Full glob?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
rated_x

Inlägg av rated_x »

Mans91 skrev:men varför satsa på luleå matchen ?? tycker vi ska stötta grabbarna i en lite tufare match tec fbk,h71 eller linköping.....:D

LYCKA ÄR ATT VARA DJURGÅRDARE !! <333
ee jag tycker att vi ska stötta dif i alla matcher vi kan eller?
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Andy skrev:Jag tror att det går att fylla Globen om vi jobbar tillsammans.

För det första gäller det att skapa "drag" kring en särskild match. I brist på derbyn kan man kanske använda ett jubileum eller någon annan händelse för att motivera varför en viss match är intressantare än någon annan.

Sedan gäller det att samarbeta:

DIF-hocky skriver ett brev till alla medlemmar, annonserar i pressen samt gär en särskild drive på hemsidan. Dessutom ser man till att nå ut i media genom redaktionell text. Slutligen lägger man till ett par element i matcharrangemmanget som understryker att detta är en särskild match.

Ser man dessutom till att alla medlemmar i fotbollen får ett brev med en uppmaning om att komma samt ett bra "erbjudande" så att även dessa känner att "nu jävlar" samt att dom är särskilt inbjudna.

Järnkaminerna skapar "hause" via utskick och sin hemsida. Det är dom ju mycket duktiga på samt ser till att det finns några "järnkaminsaktiviteter" i anslutning till matchen (bokade pubar etc) samt uppmanar sina sektioner ute i landet att ta sig till Globen.

Därutöver använder man sig av ideella krafter som dels förbereder ett bra TIFO samt tex delar ut flyers i tunnelbanan och på andra ställen samt sätter upp matchposters på anslagstavlor över hela länet (DIF-hockey trycker upp materialet samt samordnar det hela).

Sist men slutligen gör vi alla som Peter Skoog och ringer alla våra vänner och bekanta som brinner för DIF.

Får vi en bra stämning i Globen, med en speaker i högform, en Loa Falkman som sjunger nationalsången i matchtröja, gamla DIF-hjältar som intervjuas i pauserna, besök från någon spelare i DIF-fotboll, ett bra TIFO samt en Glob som är smyckad i våra färger och kokar av kärlek till DIF kan jag garantera att många av de som masar sig till matchen också kommer tillbaks.

Dessutom kan man dra i gång en insamling för att förstärka DIFs kassa. Tänk om alla i en full glob skänker 20 spänn... Har man dessutom några bra erbjudanden vad avser kringförsläljningen och marknadsför dessa under matchen blir det också en bra slant.

Att fylla Globen är en kanon idé och det ÄR möjligt med god planering och hårt arbete. Ser man dessutom till att det finns ståplatser på ena kortsidan så kanske vi kan slå publikrekord...
Fantatiskt bra och träffsäkert skrivet. Precis som mycket annat du behagar skriva.
I och för sig är ett fullsatt Globen ren utopi i dagens läge. För många supportrar är för lata, för ointresserade och för snåla helt enkelt.

Det skulle kunna vara möjligt i slutet av säsongen, en bra bit efter matchen mot Skellefteå. Efter den tycker jag JK ska ta det lugnt med dom här "super-duperhaussningarna" ett tag, annars uteblir effekten av haussning i längden.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

m0ng00se skrev:
Saint-Adam skrev:
Kall-El skrev:Om vi hamnar i kvalserien får vi nog fullsatt i matchen mot Leksand. Annars har jag svårt att se globen fyllas i någon match denna säsong, och dpå menar jag alltså med betalande åskådare skall kanske tilläggas. Ibland försöker styrlsen bättre på siffrorna med att släppa in massa folk gratis och åskådare skall inte räknas med i snittet då vi inte tjänar några pengar på dem.
om vi hamnar i kvalserien och möter leksand kommer det inte vara fullsatt, och om det skulle bli det så skulle mer än hälften av alla i publiken heja på leksand.
det var nog det han menade....

Leksand drar alltid drar fulla hus och då är det Leksandssupporters som står för 80% av besökarna
Precis det jag menade...
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Kall-El skrev:
m0ng00se skrev:
Saint-Adam skrev:
Kall-El skrev:Om vi hamnar i kvalserien får vi nog fullsatt i matchen mot Leksand. Annars har jag svårt att se globen fyllas i någon match denna säsong, och dpå menar jag alltså med betalande åskådare skall kanske tilläggas. Ibland försöker styrlsen bättre på siffrorna med att släppa in massa folk gratis och åskådare skall inte räknas med i snittet då vi inte tjänar några pengar på dem.
om vi hamnar i kvalserien och möter leksand kommer det inte vara fullsatt, och om det skulle bli det så skulle mer än hälften av alla i publiken heja på leksand.
det var nog det han menade....

Leksand drar alltid drar fulla hus och då är det Leksandssupporters som står för 80% av besökarna
Precis det jag menade...
Okej! :)
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

håller med. mycket bra skrivet andy...

