Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Nått jag inte kan förstå att vi lät kylington gå.. Kan jag få lite information om vad som hände där? Sveriges mest talangfulla back enligt mig. Såg att han gjorde två mål i sin andra match med Södertälje J20..
Något annat jag skulle vilja fråga är hur vi kunde låta Nyberg lämna.. Det var en framtidsspelare i A-laget.. Han hade behövts nu med sin skridskoåkning och energi helt klart! Har även hört att han har ett riktigt djurgårdshjärta.. Visst, man kan inte behålla alla lovande spelare, förr eller senare så lämnar de om dem är tillräckligt bra ändå som exempel urbom och Möller mf. Men vad låg bakom det här? Hur går det för han i hans nya lag "over there"?
Hur går det för axelskadade Anderberg? När blir han tillbaka?
Förövrigt kul att se hur Kalin har startat iår! Såg några matcher med han förra året! Hoppas han fortsätter bara!
Något annat jag skulle vilja fråga är hur vi kunde låta Nyberg lämna.. Det var en framtidsspelare i A-laget.. Han hade behövts nu med sin skridskoåkning och energi helt klart! Har även hört att han har ett riktigt djurgårdshjärta.. Visst, man kan inte behålla alla lovande spelare, förr eller senare så lämnar de om dem är tillräckligt bra ändå som exempel urbom och Möller mf. Men vad låg bakom det här? Hur går det för han i hans nya lag "over there"?
Förövrigt kul att se hur Kalin har startat iår! Såg några matcher med han förra året! Hoppas han fortsätter bara!
Läs några sidor tillbaka i tråden så får du svar om Kylington.Styffe skrev:Nått jag inte kan förstå att vi lät kylington gå.. Kan jag få lite information om vad som hände där? Sveriges mest talangfulla back enligt mig. Såg att han gjorde två mål i sin andra match med Södertälje J20..
Angående Nyberg så är det väl svårt att stoppa spelare. Det är ju lite annat drag där borta runt matcherna, du lär dig behärska språket till fullo etc.
Här kan du läsa Henriks egna ord om varför han flyttar.
Angående Anderberg så kan du läsa här att han beräknas vara tillbaka i matchsspel i början av oktober. Hur rehaben har gått sedan dess vet jag tyvärr inte.
Så när du ändå tar upp till diskussion så antar jag att du har lite förslag på hur DIF ska få spelare att stanna.
Läs några sidor bak om DIFs policy att man måste ha presterat i J18 innan man får spela J20 etc. Efter att ha läst det, tycker du att man ska skrota den för att värva lovande 15-åringar?
Ska DIF göra sig kända för att vara föreningen som vägrar släppa sina spelare som vill dra över Atlanten? Antar att du inte tycker det. Hur ska man kunna agera för att behålla dessa spelare i så fall? Ska man lova dom A-lagsspel? Pengar?
Det blir ju en svår balansgång det där. Spelarna har ju trots allt kontrakt även som juniorer (vet inte hur dom är utformade dock).
Född till sportchef.
-
Den där Oscar Bergkvist verkar vara en intressant spelare.
Hans statistik från de fyra första matcherna:
0+5
3+1
1+0
1+0
Totalt: 5+6. Vilket ger honom poängligaledningen i DIF:s j18-serie. Helt okej.
Noterar därutöver att detta innebär att han har varit direkt inblandad i 11 av DIF:s hittills 24 mål, d.v.s. nästan hälften av dessa.
Hans statistik från de fyra första matcherna:
0+5
3+1
1+0
1+0
Totalt: 5+6. Vilket ger honom poängligaledningen i DIF:s j18-serie. Helt okej.
Noterar därutöver att detta innebär att han har varit direkt inblandad i 11 av DIF:s hittills 24 mål, d.v.s. nästan hälften av dessa.
Det är allvar nu. Har vi någonting att plocka upp som producerar mål i J20?
8-0 (!!) till ssk J18 mot DIF J18. Urgel.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har lite frågor om några killar i J20, hur dem är som spelare, styrkor,svagheter, om någon ligger nära a-lagspel osv!
#60 Joakim Lilliehök
#22 Oscar Pettersson
#36 Tobias Liljendahl
#51 Sebastian Hartmann
android, SirDifalot, eller någon annan med insyn?
#60 Joakim Lilliehök
#22 Oscar Pettersson
#36 Tobias Liljendahl
#51 Sebastian Hartmann

Spela fult
Kort om spelarna.diftobbe89 skrev:Har lite frågor om några killar i J20, hur dem är som spelare, styrkor,svagheter, om någon ligger nära a-lagspel osv!
#60 Joakim Lilliehök
#22 Oscar Pettersson
#36 Tobias Liljendahl
#51 Sebastian Hartmann
Lilliehöök är en rätt tuff spelare med skapliga händer och skott. Backar inte för en fight eller spela fysiskt.
