Challe Berglund
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Välkommen Challe Berglund
Gud vad det daltas. Tål man inte något tufft ord eller en bänkning när man gjort något totalt uselt så hör man inte hemma i elitidrott. Big deal liksom. Ta åt dig och skärp dig. Det är fan råare stämning i div. 3 innebandy än i det här laget så sluta gnäll om att Challe hänger ut osv.
Vidare så har ju inte Challe lyckats med så mycket som en enda del av spelet än, men jag ger ändå mest skit till spelarna. Det är ändå de som är på isen och visar upp en otroligt dålig kvalitet i precis ALLT.
Vidare så har ju inte Challe lyckats med så mycket som en enda del av spelet än, men jag ger ändå mest skit till spelarna. Det är ändå de som är på isen och visar upp en otroligt dålig kvalitet i precis ALLT.
Re: Sv: Välkommen Challe Berglund
Visst är det så, men hur skall man få spelarna att höja sig? Kan inte Challe så måste han antingen få hjälp eller lämna över, även om det inte är han som är orsaken. Sedan finns det en annan sida också, vissa spelare ska inte bestämma vilket spelsätt som skall spelas bara för att det passar dem bättre, det gör ju tränaren och accepterar man inte detta så, ja vad gör man då? Hockey är en lagsport och alla måste se till lagets bästa, man får ge och ta, kompromissa helt enkelt. Vi kan väl alla vara överens om att något måste göras, hur man löser detta struntar jag i. Det viktigaste nu är att laget börjar spela ordentlig hockey och producerar poäng.SkönaDjurgårn skrev:Gud vad det daltas. Tål man inte något tufft ord eller en bänkning när man gjort något totalt uselt så hör man inte hemma i elitidrott. Big deal liksom. Ta åt dig och skärp dig. Det är fan råare stämning i div. 3 innebandy än i det här laget så sluta gnäll om att Challe hänger ut osv.
Re: Välkommen Challe Berglund
Det har INGENTING med otydlighet att göra när Sörensen åker och dribblar i egen zon, det är ett bedrövligt beteende av Sörensen och det ska han också få höra.SirDIFalot skrev:johan garpenlöv ?@jgarpenlovPogue Mahone skrev:Kan ha vilken tränare som helst men så länge spelarna passar motståndarna kommer det inte hjälpa att byta.
Har svårt för tränare som skyller på spelarna när man förlorar och speciellt i tv. Oftast beror misstag på otydlighet från tränarna.
Typ så. När en spelidé som Challes inte klickar alls med spelarna så blir det ju väldigt lätt att oerhört mycket misstag sker.
Man kan undra hur det ska gå för vissa spelare när dom/OM kommer till NHL, ska dessa spelare börja gråta när dom får kritik för sina misstag. Man får hoppas att det inte blir i Rangers dom hamnar.
SirDIFalot skriver detta om att Challes spelidé inte klickar hos spelarna (det är tydligt att du bestämt dig att allt är Challes fel, eftersom du tjatar om det i varje inlägg), klickar det inte hos spelarna eller hos SPELAREN?
Senast redigerad av Caveman den 2012-10-06 11:26:17, redigerad totalt 2 gång.

Du har ju ingen plan, Charles Berglund
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Sv: Välkommen Challe Berglund
Javisst!Buford skrev:Visst är det så, men hur skall man få spelarna att höja sig? Kan inte Challe så måste han antingen få hjälp eller lämna över, även om det inte är han som är orsaken. Sedan finns det en annan sida också, vissa spelare ska inte bestämma vilket spelsätt som skall spelas bara för att det passar dem bättre, det gör ju tränaren och accepterar man inte detta så, ja vad gör man då? Hockey är en lagsport och alla måste se till lagets bästa, man får ge och ta, kompromissa helt enkelt. Vi kan väl alla vara överens om att något måste göras, hur man löser detta struntar jag i. Det viktigaste nu är att laget börjar spela ordentlig hockey och producerar poäng.SkönaDjurgårn skrev:Gud vad det daltas. Tål man inte något tufft ord eller en bänkning när man gjort något totalt uselt så hör man inte hemma i elitidrott. Big deal liksom. Ta åt dig och skärp dig. Det är fan råare stämning i div. 3 innebandy än i det här laget så sluta gnäll om att Challe hänger ut osv.