För ett tag glömde jag bort tid och rum och drömde mig tillbaka till tidigt 90-tal, angående din beskrivning om ett utsmyckat globen i difs färger och en Loa Falkman sjungandes inför ett knökfullt globen...får rysningar...
vill verkligen uppleva det igen... och det tror jag vi kan få...
Blue Brigade Sthlm
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

spiik skrev:håller med. mycket bra skrivet andy...

För ett tag glömde jag bort tid och rum och drömde mig tillbaka till tidigt 90-tal, angående din beskrivning om ett utsmyckat globen i difs färger och en Loa Falkman sjungandes inför ett knökfullt globen...får rysningar...
vill verkligen uppleva det igen... och det tror jag vi kan få...
Det händer inte förrän den dagen DIF Fotboll tar avstånd från sina supportrar som DIF Hockey gjorde ett tag under 90-talet. Först då lär folk lämna fotbollslaget och fokusera på hockeyn. Självklart hade ett sänkt antal spelomgångar till 39 (14 lag i ES, tre möten mot vardera lag) hjälpt oerhört också.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

FÖR VI ÄLSKAR DJURGÅRDEN !!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror att det skulle dra mer folk till matcherna om AIK gick upp igen. Saknar hockeyderbyn!
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Om alla 10 som är aktiva här på forumet fixar så att tio kompisar följer med på lule matchen så blir det i alla fall 110 personer extra.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Varför inte ta DIF-Frölunda den 6/1? Jag har planerat att gå på den. Det är en helgdag, minuset är dock att den går 15.00.... Fördelen med att det är helg gör att vi utanför Sthlm också kan ta oss in till matchen utan att behöva bry oss om jobb och skola... EDIT: Kom på att det är jullov för alla studenter, men för dem som jobbar är det bättre.

Det är även en streckmatch vilket gör att spänningen ökar. Det är ju Frölunda och Mora vi jagar mest... Skellefteå känns lite mer avlägset...
Matchen är på Hovet, men ändå.. ett fullt Hovet känns lite mer realistiskt...
Användarvisningsbild
Royen

KVALSERIEN

Inlägg av Royen »

Snakk om Globen, Leksand og Kvalserien gjør at jeg mister all søvn jeg skulle fylt julen med.

Om vi havner i Kvalserien - og jeg sier ikke at vi er der helt ennå - så er det en komplett skandale om vi spiller i Globen.

Dersom vi spiller Kvalserie - og vi må planlegge som om vi er der allerede - så skal alle kort deles ut på nytt. Da spiller vi for livet - på alle måter. Dersom vi skulle spille Allsvenskan neste sesong, er vi på god vei mot å bli et nytt Hammarby, AIK eller IK Göta. Det er ingenting - ingenting - som stiller oss i en særstilling.

Derfor må vi agere, og vi må agere nå. Jeg snakker ikke om å fordele skyld. Hvem som har ansvaret for at vi er nummer 11 av 12 lag, driter jeg i. Vi må ut av dette. Kanskje går veien ut av uføret gjennom Kvalserien.

Da må vi spille i Hovet. Vi må alle ta oss sammen, møte opp (jeg kommer gjerne to ganger i løpet av en Kvalserie, så er det sagt) og støtte laget vårt. Men laget må også få alle forutsetninger for å lykkes. De beste forutsetningene finnes på Johanneshovs Isstadion.

Jeg vet at Jojje og de andre VIPene foretrekker Globen. Kanskje taper vi penger - mange penger - på å spille Kvalserien i Hovet. Men kanskje taper vi hele fremtiden vår på å spille de viktigste kampene i klubbhistorien i Globen.

Kvalserien - om vi er med - må spilles i Hovet.

Men det er ikke for sent å unngå den ennå. Vi må begynne å vinne flere kamper på rad, og vi må begynne nå - før forferdelige 2006 er over!!!
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Rimo

Inlägg av Rimo »

Elias skrev:Den här matchen ingår i 1/3 säsongskortet, så vi har med andra ord alla förutsättningar i världen att skapa ett bra drag.

JK har dessutom börjat hussa ordentligt (se länk). Enligt deras statistik så brukar de matcher som spelas under julhelgen alltid snitta på minst 10 000. Det känns som att det är nu om någon som vi kan lyckas.

Jag står upp för DIF i med och motgång, gör du?

http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3941
Då har vi iofs mött íntressanta lag under de senare åren. FBK och HV brukar få lite mer drag än tex luleå...
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Siar Strax under 7000 kommer.
Grattulera mig senare.
Bild
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Varför kann man inte ta mot luleå det är ju jul-lov i 3 veckor.... Luleå och djurgården har ganska bra matcher titt som tätt!!
Men egentligen borde man försöka ¨å full glob på alla hemmamatcher och inte bara ta en speciell..Och det ska väll inte behövas en massa jubileum för att skrappaiihop bra stämmning???

ett sätt som kann funka till att skrapa ihop en stor klack i globen är att Bjuda in Dif-fotbolls a-lag till att stå med och sjunga i klacken...och det behöver inte vara så att alla från a-laget kommer...skulle varaa bra vilket som. För vem skulle inte villja stå brevid Jonson i klacken???? 8)
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

hahaha jo de va ju också en idé...
Skriv svar