Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/9 2012
Tack för det.
Hur tror ni man kommer formera laget, får jag leka lite? Antar att Fimpen & Holm är borta så räknar inte med dem. Honken räknar jag med är tillbaka.
Bremberg - Johner - Landeskog
Jimmie - Otto - Åberg
Tim - Holmqvist - Wennberg
Weigel - Ljungh - Blomstrand/Hank
Timmy - Granath
Murray - Gustafsson
Lidström - Lennhammer
Pickard.
Hur tror ni man kommer formera laget, får jag leka lite? Antar att Fimpen & Holm är borta så räknar inte med dem. Honken räknar jag med är tillbaka.
Jimmie - Otto - Åberg
Timmy - Granath
Murray - Gustafsson
Lidström - Lennhammer
Pickard.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
En riktig jävla måstematch, sen hur det går vågar jag inte tippa. Men jag tycker att Pickard ska få stå denna eftersom han spelat stabilt men nästa match måste Reideborn få stå oavsett hur det går.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Gillar det där laget.-daniel- skrev:Tack för det.
Jimmie - Otto - Åberg
Timmy - Granath
Murray - Gustafsson
Lidström - Lennhammer
Pickard.
Kanske blir tredjeformationen lite tunn med två ärtbössor men Honken har ju visat sig kunna peta in lite puckar. Gillar fortfarande den värvningen skarpt. Hank får gärna återgå till en renodlad checking-line roll. Jag hoppades att han skulle vara betydligt bättre med klubban men det har han ju visat att han inte är. Tyvärr.
För övrigt fick jag ett litet ryck och kollade förra årets laguppställning i premiärtråden, inför första matchen mot HV.
SirDIFalot skrev:Alltså. Jag vill inte vara allt för negativ men vilken värld lever vi i när laget med den här forwardsuppsättningen...
Forwards
Mathias Tjärnqvist – Kristofer Ottosson – Marcus Nilson
Patrick Cehlin – John Norman – Mario Kempe
Jimmie Övestad – Jonas Almtorp – Mattias Carlsson
Tim Eriksson – Christian Eklund – Pontus Åberg
Extra: Stefan Söder
... tippas ta SM-guld?
Allvarligt. Är vår nuvarande forwardsuppsättning sämre?-daniel- skrev: Tycker dock 3:e linan med Jimpa - Almtorp - Carlsson på förhand ser jäkligt intressant ut.
Expert.
- -daniel-
Hahaha... no comments.SirDIFalot skrev:Allvarligt. Är vår nuvarande forwardsuppsättning sämre?-daniel- skrev: Tycker dock 3:e linan med Jimpa - Almtorp - Carlsson på förhand ser jäkligt intressant ut.
Men du har ju helt rätt, vår nuvarande forwardsuppsättning är ju på pappret mer intressant än förra året. Vi spelar i en lägre division dessutom. Ofattbart att det går så trögt.
På tal om Hank så tycker jag han blandar & ger, verkar inte alls våga spela på hemmaplan och ser närmast lite rädd ut. Bortaspelet har fungerat bättre då han vågar ta för sig mer och stöka & kötta. Han är inget fenomen förutom fysiken, men tycker han stundtals fungerat riktigt bra tillsammans med Tim & Fimpen för att nästa falla helt ur ramarna och se närmast efterblivet dålig ut.
- SirDIFalot
Jag vill verkligen se Weigel få en rejäl chans. Tycker alltid han sett riktigt kreativ ut när han får chansen. Lite som Krüger gjorde. Varför får han ingen rejäl chans? Han har ju varit betydligt mer dominant på juniornivå än exempelvis Wennberg.
Expert.
Hans grova misstag förra säsongen kan ju kan ju för tusan inte spela in nu? Tyckte han visade redan första/andra bytet förra matchen vilken bra spelare han är. Till exempel passen bak till Otto som sköt (då Åberg gör mål). Han tittar inte ens åt Otto när han passar, något alla andra verkar behöva i detta passningsodugliga lag...SirDIFalot skrev:Jag vill verkligen se Weigel få en rejäl chans. Tycker alltid han sett riktigt kreativ ut när han får chansen. Lite som Krüger gjorde. Varför får han ingen rejäl chans? Han har ju varit betydligt mer dominant på juniornivå än exempelvis Wennberg.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
...Att du kan Photoshop?Edin skrev:
Jag använde MS Paint faktiskt.erik_dif skrev:
...Att du kan Photoshop?