Jag tror ändå att spelarna kan ta att tränaren är hård ibland. Forumet är lite väl känsligt här.

Vi har visat i åtskilliga tredjeperioder att vi kan spela hockey. Det handlar mest om att göra det i 60min, inte 20min. När vi kommit på hur vi kan gå allin från det att pucken släpps så kommer vi klättra rekordsnabbt i tabellen. Må det hända snart bara...
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Välkommen Challe Berglund
Har också svårt för att klandra Challe. Visst, han har misslyckats med att få spelet att stämma på alla tänkbara punkter, men det är spelarna som uppträtt helt värdelöst på isen och dessutom bara ansträngt sig i en period per match. Att skylla det på snubben vid sidan om köper jag bara till 10%.Caveman skrev:Det har INGENTING med otydlighet att göra när Sörensen åker och dribblar i egen zon, det är ett bedrövligt beteende av Sörensen och det ska han också få höra.SirDIFalot skrev:johan garpenlöv ?@jgarpenlovPogue Mahone skrev:Kan ha vilken tränare som helst men så länge spelarna passar motståndarna kommer det inte hjälpa att byta.
Har svårt för tränare som skyller på spelarna när man förlorar och speciellt i tv. Oftast beror misstag på otydlighet från tränarna.
Typ så. När en spelidé som Challes inte klickar alls med spelarna så blir det ju väldigt lätt att oerhört mycket misstag sker.
Man kan undra hur det ska gå för vissa spelare när dom/OM kommer till NHL, ska dessa spelare börja gråta när dom får kritik för sina misstag. Man får hoppas att det inte blir i Rangers dom hamnar.
SirDIFalot skriver detta om att Challes spelidé inte klickar hos spelarna (det är tydligt att du bestämt dig att allt är Challes fel, eftersom du tjatar om det i varje inlägg), klickar det inte hos spelarna eller hos SPELAREN?
Jag undrar hur upplägget ser ut mellan tränarna. Vad säger Zabel och Bäcklin om Challes spelidé och vad kör dom på isträningarna? Har inte tränarna insett att puck ner i sarghörn följt av att motståndarens backar är först på puck är totalt fruktlöst? Vårt lag ska kunna prestera bättre än så här men tyvärr saknar vi en vettig spelidé och sprickor har redan börjat uppstå mellan spelare/ledare. Jag tror det blir väldigt svårt att få en positiv anda i laget nu när sprickan redan uppstått.
Varför tar inte backarna ut pucken under kontroll ur egen zon? Gillar inte när man snurrar innanför våran blå och dräller puck så motståndet snabbt kan gå på mål. Så jävla svårt ska det väl inte vara att ta den utanför blå?
Varför tar inte backarna ut pucken under kontroll ur egen zon? Gillar inte när man snurrar innanför våran blå och dräller puck så motståndet snabbt kan gå på mål. Så jävla svårt ska det väl inte vara att ta den utanför blå?
