Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mathias Tjärnqvist, Daniel Tjärnqvist och Marcus Nilson
det är spelare med rätt attityd..

sen kan man alltid hoppas att mats sundin väljer att komma hem
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Sundin lär aldrig komma till ett lag i allsvenskan
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Sundin har redat pissat en gång på oss.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Det här känns verkligen inte bra. Att laget inte uppnår resultat pga otur eller oförmåga är tråkigt men får accepteras. Men att de inte ens FÖRSÖKER är rent avskyvärt. Att sända dessa signaler visar på total avsaknad av respekt till fansen. Självklart är det ingen läggmatch eller mutor som är med i bilden men att inte få iväg ett enda avslut på mål under en hel period, i ett läge när man ligger under med 3-0 och inte kan göra annat än att satsa framåt, får en att seriöst fundera...

Därför hoppas och utgår jag från att Jimmy, som lagkapten, offentligt går ut och försäkrar, å lagets vägnar, att det var absolut sista gången vi ska behöva se något så osmakligt som kvällens horribla insats faktiskt var.
Då skulle laget få tillbaka lite av den heder som man faktiskt förlorade ikväll.
Blue Brigade Sthlm
WilleB

Inlägg av WilleB »

Och var var fansen som ska hjälpa DIF att vinna på bortaplan? Jävligt lätt att sitta o skriva hur andra kan förbättra sig, men man kanske ska sopa rent framför den egna dörren först.

Jag vet att många inte har möjlighet att åka på bortamatcher, och det har jag full förståelse o respekt för, men ordalagen som används i den här tråden har jag inte respekt för.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

WilleB skrev:Och var var fansen som ska hjälpa DIF att vinna på bortaplan? Jävligt lätt att sitta o skriva hur andra kan förbättra sig, men man kanske ska sopa rent framför den egna dörren först.

Jag vet att många inte har möjlighet att åka på bortamatcher, och det har jag full förståelse o respekt för, men ordalagen som används i den här tråden har jag inte respekt för.
Alltså jag tycker nog att kritik i form av ord som usla, kassa och viljelösa stämmer rätt bra in på grabbarnas attityd i denna match. Det är en sak att torska om man krigat, men idag var det inget annat än allmänhetens åkning och det accepterar inte jag från spelare som har detta som sitt yrke.

Sedan kanske vissa inlägg använt en del dumma ordval, men ordvalen var inte sämre än spelarnas attityd på isen igår den saken är säker.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF har alltså inte lyckats vinna 2 matcher i rad på 32 omgångar!

Vad talar då för att man kommer att rada upp 5-6 segermatcher i Januari & börjar vinna på bortais?
(vilket kommer krävas om man siktar på att undvika kvalserien)

Tjaa, ingenting fakstiskt.

Finns inga räddningsplankor i år(SSK,Leksand).
MIF börjar hitta sitt spel, SAIK & Mora gnuggar vidare (framförallt vinner man hemma då & då, DIF nöjer sig oftast med 1p)
Luleå är alldeles för stabila.

Faktum är att DIF är seriens klart sämsta lag.
Smaka på den & vänj er vid tanken.
Då blir man varken sur, arg, förbannad eller bitter när 0-poängran står som spön i backen.

Minns att både Leksand & SSK hade några urladdningar förra året då man vann ganska stort, precis som DIF gjort mot Mora & Timrå.
Men vad hjälpte det?

Kul i Jul....
Tälje leker!

Inlägg av Tälje leker! »

Emil svelander skrev:Någon kommenterade tidigare speltiden på Umicevic och Bäcker. Jag vill bara säga att dessa 2 herrar kan vi kicka ut från DIF:s organisation för alltid. De måste vara de 2 största floppvärvningarna på mycket länge, eftersom man hade förhoppningar på dessa. Annat var det Med Ryman och Mattsson, man visste att de skulle vara värdelösa.

AGERA!
Emil,tyder bara på okunskap från din sida. ALLA som följer hockey och SSK i synnerhet visste att Dragan var en diva,totalt ointresserad av lagarbete. Vi är så otroligt glada över att slippa se honom i SSK.