Gällande matchen så vet jag inte vad jag ska tro, kul att få se Landeskog in action, men som SirDIFAlot påpekade i ett tidigare inlägg så ser jag inte hur vi ska kunna få något ur honom på det sättet vi spelar nu. Får väl ändå vara försiktigt optimistisk och tror att vi vinner med uddamålet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
njut av detta sålänge, man blir rätt taggad på att gå på Hovet på onsdag när man ser detta.
Jimmie - Landeskog - Bremberg som första femma?
- -daniel-
Han var rätt blek på försäsongen när han väl fick chansen, alldeles för tanig (fortfarande). Men senast tyckte jag han såg riktigt intressant ut faktiskt. Hoppas han får chansen som ytterforward i någon match och att han är formtoppad; då tror jag han går före ett råskinn som Blomstrand.SirDIFalot skrev:Jag vill verkligen se Weigel få en rejäl chans. Tycker alltid han sett riktigt kreativ ut när han får chansen. Lite som Krüger gjorde. Varför får han ingen rejäl chans? Han har ju varit betydligt mer dominant på juniornivå än exempelvis Wennberg.
- SirDIFalot
Blomstrand har en del oflyt i och med att det redan finns gott om hans spelartyp. Wagges handleder skulle dock behövas just nu. Om det tillåts någon som helst kreativ frihet och inte bara dumpa och jaga.-daniel- skrev:Han var rätt blek på försäsongen när han väl fick chansen, alldeles för tanig (fortfarande). Men senast tyckte jag han såg riktigt intressant ut faktiskt. Hoppas han får chansen som ytterforward i någon match och att han är formtoppad; då tror jag han går före ett råskinn som Blomstrand.SirDIFalot skrev:Jag vill verkligen se Weigel få en rejäl chans. Tycker alltid han sett riktigt kreativ ut när han får chansen. Lite som Krüger gjorde. Varför får han ingen rejäl chans? Han har ju varit betydligt mer dominant på juniornivå än exempelvis Wennberg.
Sörensen bör nog vara med som extraspelare i alla fall. Även om han förmodligen petas på grund av Landeskog.
Expert.
- -daniel-
Jo, tycker dock det känns rätt fel att peta Sörensen pga misstaget senast. Ger rätt dåliga signaler till övriga ungtuppar om inte annat. Men ser inte vem han skall gå före i nuläget...SirDIFalot skrev:Blomstrand har en del oflyt i och med att det redan finns gott om hans spelartyp. Wagges handleder skulle dock behövas just nu. Om det tillåts någon som helst kreativ frihet och inte bara dumpa och jaga.-daniel- skrev:Han var rätt blek på försäsongen när han väl fick chansen, alldeles för tanig (fortfarande). Men senast tyckte jag han såg riktigt intressant ut faktiskt. Hoppas han får chansen som ytterforward i någon match och att han är formtoppad; då tror jag han går före ett råskinn som Blomstrand.SirDIFalot skrev:Jag vill verkligen se Weigel få en rejäl chans. Tycker alltid han sett riktigt kreativ ut när han får chansen. Lite som Krüger gjorde. Varför får han ingen rejäl chans? Han har ju varit betydligt mer dominant på juniornivå än exempelvis Wennberg.
Sörensen bör nog vara med som extraspelare i alla fall. Även om han förmodligen petas på grund av Landeskog.
Gillar Blomstrand skarpt, men tycker inte riktigt han tagit chansen när han fått den senaste gångerna.
Tvärtom, dem andra lär väl skärpa till sig isåfall.-daniel- skrev:Jo, tycker dock det känns rätt fel att peta Sörensen pga misstaget senast. Ger rätt dåliga signaler till övriga ungtuppar om inte annat. Men ser inte vem han skall gå före i nuläget...SirDIFalot skrev:Blomstrand har en del oflyt i och med att det redan finns gott om hans spelartyp. Wagges handleder skulle dock behövas just nu. Om det tillåts någon som helst kreativ frihet och inte bara dumpa och jaga.-daniel- skrev:Han var rätt blek på försäsongen när han väl fick chansen, alldeles för tanig (fortfarande). Men senast tyckte jag han såg riktigt intressant ut faktiskt. Hoppas han får chansen som ytterforward i någon match och att han är formtoppad; då tror jag han går före ett råskinn som Blomstrand.SirDIFalot skrev:Jag vill verkligen se Weigel få en rejäl chans. Tycker alltid han sett riktigt kreativ ut när han får chansen. Lite som Krüger gjorde. Varför får han ingen rejäl chans? Han har ju varit betydligt mer dominant på juniornivå än exempelvis Wennberg.
Gillar Blomstrand skarpt, men tycker inte riktigt han tagit chansen när han fått den senaste gångerna.
Skämt åsido tycker jag om Sörensen bortsett från senaste missen