Kommer ni ihåg Hardy, han höll minsann hårt i både block och penna.Rådgivaren skrev:Gjorde lite för många misstag idag va? Det var till och med Blomstrand som fick Challe att kasta pennan...sensei skrev:Slutligen: Jag vet inte vad Blomstrand har gjort för att bli tokdissad, men nu förväntar jag att han spelar istället för sörensen i åtminstone 10 omgångar.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Åhfan, det missade jag.Rådgivaren skrev:Gjorde lite för många misstag idag va? Det var till och med Blomstrand som fick Challe att kasta pennan...sensei skrev:Slutligen: Jag vet inte vad Blomstrand har gjort för att bli tokdissad, men nu förväntar jag att han spelar istället för sörensen i åtminstone 10 omgångar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
”Spelet vi spelar nu passar inte mig för fem öre”
Linkan är inte glad. Och som sagt, det ser ut som att spelarna inte är helt nöjda med Challes spelidé.
Linkan är inte glad. Och som sagt, det ser ut som att spelarna inte är helt nöjda med Challes spelidé.
Expert.
Frågan är ju hur man får vidare från det här. Skrivit det många gånger innan att spelare tillsammans med ledning måste hitta ett spelsätt som passar. Olika formationer kan mycket väl ha olika system. Vissa femmor kanske ska spela dump hockey medan andra formationer är mer spelande. Gäller ju att anpassa systemet efter materialet och inte tvärtom.SirDIFalot skrev:”Spelet vi spelar nu passar inte mig för fem öre”
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Challe känns som en riktigt tjurig gubbe som aldrig skulle byta taktik. Likt Hardy.Jepe skrev:Frågan är ju hur man får vidare från det här. Skrivit det många gånger innan att spelare tillsammans med ledning måste hitta ett spelsätt som passar. Olika formationer kan mycket väl ha olika system. Vissa femmor kanske ska spela dump hockey medan andra formationer är mer spelande. Gäller ju att anpassa systemet efter materialet och inte tvärtom.SirDIFalot skrev:”Spelet vi spelar nu passar inte mig för fem öre”
Expert.
Ja det verkar ju tyvärr så... Fimpen säger ju till Hallman att det funkar när alla följer gameplan, men att det börjar brista när man släpper den.SirDIFalot skrev:Challe känns som en riktigt tjurig gubbe som aldrig skulle byta taktik. Likt Hardy.Jepe skrev:Frågan är ju hur man får vidare från det här. Skrivit det många gånger innan att spelare tillsammans med ledning måste hitta ett spelsätt som passar. Olika formationer kan mycket väl ha olika system. Vissa femmor kanske ska spela dump hockey medan andra formationer är mer spelande. Gäller ju att anpassa systemet efter materialet och inte tvärtom.SirDIFalot skrev:”Spelet vi spelar nu passar inte mig för fem öre”
2014-04-07, vad hände?
Ja, man får Hardy-vibbar utav det där.
Dock gillar jag Linkans svar:
Dock gillar jag Linkans svar:
– Vi fick ett två mot ett-läge och han tyckte att jag skulle ha varit beredd på passningen, men jag tycker att man kan kräva en bättre passning på den här nivån än att få den i knähöjd. Det var väl det som var själva dispyten, mer än så var det inte.
Tycker faktiskt att man ska lyfta fram Pontus Åberg, 2 mål på 2 matcher, förvisso var det mot Karlskoga ett turmål, men skottet mot Leksand var riktigt fint. Hoppas han hittar lite målform nu och blir den där snipern som vi desperat behöver!
Senast redigerad av Rix den 2012-10-06 17:36:15, redigerad totalt 1 gånger.
Nu börjar jag på riktigt bli orolig för vad som är på g att hända i gruppen , när man i media hänger ut varandra.
I min värd ser man till att lösa de konflikter som uppstår inom slutna dörrar.
Anser att Challe skulle knipit käft om vilka som har fått en avhyvling, samt att Bremberg ska fan inte ut i media o tycka.
Ger garanterat inte några bra signaler till oss fans + att våra rivaler gottar sig i det som sker inom klubben.
Detta är extremt oproffsigt utfört från alla parter.
Vi är på väg att skapa två läger igen inom supporter skaran(Bremberg ska hålla käft, Challe ska bort)
Nu är det dags att de inblandade tar en sittning o kommer överens om en stånd punk som ska levereras till media och oss fans.(tror inte att någon av de inblandade vill Djurgården illa)
För vi ska absolut inte behöva visa upp detta nu när vi redan har kniven på strupen, o serien har precis börjat.
Detta jävla Twitter snack som skapar en massa funderingar, har du något du vill klaga på se då till att ringa upp vederbörande, vi andra behöver inte få reda på hur besviken man är på klubb, med spelare.
Gillar dock Twitter snack som våran underbara Fimpen genomför humor känslor(dock inte kritik till laget)pajkastning med glimten i ögat.
Nu hoppas man ju naturligt vis att detta inte är så stor grej och att gruppen fungerar bra ihop, men som sagt var så vore det ju bra om man utåt visade det också.
Samtidigt som vi icke inblandade ska naturligtvis ha rätten att diskutera, fundera, tycka till om lag bygge, spelsystem mm.
Vi kommer garanterat aldrig tycka exakt lika i alla frågor, men som det har blivit nu så är vi på väg att skapa en stor debatt om ett icke problem(hoppas jag).
Så se till nu att stoppa det rullande tåget fort som fan, gå ut i media dementera det olyckliga som har sket, se sen till att dessa problem löses bakom stängda dörrar.
