Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/9 2012
Jag tycker det skickar fel signaler om någon petas efter en stor miss sådär. I den matchen? Absolut. Men även i nästa match? Njae.. Då förespråkar jag hellre än "Glöm det där nu och gå vidare"-approach. Om man inte vill knäcka individen fullständigt såklart. Jag tror inte heller att försöka skapa en "rädsla för att göra misstag" är något som förhindrar misstag. Snarare skapar fler. Sedan fungerar ju alla individer olika. Vissa knäcks av att petas, vissa taggas av det..
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dessutom, vart går gränsen liksom? Skall Timmy petas för hans ingripande vid 0-1 målet senast? Skall Linkan petas för alla hans försök till flippmackor som blir felaktiga vid korkade tillfälle? osv.
Jag gillar inte petningar pga misstag. Alls. Har man däremot fått chansen men inte lyckas ta den och tränaren på ett vettigt sätt kan motivera varför någon annan går före i hierarkin; absolut OK.
Jag gillar inte petningar pga misstag. Alls. Har man däremot fått chansen men inte lyckas ta den och tränaren på ett vettigt sätt kan motivera varför någon annan går före i hierarkin; absolut OK.
- SirDIFalot
Dessutom har vi tappat pucken på liknande sätt oräkneligt många gånger den här säsongen. Ska spelarna som stått för dessa pucktapp också petas? Eller gäller det bara de spelarna som har oturen på sin sida så att det blir mål efter misstaget? Och vilka spelare gäller det? Tror knappast Jimmie eller Otto hade petats för en liknande grej.-daniel- skrev:Dessutom, vart går gränsen liksom? Skall Timmy petas för hans ingripande vid 0-1 målet senast? Skall Linkan petas för alla hans försök till flippmackor som blir felaktiga vid korkade tillfälle? osv.
Expert.
I Sörensens fall så hade ju Murray tappat sin klubba som siste man också vilket inte gjorde situationen bättre. Nej, glöm och kom igen. Mot 3 bojnare!
Jag är inte arg, och inte besviken.
- Jim Morrison
Återförena det gamla radarparet Weigel-Landeskog från TV-pucken, och ge Weigel en rejäl chans på köpet... Han förtjänar det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Djurgårdens IF - Örebro HK 10/9 2012
Fimpen kan spela på onsdag iallafall...
(källa twitter)
(källa twitter)
2014-04-07, vad hände?
Djurgårdens IF - Örebro HK 10/9 2012
Enligt Aftonbladet så tränade en kedja ihop såhär:
Bremberg - Johner - Landeskog
2014-04-07, vad hände?
- Jim Morrison
Även Expressen.Jepe skrev:Enligt Aftonbladet så tränade en kedja ihop såhär:
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nsk-debut/Av måndagens träning att döma kommer Landeskog att bilda kedja med Fredrik Bremberg och Dustin Johner mot Örebro.
– Ja, jag räknar med att vi börjar så, sedan får man se.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Det blir garanterat vinst!
Jag fyller ju år den dagen
Edit: 10/10, inte den 10/9 som det står i rubriken
Jag fyller ju år den dagen

Edit: 10/10, inte den 10/9 som det står i rubriken
Samtidigt kan ju inte "misstag" (om man nu skall kalla det för misstag) vara en garanti för att man får spela.SirDIFalot skrev:Dessutom har vi tappat pucken på liknande sätt oräkneligt många gånger den här säsongen. Ska spelarna som stått för dessa pucktapp också petas? Eller gäller det bara de spelarna som har oturen på sin sida så att det blir mål efter misstaget? Och vilka spelare gäller det? Tror knappast Jimmie eller Otto hade petats för en liknande grej.-daniel- skrev:Dessutom, vart går gränsen liksom? Skall Timmy petas för hans ingripande vid 0-1 målet senast? Skall Linkan petas för alla hans försök till flippmackor som blir felaktiga vid korkade tillfälle? osv.
Jag ser gärna att Sörensen bänkas för att han är så osynlig och lättviktig och gör jättemisstag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Daniel942
AVGÅ SirDIFalot!Tobbe_Gotland skrev: Edit: 10/10, inte den 10/9 som det står i rubriken
DIF!
Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012
Att Sörensen skall bänkas enbart på grund av hans misstag senast köper jag inte. Däremot har hans säsongsinledning överlag varit svag. Det känns som att det saknas ett antal kilon på den kroppen. Jag skulle dock vilja ge honom någon chans till, han har trots allt riktigt hög fart emellanåt.
Linkan-Johner-Landeskog
Ölvestad-Ottosson-Holmqvist
Eriksson-Fimpen-Eriksson
Åberg-Ljungh-Sörensen
Två tunga, äldre, rutinerade kedjor, en fysisk och teknisk kedja samt en ungdomskedja med bra fart och bra skott i Åberg.