En fråga,exakt vad var det som gjorde att du trodde han skulle bli bra?
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Tälje leker! skrev:
Emil svelander skrev:Någon kommenterade tidigare speltiden på Umicevic och Bäcker. Jag vill bara säga att dessa 2 herrar kan vi kicka ut från DIF:s organisation för alltid. De måste vara de 2 största floppvärvningarna på mycket länge, eftersom man hade förhoppningar på dessa. Annat var det Med Ryman och Mattsson, man visste att de skulle vara värdelösa.

AGERA!
Emil,tyder bara på okunskap från din sida. ALLA som följer hockey och SSK i synnerhet visste att Dragan var en diva,totalt ointresserad av lagarbete. Vi är så otroligt glada över att slippa se honom i SSK.

En fråga,exakt vad var det som gjorde att du trodde han skulle bli bra?
Vill ej att du säger att jag är okunnig bara för att jag skrev att jag hade förväntnigar på Dragan, det hade i princip alla.
Han var en spännade spelare och DIF-ledningen öste lovord över honom.
Sjunger avgå Johnny...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

bedrövlig tillställning!!:(....jag fattar inte att ett lag som är i behöv av precis varje poäng man kan roffa åt sig, kan agera så fantastiskt håglöst och lojt....fan var vi 5a på pucken i 1a och 2a perioden eller?...bättre i 3e men för sent och precis som Arto sa på canal + ..vad fan höll dom på med sista delen när dom försökte spela "tufft", göra efterslängar och mucka....2 perioder för sent!!.....

BLÅSTÄLL PÅ..NU!!
Användarvisningsbild
VIP

Inlägg av VIP »

Hans Särkijärvi replikerade:
- Det är mitt jobb att få eld i baken på dem.

Man kan väl krasst konstatera att säcken har misslyckats å det grövsta hela säsongen med den biten.
I don't know the key to success, but the key to failure is trying to please everybody.
Tälje leker!

Inlägg av Tälje leker! »

VIP skrev:
Hans Särkijärvi replikerade:
- Det är mitt jobb att få eld i baken på dem.

Man kan väl krasst konstatera att säcken har misslyckats å det grövsta hela säsongen med den biten.
Jag citerar Peter Larsson som spelade i SSK under Säcken..

"Den sämsta tränaren jag någon sin haft." SSK gick tokbra på försäsongen sedan halvtungt i början på serine varpå Säcken fick panik och började spela ultradefensivt,inte alls vad man hade material för.

Problemet ni har är ju att ni inte har råd att sparka honom. Annars hade han redan varit borta. Helt säkert.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Tälje leker! skrev: Jag citerar Peter Larsson som spelade i SSK under Säcken..

"Den sämsta tränaren jag någon sin haft." SSK gick tokbra på försäsongen sedan halvtungt i början på serine varpå Säcken fick panik och började spela ultradefensivt,inte alls vad man hade material för.

Problemet ni har är ju att ni inte har råd att sparka honom. Annars hade han redan varit borta. Helt säkert.
Yes, SSK fick ju ett jävla lyft i tabellen när Timo Lahtinen kom in som klockren ersättare. Hur nöjd var Peter Larsson med honom då?
Tälje leker!

Inlägg av Tälje leker! »

Josefsson skrev:
Tälje leker! skrev: Jag citerar Peter Larsson som spelade i SSK under Säcken..

Yes, SSK fick ju ett jävla lyft i tabellen när Timo Lahtinen kom in som klockren ersättare. Hur nöjd var Peter Larsson med honom då?
Vet jag inte. Ingen hit det heller med facit i hand. Men,by all means,behåll Säcken,gärna för oss....
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

WilleB skrev:Och var var fansen som ska hjälpa DIF att vinna på bortaplan? Jävligt lätt att sitta o skriva hur andra kan förbättra sig, men man kanske ska sopa rent framför den egna dörren först.

Har all rätt att skriva då jag var där. Sek E1 rad 3 plats 10...

Dom var genomkass igår. Simple as that.
Bild
Skriv svar