Ge oss fans hopp om att ni tillsammans ska lösa denna svacka som vi har hamnat i, visa er starkt enade o jävligt revanch sugna, för det absolut sista vi supportrar behöver nu är ännu en ny motgång, ge oss hopp om att detta inte är på väg att falla.
I min värd ser man till att lösa de konflikter som uppstår inom slutna dörrar.
Anser att Challe skulle knipit käft om vilka som har fått en avhyvling, samt att Bremberg ska fan inte ut i media o tycka.
Ger garanterat inte några bra signaler till oss fans + att våra rivaler gottar sig i det som sker inom klubben.
Detta är extremt oproffsigt utfört från alla parter.
Vi är på väg att skapa två läger igen inom supporter skaran(Bremberg ska hålla käft, Challe ska bort)
Nu är det dags att de inblandade tar en sittning o kommer överens om en stånd punk som ska levereras till media och oss fans.(tror inte att någon av de inblandade vill Djurgården illa)
För vi ska absolut inte behöva visa upp detta nu när vi redan har kniven på strupen, o serien har precis börjat.
Detta jävla Twitter snack som skapar en massa funderingar, har du något du vill klaga på se då till att ringa upp vederbörande, vi andra behöver inte få reda på hur besviken man är på klubb, med spelare.
Gillar dock Twitter snack som våran underbara Fimpen genomför humor känslor(dock inte kritik till laget)pajkastning med glimten i ögat.
Nu hoppas man ju naturligt vis att detta inte är så stor grej och att gruppen fungerar bra ihop, men som sagt var så vore det ju bra om man utåt visade det också.
Samtidigt som vi icke inblandade ska naturligtvis ha rätten att diskutera, fundera, tycka till om lag bygge, spelsystem mm.
Vi kommer garanterat aldrig tycka exakt lika i alla frågor, men som det har blivit nu så är vi på väg att skapa en stor debatt om ett icke problem(hoppas jag).
Så se till nu att stoppa det rullande tåget fort som fan, gå ut i media dementera det olyckliga som har sket, se sen till att dessa problem löses bakom stängda dörrar.
Ge oss fans hopp om att ni tillsammans ska lösa denna svacka som vi har hamnat i, visa er starkt enade o jävligt revanch sugna, för det absolut sista vi supportrar behöver nu är ännu en ny motgång, ge oss hopp om att detta inte är på väg att falla.
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När lira Åberg mot Örebro?Rix skrev:Tycker faktiskt att man ska lyfta fram Pontus Åberg, 2 mål på 2 matcher, förvisso var det mot Örebro ett turmål, men skottet mot Leksand var riktigt fint. Hoppas han hittar lite målform nu och blir den där snipern som vi desperat behöver!
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
SirDIFalot, du skriver hur missnöjd du är med Challe i varenda tråd.... Jag tycker att Linkan är en som en tjurig gubbe, vad fan gör han själv förutom att gnälla. Sluta gulla så förbannat med Linkan.SirDIFalot skrev:”Spelet vi spelar nu passar inte mig för fem öre”
- SirDIFalot
Jag tycker inte jag har något överdrivet gullande med Linkan? Tycker dock det är värt att belysa att det inte verkar stå helt rätt till mellan coachen och de tilltänkta nyckelspelarna, där ibland Linkan.Caveman skrev:SirDIFalot, du skriver hur missnöjd du är med Challe i varenda tråd.... Jag tycker att Linkan är en som en tjurig gubbe, vad fan gör han själv förutom att gnälla. Sluta gulla så förbannat med Linkan.SirDIFalot skrev:”Spelet vi spelar nu passar inte mig för fem öre”
Expert.
Haha såg misstaget nuSudden skrev:När lira Åberg mot Örebro?Rix skrev:Tycker faktiskt att man ska lyfta fram Pontus Åberg, 2 mål på 2 matcher, förvisso var det mot Örebro ett turmål, men skottet mot Leksand var riktigt fint. Hoppas han hittar lite målform nu och blir den där snipern som vi desperat behöver!

Kan bara hålla med om att det Challe visar tendenser till i intervjuer genom att hänga ut spelare i media ger ju media bara vatten på sin kvarn och visar vilken dålig ledare han är i motgång! Ngt måste göras nu, ta in en mental coach till spelarna som får spelarna att älska hockey som dom en gång gjorde förut, så som dom har spelat dom senaste åren visar bara hur rädda dom är på planen! Själv går man med ont i magen inför varje match och väntar på vem som ska göra nästa misstag, glädjen att se hockey är borta... Jag är ingen medgångs supporter, snarare tvärt om, så länge laget spelar hockey (vilket dom inte gör idag) och gör allt för att vinna så är jag nöjd! Man vinner inte alla matcher! Alla spelarna behöver gräva hjupt i sina skallar och komma fram till varför dom spelar hockey överhuvud taget? Varför dom en gång i tiden valde bort allt annat för kärleken till sporten... Råder lite väl mycket stolthet för skölden ibland som blir en börda! Fasen man vet ju varför man själv går och ser hockey, det är ju för ögonblick som 09/10 gav oss vilket inte spelare/ledare höll kvar i, den tiden är svunnen, nu är det bara att hitta glädjen igen och spela hockey, för det är just hockey vi gillar! Kom igen nu så tar vi kraftsamling och vänder på skutan! På onsdag ska skeppet på rätt köl igen... Inga mer mardrömmar tack!
Kunde laget DIF ställde på isen 2005/2006 hålla sig kvar i ES, så borde detta lag kunna ta sig till en kvalserie i HA.