Pettersson är väl lite av en playmaker. Bra spelsinne och händer och jobbar hårt åt båda hållen.
Liljendahl är en centertank med sina 100kg. Väldigt positionssäker, klok och med stora ledaregenskaper. Har ett riktigt vasst handledsskott som han enligt mig borde använda oftare.
Hartmann jobbar hårt, har bra timing i sina tacklingar och verkar ha helt okej målsinne.
Har bara sett Pettersson och Hartmann i träningsmatcher så dom bedömningarna kan vara rätt skeva.
Lilliehöök var väl med på bänken i nån ET-match, men personligen tror jag väl att det finns ett antal backar som går före honom nu. Av forwardsen så är det väl ingen som sticker ut sådär enormt. Någon brukar ju få en bra utveckling under säsongen.
Född till sportchef.
- diftobbe89
Tack för bra analys.android skrev:Kort om spelarna.diftobbe89 skrev:Har lite frågor om några killar i J20, hur dem är som spelare, styrkor,svagheter, om någon ligger nära a-lagspel osv!
#60 Joakim Lilliehök
#22 Oscar Pettersson
#36 Tobias Liljendahl
#51 Sebastian Hartmann
Lilliehöök är en rätt tuff spelare med skapliga händer och skott. Backar inte för en fight eller spela fysiskt.
Pettersson är väl lite av en playmaker. Bra spelsinne och händer och jobbar hårt åt båda hållen.
Liljendahl är en centertank med sina 100kg. Väldigt positionssäker, klok och med stora ledaregenskaper. Har ett riktigt vasst handledsskott som han enligt mig borde använda oftare.
Hartmann jobbar hårt, har bra timing i sina tacklingar och verkar ha helt okej målsinne.
Har bara sett Pettersson och Hartmann i träningsmatcher så dom bedömningarna kan vara rätt skeva.
Lilliehöök var väl med på bänken i nån ET-match, men personligen tror jag väl att det finns ett antal backar som går före honom nu. Av forwardsen så är det väl ingen som sticker ut sådär enormt. Någon brukar ju få en bra utveckling under säsongen.
Liljendahl låter ju intressant för framtiden.
Kan tycka vi behöver lite mer tuffhet av dem unga backarna som kommer upp och lite jävlar-anama i närkamperna och framför allt sargspelet i egen zon.
Tycker både Holm och Lennhammer är brutalt dåliga defensivt på just sådana saker. Klena, passiva och inte rejäla någonstans.
Glider runt och låter motståndarna göra lite som dem vill och verka tro det här är någon jävla lek. Usch.
Gustafsson klarar sig okej men inte mer.
Hade velat se mer av Alexander Falk som för mig går före både Holm och Lennhammer.
Spela fult
-
- Säsongskort: Ja
Falk är visst fortfarande skadad. Någon som vet hur länge han blir borta?
- SirDIFalot
I tider då många av våra junisar öppet är gnagare så värmer det lite att ha en sån som Tobias Liljendahl som öppet hatar aik på twitter hela dagarna och håller på DIF helhjärtat.
@capliljen
@capliljen
Expert.
Vilka är gnagare?SirDIFalot skrev:I tider då många av våra junisar öppet är gnagare så värmer det lite att ha en sån som Tobias Liljendahl som öppet hatar aik på twitter hela dagarna och håller på DIF helhjärtat.
@capliljen
2014-04-07, vad hände?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Lade han ner sitt Twitterkonto nu, eller?!?SirDIFalot skrev:I tider då många av våra junisar öppet är gnagare så värmer det lite att ha en sån som Tobias Liljendahl som öppet hatar aik på twitter hela dagarna och håller på DIF helhjärtat.
@capliljen
- SirDIFalot
https://twitter.com/capliljenTessan skrev:Lade han ner sitt Twitterkonto nu, eller?!?SirDIFalot skrev:I tider då många av våra junisar öppet är gnagare så värmer det lite att ha en sån som Tobias Liljendahl som öppet hatar aik på twitter hela dagarna och håller på DIF helhjärtat.
@capliljen
Expert.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
SirDIFalot skrev:https://twitter.com/capliljenTessan skrev:Lade han ner sitt Twitterkonto nu, eller?!?SirDIFalot skrev:I tider då många av våra junisar öppet är gnagare så värmer det lite att ha en sån som Tobias Liljendahl som öppet hatar aik på twitter hela dagarna och håller på DIF helhjärtat.
@capliljen

Jag kunde gå in och läsa, du måste ha fått någon bugg, kontot är aktivt.Tessan skrev:SirDIFalot skrev:https://twitter.com/capliljenTessan skrev:Lade han ner sitt Twitterkonto nu, eller?!?SirDIFalot skrev:I tider då många av våra junisar öppet är gnagare så värmer det lite att ha en sån som Tobias Liljendahl som öppet hatar aik på twitter hela dagarna och håller på DIF helhjärtat.
@capliljen