Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:
Stulle skrev:Förutsatt att killarna inte står och sover som vanligt i inledningen så kanske vi har en chans. Tror och hoppas att Gabbe kommer tillföra mycket på isen, speciellt ledarskapsmässigt.

Definitivt, han är ju trots allt kapten i Colorado. Bör besitta fina ledaregenskaper, trots sin ringa ålder.
Rätt kul när han är yngre än spelare som Sörensen, Weigel, Gustafsson, Holm och Ljungh. (Och givetvis de äldre spelarna)
Expert.
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av 1962FenderStrat »

Vill inte jinxa inför matchen, men med Gabbe känns det riktigt riktigt hoppfullt att gå på Hovet imorgon! Måtte det bli en vändning på den tråkiga trenden.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det här laget skulle verkligen behöva en självförtroendeboost, testa på hur det är att vinna några matcher. Vinner vi imorgon så tror jag att vi har en bra chans att ta tre raka, Tingsryd borta blir såklart tufft men långt ifrån omöjligt, sen drar vi av Karlskrona hemma av bara farten.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jaha!

Inlägg av Jaha! »

Edin skrev:Det här laget skulle verkligen behöva en självförtroendeboost, testa på hur det är att vinna några matcher. Vinner vi imorgon så tror jag att vi har en bra chans att ta tre raka, Tingsryd borta blir såklart tufft men långt ifrån omöjligt, sen drar vi av Karlskrona hemma av bara farten.
Jag håller med. Och skulle vi ta tre raka nu så är de närmsta tre matcherna efter det inte heller särskilt svåra på papperet. Så möjligheten till en ännu bättre svit finns.

Oavsett hur det går ikväll så är de följande fem matcherna mot "enklare" motstånd lite av en vattendelare för DIF denna säsong. Får vi inte igång spelet och målskyttet och inkasserar ett antal 3poängare under de matcherna så kommer det inte att lossna senare heller.

Mitt krav för att realistiskt kunna tro att vi kan konkurrera om en plats i elitserien är att vi vinner fyra av de fem matcher som följer efter dagens match. Kan tyckas som en tuff målsättning men med tanke på den bedrövliga starten är det nog ett måste.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Holm är inte med, vi kanske har en chans att vinna! :lol:
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

Melodi: "Sjung nu högt för Djurgår'n"

Vi är Djurgår'n, vi har Landeskog
Nummer 92, skjuter hårt som få
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

Kedjan med Linkan, Johner och Landeskog ser onekligen väldigt intressant ut! Den enda svårigheten för dem jag ser är att de kanske inte får lika mycket tid som det är tänkt utan att Örebros backar är på dem som iglar. Vore inte första gången som ett försvar punktmarkerar Linkan. Och kanske ännu mer nu när Landeskog är på andra sidan.

Första matchen på Hovet på 3 år för min del. Grymt kul ska det bli, och hoppas DIF svarar upp med vinst nu när de äntligen får finbesök...

Edit: Grammatik....
Användarvisningsbild
Jepe

Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Jepe »

mutation skrev:Kedjan med Linkan, Johner och Landeskog ser onekligen väldigt intressant ut! Den enda svårigheten för dem jag ser är att de kanske inte får lika mycket tid som det är tänkt utan att Örebros backar är på dem som iglar. Vore inte första gången som ett försvar punktmarkerar Linkan. Och kanske ännu mer nu när Landeskog är på andra sidan.

Första matchen på Hovet på 3 år för min del. Grymt kul ska det bli, och hoppas DIF svarar upp med vinst nu när de äntligen får finbesök...

