada och co som då gick till fotbollen. Kompetenta människor som vågar agera. Nu sitter vi med en styrelse som leker Chickenrace med DIF. "Hur länge vågar vi vänta innan vi agerar?" Tyvärr så blev det en frontalkrock med verkligheten.
Matchen igår var det sämsta jag har sett. Jag skiter i om man nu råkar vara en rätt medioker hockeyspelare. Det är inte ditt fel att du spelar i DIF. Men du kan väl för fan kämpa lite?!
- Emil Svelander
Har all respekt för challe och hans hockeyspelar karriär. Men som tränare har han inte gjort mycket. Vet inte vem eller om det är båda tränarna som är totalt handlingsförlamade. Men som sagt, challe skällde på och vi sköt inte ett skott på en period med i alla fall två powerplay.
En del snackar om 1-3-1 system, och det måste vara det mest dumma jag hört. Vi har inte tillräckligt med backar som är bra.
Vi åker ur elitserien i år om inte någon av tränarna hamnar i måmlbrottet...eller vi förstärker med någon som spelat i over div1 i sin liga.
En del snackar om 1-3-1 system, och det måste vara det mest dumma jag hört. Vi har inte tillräckligt med backar som är bra.
Vi åker ur elitserien i år om inte någon av tränarna hamnar i måmlbrottet...eller vi förstärker med någon som spelat i over div1 i sin liga.