Det är lite krångligt eftersom han bifogat ett annat mail i sitt mail som han refererar till.Roppan skrev:Publicera mailet i sin helhet här istället. Det berör väl samtliga.
Frågetråden
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Frågetråden
Expert.
Tolkar det som att det är någon enstaka som har reagerat. Otroligt olyckligt om DIF gör en stor grej av det i stället för att rekommendera vart familjer kan / bör sitta. Köper själv ibland familjebiljetter när sonen är med. Lugn och ro, även mot aijk förra året.
Missen gällande detta var i alla fall förra året när lovbiljetter placerades bredvid klacken. Har man barn med känsliga öron är det kanske inte det lämpligaste. Min grabb vill dock alltid stå där om han får välja.
Sen hoppas jag att även barnfamiljer går på matcherna i stället för att kolla på tv, dock på rätt sektion annars finns inga supportrar kvar i framtiden
Missen gällande detta var i alla fall förra året när lovbiljetter placerades bredvid klacken. Har man barn med känsliga öron är det kanske inte det lämpligaste. Min grabb vill dock alltid stå där om han får välja.
Sen hoppas jag att även barnfamiljer går på matcherna i stället för att kolla på tv, dock på rätt sektion annars finns inga supportrar kvar i framtiden

Senast redigerad av MGC den 2012-10-09 13:11:25, redigerad totalt 1 gånger.
Frågetråden
Men vad är det i så fall som Jesper har skrivit? Dessa fyra frågor är alltså från nått mail som kommit till DIF? Har Jesper svarat på frågorna?SirDIFalot skrev:Det är lite krångligt eftersom han bifogat ett annat mail i sitt mail som han refererar till.Roppan skrev:Publicera mailet i sin helhet här istället. Det berör väl samtliga.
Blir rörigt att läsa detta från Tapatalk...
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förstår inte heller. Ifall DIF författat frågorna så undrar jag verkligen vad de håller på med...trams på jävligt hög nivå.
Är inte DIF som har skrivit frågorna Jesper tycker dock att det är bra frågeställningar och eftersom han bifogade mailet så antar jag att han tycker att det borde diskuteras.-daniel- skrev:Förstår inte heller. Ifall DIF författat frågorna så undrar jag verkligen vad de håller på med...trams på jävligt hög nivå.
Själv tycker jag frågeställningarna är väldigt oklara i sig.
Född till sportchef.
Edit:
Skriver man långsamt (eller svarar i telefon på jobbet) så hinner det bli inaktuellt det man skrivit.

Jävligt luddiga frågor där mycket behöver definieras innan man kan diskutera det hela på en vettig nivå iaf!
Skriver man långsamt (eller svarar i telefon på jobbet) så hinner det bli inaktuellt det man skrivit.

Jävligt luddiga frågor där mycket behöver definieras innan man kan diskutera det hela på en vettig nivå iaf!
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Då man haussar upp Leksand/Hammarby-matchen undrar jag hur många sålda det är dit?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Re: Sv: Frågetråden
Vet inte om du läste vad jag skrev...?-daniel- skrev:Vilka klagar? Folk som inkommit med synpunkter till Jesper eller?pulverapa skrev:Fick mejl från Jesper där läktaren diskuteras. Bl.a. klagas det på för mycket grova svordomar på läktaren och för att spelarna buas under matchen.
Jag anser att svordomar som hora, bög och homo inte är okej, däremot anser jag att kuk och fitta är okej, dock i väldigt begränsad utsträckning. Kuk är en gammal klassisk svordom på hovet. Vad tycker ni?
Vad gäller buandet... Det är inte okej att bua när vi har ett uppspel eller spelar dåligt power play. Däremot är suckandet vid en tappad puck helt okej. Sen tycker jag det är okej att bua ut sin frustration efter slutsignalen, eftersom alla andra lag i hela världen gör det. Men man tokbuar inte mitt i matchen. Ni som buar är precis lika frustrerade som jag, men jag buar inte.
Dessa saker måste bort direkt. Från och med nu kommer publikvärdar säga till vid missbruk av svordomar, precis som i fotbollen i England.
Vad anser ni om svordomar och buande och hur får vi bukt på problemet?
Att bua är väl inte direkt konstruktivt, men man kommer aldrig kunna reglera det. Måste väl ändå alla förstå? Personligen gillar jag inte heller buande under match, men som sagt efteråt om vi blivit våldtagen av ett jävla bonngäng så förtjänar spelarna att höra det.
Svordomar är ju bara patetiskt att klaga på. Herregud.