Murray-Lidström
Pettersson-Gustafsson
Granath-Holm
Linkan-Johner-Landeskog
Ölvestad-Ottosson-Holmqvist
Eriksson-Fimpen-Eriksson
Åberg-Ljungh-Sörensen
Två tunga, äldre, rutinerade kedjor, en fysisk och teknisk kedja samt en ungdomskedja med bra fart och bra skott i Åberg.
Murray-Lidström
Pettersson-Gustafsson
Granath-Holm
- minalman
Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012
Det är fel att peta en lirare pga att de gör ett misstag. Några piskrapp räcker, så lär de sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ja, tack. Den kedjan borde göra ett mål per match.Jepe skrev:Enligt Aftonbladet så tränade en kedja ihop såhär:
Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012
Kände också för att sätta ihop mina kedjor. Någon skrev att Fimpen spelar, med hänvisning till twitter, så han är med. Tyckte mig se Honken vandra förbi bakom Åberg i klippet så jag förutsätter att han är frisk. Dock hamnar han på reserven tillsammans med Blomstrand som tyvärr inte fick startplats. Ljunghs inledning har varit klen och kan enligt mig lika gärna stå över denna match.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fredrik Bremberg – Dustin Johner – Gabriel Landeskog
Marcus Sörensen – Kristofer Ottosson – Pontus Åberg
Tim Eriksson – Fredric Weigel – Alexander Wennberg
Henrik Eriksson – Christian Eklund – Jimmie Ölvestad
Extra: Michael Holmqvist, Ludwig Blomstrand
Läktaren: Markus Ljungh
Kommentar: Första kedjan verkar ju vara klar och den ser onekligen bra ut. Bygger vidare med Otto mellan Åberg och Sörensen. Håller med er som redan skrivit att Marcus inte förtjänar en petning efte tabben senast. Gillar denna kedja annars och förhoppningsvis kan den blomma ut.
Ger sedan Weigel chansen i en kedja med mycket teknik. Gillade det jag såg av Fredric mot Leksand och han förtjänar mer speltid än vad han får. Konstellationen överlag väger alldeles för lätt men tror inte att det blir ett alltför stort problem mot Örebros relativt små backar. Vill så gärna ha en "mördar-kedja" som är stark i närkamperna och hjärta för DIF. Avslutande powerkedja blev då denna som bara ska nöta sönder Örebros backar och tackla skiten ur dem.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Douglas Murray – Erik Gustafsson
Timmy Pettersson – David Lidström
Elias Granath – Kim Lennhammer
Extra: Philip Holm
Kommentar: Inte så mycket att säga faktiskt. De flesta är nog enade om dessa backpar. Skulle dock vilja ha Falk istället Lennhammer men hans lårkaka sitter fortfarande i har jag för mig.
Chet Pickard
(Adam Reideborn)
Kommentar: Chet har på varit bra och får även stå denna match. Dock vill jag att Adam får stå nästa som är borta mot Tingsryd.
Fredrik Bremberg – Dustin Johner – Gabriel Landeskog
Marcus Sörensen – Kristofer Ottosson – Pontus Åberg
Tim Eriksson – Fredric Weigel – Alexander Wennberg
Henrik Eriksson – Christian Eklund – Jimmie Ölvestad
Extra: Michael Holmqvist, Ludwig Blomstrand
Läktaren: Markus Ljungh
Kommentar: Första kedjan verkar ju vara klar och den ser onekligen bra ut. Bygger vidare med Otto mellan Åberg och Sörensen. Håller med er som redan skrivit att Marcus inte förtjänar en petning efte tabben senast. Gillar denna kedja annars och förhoppningsvis kan den blomma ut.
Ger sedan Weigel chansen i en kedja med mycket teknik. Gillade det jag såg av Fredric mot Leksand och han förtjänar mer speltid än vad han får. Konstellationen överlag väger alldeles för lätt men tror inte att det blir ett alltför stort problem mot Örebros relativt små backar. Vill så gärna ha en "mördar-kedja" som är stark i närkamperna och hjärta för DIF. Avslutande powerkedja blev då denna som bara ska nöta sönder Örebros backar och tackla skiten ur dem.
Douglas Murray – Erik Gustafsson
Timmy Pettersson – David Lidström
Elias Granath – Kim Lennhammer
Extra: Philip Holm
Kommentar: Inte så mycket att säga faktiskt. De flesta är nog enade om dessa backpar. Skulle dock vilja ha Falk istället Lennhammer men hans lårkaka sitter fortfarande i har jag för mig.
Chet Pickard
(Adam Reideborn)
Kommentar: Chet har på varit bra och får även stå denna match. Dock vill jag att Adam får stå nästa som är borta mot Tingsryd.