Edit: Grammatik....
Att behöva punktmarkera 3 spelare kan sluta illa... Alltid nån som får mer utrymme då. Så kan lika gärna vara en fördel.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

EDIT: Angående säsongskortsemailet jag skrev om här har jag blivit korrekt hänvisad till rätt forumdel (Frågetråden) och har således flyttat OT inlägget dit.
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2012-10-09 19:55:37, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lidingö DIF
Kolla frågetråden, finns lite diskussioner där.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5580746.ab

Är ju positivt för DIF att Kåberg är borta :D (Men synd om honom förstås)
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
svarttaxi

Inlägg av svarttaxi »

Lidingö DIF skrev:Vi säsongare fick duktigt med skäll i det senaste säsongskortsemailet inför matchen mot Gnällbältesbyn. Nu tar jag inte åt mig då jag i ren självbevarelsedrift har lovat att göra min egen version av apatiskt barn fram tills dess det visar sig att DIF missar Kvalserien. Så några könsord, avancerade svordomar eller hot har jag inte delgivit min omgivning och brukar för den delen inte göra heller (det löftet kommer dock omvärderas i händelse av Kvalseriemiss). Dock så klargjordes det tydligt i mailet att uppförandet på läktaren behövde en rejäl uppsminkning och som körsbär på toppen så måste det sluta buas. Kan väl till viss del hålla med om att buandet inte leder till något positivt, men det är svårt att inte tyst ge medhåll till de som buar när vi spelar PP i egen zon och gömmer oss bakom egen bur. Vidare så har jag inte alls märkt av någon hotfull stämning eller speciellt otrevliga kommentarer från folk runtomkring. Har någon annan av Er ärade forumvänner märkt av dessa saker som nämns i emailet eller har DIF helt sonika inte bara snuttefierats på isen utan även utanför densamma?

Även fast jag personligen redan tycker stämningen är mycket fin på A11 så kan jag säga att med en liten uppryckning på isen så kan man nog förvänta sig en exponentiell uppryckning på läktaren. Kanske redan nu på onsdag.
Klart man han hört lite svordomar. Ska inte sticka under stolen med att jag skjutit iväg några själv när DIF kör burskydd i PP. Men det är inte värre än förra säsongen tycker jag. Hotfull stämning har jag heller inte märkt av, sitter på A13 dock. Kanske värre om man har biljett nära DFG?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lidingö DIF skrev:Vi säsongare fick duktigt med skäll i det senaste säsongskortsemailet inför matchen mot Gnällbältesbyn. Nu tar jag inte åt mig då jag i ren självbevarelsedrift har lovat att göra min egen version av apatiskt barn fram tills dess det visar sig att DIF missar Kvalserien. Så några könsord, avancerade svordomar eller hot har jag inte delgivit min omgivning och brukar för den delen inte göra heller (det löftet kommer dock omvärderas i händelse av Kvalseriemiss). Dock så klargjordes det tydligt i mailet att uppförandet på läktaren behövde en rejäl uppsminkning och som körsbär på toppen så måste det sluta buas. Kan väl till viss del hålla med om att buandet inte leder till något positivt, men det är svårt att inte tyst ge medhåll till de som buar när vi spelar PP i egen zon och gömmer oss bakom egen bur. Vidare så har jag inte alls märkt av någon hotfull stämning eller speciellt otrevliga kommentarer från folk runtomkring. Har någon annan av Er ärade forumvänner märkt av dessa saker som nämns i emailet eller har DIF helt sonika inte bara snuttefierats på isen utan även utanför densamma?

Även fast jag personligen redan tycker stämningen är mycket fin på A11 så kan jag säga att med en liten uppryckning på isen så kan man nog förvänta sig en exponentiell uppryckning på läktaren. Kanske redan nu på onsdag.
Som android skriver så har vi redan diskuterat det här i "Frågetråden", annars är jag helt enig i det du skriver.

Förstår inte heller hur man kan se det som ett problem att det skriks lite hetsord i stridens hetta...ofattbart att någon kan bry sig.
hagganh

Inlägg av hagganh »

Det ska bli ruggigt intressant att se Landeskog imorgon. Förhoppningsvis är han lite av ett "wake up call" för de övriga ungtupparna.

Hoppas även på en publikboost!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Oavsett hur Gabbe är imorgon är det bäst för Linkan att han börjar prestera lite mer som den ledande spelare han ska vara. Efter en match med Dustin och Gabbe vill jag inte se några tweets imorgon där han gnäller på taktiken. Eriksson*2 och Fimpen kan spela matcherna med en variation av dump-n-chase och passningsspel då ska Linkan också klara av det.
Skriv svar