Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012

Inlägg av minalman »

Tycker det vore häftigt att se Murray och Otto bakom Ölve-Johner-Linkan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012

Inlägg av sensei »

Jag har fortfarande inte sett Murray slå bort en puck. Han spelar smart och säkert, och kommer troligtvis höja nivån i takt med att han får upp matchtempo.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Magnutz skrev:Tycker, dagen efter, att vi visade en större vilja igår. Vi körde på rätt friskt och tendenserna till ett mer aktivt anfallsspel fanns där. Att vi har några spelare som är uppenbara säkerhetsrisker är inget att snacka om. Så är det. Dessa måste få tydliga order om att spela enkelt - låter enkelt va? -

Jag tror på laget, främst för att Pickard är en duktig målvakt som är tillräckligt stabil för att ge laget tid att spela ikapp underlägen, eller ta ledningen och hålla/utöka den genom att spela tätt i kassen. Det som MÅSTE bort är de egna individuella tabbarna. Pickard kan styra undan något läge per match men ofta hamnar han i skiten rejält när vi klantar till det runt om honom.

Och: Få fler att våga dra in i anfallszonen i grupp!

Så. Jag väljer att se det positivt.
Måste också se det positivt.

Tragiskt nog blir nog Pickard motsvarigheten på Wesslau från förra året..

Å andra sidan hade vi rätt bra fart framåt: handlar ju inte om att vi är sämre än någon, utan att vi måste minimera våra misstag. Då kan vi börja vinna.
25/4-2025
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Förstår inte varför alla lyfter Pickard till skyarna. Visst han gör en hel del bra räddningar men han släpper även in en hel del som han ska ta. Hade jag fått välja mellan wesslan och pickard hade jag tagit wesslan 10 fall av 10.

Det jag försöker säga är att han är OK inte mycket mer i mina ögon.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

tomten skrev:Förstår inte varför alla lyfter Pickard till skyarna. Visst han gör en hel del bra räddningar men han släpper även in en hel del som han ska ta. Hade jag fått välja mellan wesslan och pickard hade jag tagit wesslan 10 fall av 10.

Eh, det är väl inte så konstigt. Wesslau är ju Elitseriens bästa målvakt.

Nu har vi ju varit ruskigt bortskämda med grymma målvakter sedan Daniel Larsson 07/08 i stort sett. Det var väl bara 08/09 vi inte hade någon som briljerade.
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

tomten skrev:Förstår inte varför alla lyfter Pickard till skyarna. Visst han gör en hel del bra räddningar men han släpper även in en hel del som han ska ta. Hade jag fått välja mellan wesslan och pickard hade jag tagit wesslan 10 fall av 10.

Han var väl det bästa man kunde få på den korta tid vi hade, för övrigt är jag väldigt nöjd med hans insats, både på och utanför plan.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Magnutz skrev:Tycker, dagen efter, att vi visade en större vilja igår. Vi körde på rätt friskt och tendenserna till ett mer aktivt anfallsspel fanns där. Att vi har några spelare som är uppenbara säkerhetsrisker är inget att snacka om. Så är det. Dessa måste få tydliga order om att spela enkelt - låter enkelt va? -

Jag tror på laget, främst för att Pickard är en duktig målvakt som är tillräckligt stabil för att ge laget tid att spela ikapp underlägen, eller ta ledningen och hålla/utöka den genom att spela tätt i kassen. Det som MÅSTE bort är de egna individuella tabbarna. Pickard kan styra undan något läge per match men ofta hamnar han i skiten rejält när vi klantar till det runt om honom.

Och: Få fler att våga dra in i anfallszonen i grupp!