Tycker du det är okej att skrika "Din jävla hora!" om det sitter en pojke på 10 år precis framför dig? Jag tycker inte det är okej. Dock kan jag tycka att man får använda vissa svordomar som t.ex. "fitta" i viss utsträckning.
Och precis som du skriver tycker jag det är helt okej att bua EFTER slutsignalen.
- SirDIFalot
Skulle vända på det och säga. "Tycker du inte att det är okej att ditt barn hör saker som 'din jävla hora' så bör man kanske inte ta med dom på en match"pulverapa skrev:Vet inte om du läste vad jag skrev...?-daniel- skrev:Vilka klagar? Folk som inkommit med synpunkter till Jesper eller?pulverapa skrev:Fick mejl från Jesper där läktaren diskuteras. Bl.a. klagas det på för mycket grova svordomar på läktaren och för att spelarna buas under matchen.
Jag anser att svordomar som hora, bög och homo inte är okej, däremot anser jag att kuk och fitta är okej, dock i väldigt begränsad utsträckning. Kuk är en gammal klassisk svordom på hovet. Vad tycker ni?
Vad gäller buandet... Det är inte okej att bua när vi har ett uppspel eller spelar dåligt power play. Däremot är suckandet vid en tappad puck helt okej. Sen tycker jag det är okej att bua ut sin frustration efter slutsignalen, eftersom alla andra lag i hela världen gör det. Men man tokbuar inte mitt i matchen. Ni som buar är precis lika frustrerade som jag, men jag buar inte.
Dessa saker måste bort direkt. Från och med nu kommer publikvärdar säga till vid missbruk av svordomar, precis som i fotbollen i England.
Att bua är väl inte direkt konstruktivt, men man kommer aldrig kunna reglera det. Måste väl ändå alla förstå? Personligen gillar jag inte heller buande under match, men som sagt efteråt om vi blivit våldtagen av ett jävla bonngäng så förtjänar spelarna att höra det.
Tycker du det är okej att skrika "Din jävla hora!" om det sitter en pojke på 10 år precis framför dig? Jag tycker inte det är okej. Dock kan jag tycka att man får använda vissa svordomar som t.ex. "fitta" i viss utsträckning.
Och precis som du skriver tycker jag det är helt okej att bua EFTER slutsignalen.
Varför skulle ord som fitta och kuk vara mer okej än "hora" förresten? Det är väl ingen skillnad?
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är inte speciellt moget att skrika och något jag aldrig själv skulle göra, men sätter man sig med barn NÄRA KLACKEN får man definitivt skylla sig själv. Finns inte en chans att du hör enskilda "fula ord" om man med barn befinner sig där barn skall sitta. Ser fortfarande det hela som ett minimalt problem.pulverapa skrev:Vet inte om du läste vad jag skrev...?-daniel- skrev:Vilka klagar? Folk som inkommit med synpunkter till Jesper eller?pulverapa skrev:Fick mejl från Jesper där läktaren diskuteras. Bl.a. klagas det på för mycket grova svordomar på läktaren och för att spelarna buas under matchen.
Jag förstår vad du menar men det är inte bara kring klacken man hör grova svordomar. Det är runt hela arenan. Men du har nog rätt, det är inte ett alltför stort problem.-daniel- skrev:Det är inte speciellt moget att skrika och något jag aldrig själv skulle göra, men sätter man sig med barn NÄRA KLACKEN får man definitivt skylla sig själv. Finns inte en chans att du hör enskilda "fula ord" om man med barn befinner sig där barn skall sitta. Ser fortfarande det hela som ett minimalt problem.pulverapa skrev:Vet inte om du läste vad jag skrev...?-daniel- skrev:Vilka klagar? Folk som inkommit med synpunkter till Jesper eller?pulverapa skrev:Fick mejl från Jesper där läktaren diskuteras. Bl.a. klagas det på för mycket grova svordomar på läktaren och för att spelarna buas under matchen.
Ska jag vara helt ärlig har jag inte upplevt att någon buat till laget under matchen, ända gången jag någonsin märkt det var mot Rögle i kvalserien. Nu säger många att det buas under matcherna. Bua kan man göra efter slutsignalen.
Ett problem kanske är att folk missuppfattar djupa "suckar" som burop... Det vill säga om vår kille tappar ut pucken ur zon i power play så tror folk att det buas?
- SirDIFalot
Bom-Bom vill jag minnas blev rätt kraftigt utbuad när han hade pucken efter att han hade försökt sig på en snurrfint som sista man, vilket ledde till friläge och mål.
Expert.
Jag hänger inte riktigt med? Är det Jesper (evenemangsansvarig?) som har uttryckt att han tycker att det finns problem på läktaren och att han vill få bukt med dessa? Eller är det någon som har mailat Jesper och klagat? Är det en privatperson som klagar så är denne antingen på fel sektion eller så får h*n gå och titta på någon mindre känslosam sport, dock så får ju h*n så klart uttrycka sin åsikt och tycka att det är ett problem.
Men om Jesper tycker det är ett problem så är det för jävligt och han borde välja sina ord väldigt noga för att inte förarga det enda som har varit någon som helst standard på här i inledningen.
Jag sparar all negativ och positiv "energi" och släpper ut det på hovet. Allt mitt hat mot idioten i tunnelbanan och allting jag känner släpper jag lös med familjen på Hovet. Ingen jävel kan komma och säga att jag inte får uttrycka mig på det sätt jag vill där.
Men som sagt, jag är lite trög och förstår inte riktigt vems åsikten gällande svordomar är.
Men om Jesper tycker det är ett problem så är det för jävligt och han borde välja sina ord väldigt noga för att inte förarga det enda som har varit någon som helst standard på här i inledningen.
Jag sparar all negativ och positiv "energi" och släpper ut det på hovet. Allt mitt hat mot idioten i tunnelbanan och allting jag känner släpper jag lös med familjen på Hovet. Ingen jävel kan komma och säga att jag inte får uttrycka mig på det sätt jag vill där.
Men som sagt, jag är lite trög och förstår inte riktigt vems åsikten gällande svordomar är.
Man fick ett medlems mail av Jesper idag då skrev han detta.Heaty skrev:Jag hänger inte riktigt med? Är det Jesper (evenemangsansvarig?) som har uttryckt att han tycker att det finns problem på läktaren och att han vill få bukt med dessa? Eller är det någon som har mailat Jesper och klagat? Är det en privatperson som klagar så är denne antingen på fel sektion eller så får h*n gå och titta på någon mindre känslosam sport, dock så får ju h*n så klart uttrycka sin åsikt och tycka att det är ett problem.
"Men…
I besvikelsens ögonblick så reagerar några av oss tyvärr något olämpligt. Jag har fått flera mail från personer som har haft barn med sig och inte tänker komma igen bara för att vår egen publik har betett sig så illa att barnen har blivit rädda. Grövre svordomar, könsord och hot passar inte in i vår Djurgårdsanda. Det kan våra grannklubbar hålla på med.
Jag har bifogat ett mail som jag fått om upplevelserna och känslorna efter förra matchen. Bra frågeställning.
Jag tycker heller inte att vi ska bjuda våra motståndare eller motståndarfans på att vi buar ut vårt egna lag. Det ger ju bara motståndarna energi. Sen inser självklart även jag att man på något sätt vill uttrycka sitt missnöje. Det är en svår balansgång av vad som hjälper och vad som hämmar laget."
Sen var det även bifogat ett mail han hade fått från någon som var upprörd över svordomar och hans väninnor inte vill gå om det gapas på matcherna, såsom "challe berglunds Järnkaminer och Sjung för gamla Djurg´år´n

Frågetråden
Om man störs av SFGD får man gärna avlägsna sig för gott.Stocky skrev:Man fick ett medlems mail av Jesper idag då skrev han detta.Heaty skrev:Jag hänger inte riktigt med? Är det Jesper (evenemangsansvarig?) som har uttryckt att han tycker att det finns problem på läktaren och att han vill få bukt med dessa? Eller är det någon som har mailat Jesper och klagat? Är det en privatperson som klagar så är denne antingen på fel sektion eller så får h*n gå och titta på någon mindre känslosam sport, dock så får ju h*n så klart uttrycka sin åsikt och tycka att det är ett problem.
"Men…
I besvikelsens ögonblick så reagerar några av oss tyvärr något olämpligt. Jag har fått flera mail från personer som har haft barn med sig och inte tänker komma igen bara för att vår egen publik har betett sig så illa att barnen har blivit rädda. Grövre svordomar, könsord och hot passar inte in i vår Djurgårdsanda. Det kan våra grannklubbar hålla på med.
Jag har bifogat ett mail som jag fått om upplevelserna och känslorna efter förra matchen. Bra frågeställning.
Jag tycker heller inte att vi ska bjuda våra motståndare eller motståndarfans på att vi buar ut vårt egna lag. Det ger ju bara motståndarna energi. Sen inser självklart även jag att man på något sätt vill uttrycka sitt missnöje. Det är en svår balansgång av vad som hjälper och vad som hämmar laget."
Sen var det även bifogat ett mail han hade fått från någon som var upprörd över svordomar och hans väninnor inte vill gå om det gapas på matcherna, såsom "challe berglunds Järnkaminer och Sjung för gamla Djurg´år´n