Så. Jag väljer att se det positivt.
Precis så jag tycker ! :) Har ingen lust att grina efter dem första matcherna, naivt eller inte, mår fan inte bra då haha...
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Alexander skrev:

Han var väl det bästa man kunde få på den korta tid vi hade, för övrigt är jag väldigt nöjd med hans insats, både på och utanför plan.
Jo, med tanke på den statistik han haft tidigare spelar han bra. Men här på forumet låter det som han är skjut bra vilket han i mina ögon inte är. Jag ser hellre att vi har en målvakt som alltid tar alla lätta situationer en någon som gör sjuka räddningar ibland för att nästa gång släppa in mål som inte ska gå in.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

tomten skrev:
Alexander skrev:

Jo, med tanke på den statistik han haft tidigare spelar han bra. Men här på forumet låter det som han är skjut bra vilket han i mina ögon inte är. Jag ser hellre att vi har en målvakt som alltid tar alla lätta situationer en någon som gör sjuka räddningar ibland för att nästa gång släppa in mål som inte ska gå in.
Jo men att förbättra sig på ett sätt så man tar lätta skott är nog aningen lättare än att lära sig göra sjuka räddningar
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Murray är klart överskattad på storrink. På liten rink är han en världsspelare. Murrays skridskoåkning är ett stort problem. Det kanske blir bättre med några matcher i bena. Men just nu tycker jag inte Murray bidragit alls!
Leksand

Inlägg av Leksand »

laxen skrev:Fy fan vad stort detta är för leksand. Kan tänka mig att de kommer få en backlash på det här då detta är det största som hänt i deras stad sen gustav vasa åkte skidor och de kommer drömma tillbaka om den här matchen en lång tid framöver. Sätter 500:- på att leksand torskar nästa match.
Haha, ligger väl något i det, men SÅ stort är det inte. Men visst, givetvis är det något extra att spela i en fullsatt Tegera arena mot ett av Sveriges mest anrika lag.

Dock tror jag inte på någon riktig backlash. Det blev ett snöpligt poängtapp och det för nog med sig viss revanschlust också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Gibbs skrev:Murray är klart överskattad på storrink. På liten rink är han en världsspelare. Murrays skridskoåkning är ett stort problem. Det kanske blir bättre med några matcher i bena. Men just nu tycker jag inte Murray bidragit alls!
Tycker du överdriver åt båda hållen här. Han är inte överskattad på stor rink. Alla pratar om att han är sämre på stor rink så ser inte hur han ska kunna vara överskattad? Sen är han väl ändå ingen "världsspelare" på liten rink? Just nu ser han ut att gå in i Sharks bottom six backpar efter en svag säsong ifjol.
Expert.
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

SirDIFalot skrev:
Gibbs skrev:Murray är klart överskattad på storrink. På liten rink är han en världsspelare. Murrays skridskoåkning är ett stort problem. Det kanske blir bättre med några matcher i bena. Men just nu tycker jag inte Murray bidragit alls!
Tycker du överdriver åt båda hållen här. Han är inte överskattad på stor rink. Alla pratar om att han är sämre på stor rink så ser inte hur han ska kunna vara överskattad? Sen är han väl ändå ingen "världsspelare" på liten rink? Just nu ser han ut att gå in i Sharks bottom six backpar efter en svag säsong ifjol.
Förra säsongen var kanske ingen höjdare där borta. Men innan dess var han en ledande back defensivt iallafall.

Men jag skulle vilja se nya backpar igen.

ERIK - Murray
Timmy - Lidström
Granath - Falk!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tittade på matchen igår med en som inte är så van att kolla på hockey. Han förstod inte att jag kunde hylla Murray så brutalt som jag gjorde eftersom, han bidrar ju inte med mål framåt.... Ungefär den nivån på dessa personer som kritiserar Murray härinne. Han jag satt med är inte direkt hockeyintresserad så han har en ursäkt, det har inte ni!
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Rix skrev:Hur fan kan man klaga på Murray efter 2 matcher? De andra har spelat 15-20 matcher redan och tränat konturnerligt. Murray är en grym defensiv back som spelar enkelt sarg ut. I San jose har dem förstått detta och lirar honom med Boyle som istället är en grym offensiv back.

Tror att Murray hade passat perfekt med Nils Andersson, men nu går inte detta och då tar vi honom med Lidström som är en av våra offensiva backar.
Det undrar jag också. Efter redan 2 matcher är snacket igång om hur dålig han är...
Lite mer tid och han kommer garanterat bli vår bäste back
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Skriv svar