- minalman
- Säsongskort: Ja
Välkommen Challe Berglund
Har man spelat hockey sedan sju-åttaårsåldern tål man en och annan hårfön. Förstår inte varför vi i Forumet ska få tycka skit om spelare helt officiellt (även fast vi döljer oss bakom fåniga nicks) men att tränarna inte ska få berätta ärligt vad de ser. Sossesverige.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
Första matchen i höstas mot Bern, då körde faktiskt backarna med puck rakt upp till röd och leverade pass till forwards där. Tänkte speciellt på det redan då. Kanske Nils skada har betytt mer än vad vi fattat ännu?Husmusen skrev:
Re: Sv: Re: Välkommen Challe Berglund
Jag sa redan efter första matchen mot Almtuna (kollade ej på ET) att det saknades linjer i spelet, fick till svar av folk att så här är det i Allsvenskan.SkönaDjurgårn skrev:Har också svårt för att klandra Challe. Visst, han har misslyckats med att få spelet att stämma på alla tänkbara punkter, men det är spelarna som uppträtt helt värdelöst på isen och dessutom bara ansträngt sig i en period per match. Att skylla det på snubben vid sidan om köper jag bara till 10%.Caveman skrev:Det har INGENTING med otydlighet att göra när Sörensen åker och dribblar i egen zon, det är ett bedrövligt beteende av Sörensen och det ska han också få höra.SirDIFalot skrev:johan garpenlöv ?@jgarpenlovPogue Mahone skrev:Kan ha vilken tränare som helst men så länge spelarna passar motståndarna kommer det inte hjälpa att byta.
Men bara för det så kan inte spelarna bete sig hur som helst, man kan inte åka och drälla med pucken i mittzonen och får spelvändningar på sig, istället för att tappa pucken så är det bättre att dumpa pucken detta måste t.o.m Linkan förstå, (vem tror han att han är?)
Jag tycker att det är lite otydligt så jag tappar pucken här, eller så slår jag en indianare, om det inte hade vart så otydligt så hade vi inte "kastat" in tre puckar i eget mål.
Vi har 16 nya spelare i truppen - visst, det är svårt att på kort tid skapa ett samspelt lag med så många nya spelare.
Men har det varit så kort tid verkligen? Challe har haft en hel försäsong med gemensam träning och efter detta spelat sexton tävlingsmatcher (7 ET, 9 HA). Man borde rimligen vid denna tidpunkt åtminstone kunna se att det går åt rätt håll.
Allt behöver inte sitta perfekt än, men det måste finnas tendenser till att laget blir bättre och bättre, att man har en plan som man följer och som hela tiden finslipas. Jag vet inte hur ni ser på det, men jag har inte sett DIF prestera en enda gedigen match (av 16 möjliga), och jag kan inte se någon trend i rätt riktning heller. Det är krampaktiga segrar och katastrofala förluster om vartannat.
Man kan bara konstatera att Challe som ytterst ansvarig för detta lag inte är i närheten av att skapa ett slagkraftigt LAG. Med det material han har till förfogande kan det inte betraktas som något annat än ett stort misslyckande och rendera betyg: brutalt underkänt.
Sexton matcher har gått och spelet hackar rejält. Tyvärr tror jag att Challe hellre biter av sig armen än att medge att hans spelidé inte funkar. Det är spelarna som "inte gör det vi kommit överens om". Men borde inte detta faktum väcka lite tankar; att ett helt lag, match efter match, varken vill och/eller inte kan spela efter tränarens idé: vad bör man då göra? Det finns inte så många alternativ.
1. Sparka hela truppen
2. Modifiera/byt system
En gemensam nämnare mellan föregående säsong och denna är att laget spelar långt under sin kapacitet och dessutom på löpande band lyckas med praktfulla och matchavgörande individuella misstag. Två helt olika lag med olika coacher - men exakt samma mönster. Min slutsats är att det som förenar förra säsongens DIF med nuvarande är en osynkad spelidé och misstro mellan spelare/coach. Därav följer resten.
Hardy borde aldrig ha fortsatt förra året. När han väl gjorde det så var han kvar alldeles för länge, till stor del pga av hans starka ställning i klubben. Likt Challe höll han fast vid ett förlorande spelsystem. Många här på forumet kunde se detta redan i november. Men inget hände inom föreningen, vilket ledde oss raka vägen till KS och HA.
Jag är rädd att historien kan upprepa sig denna säsong. Challe har likt Hardy en väldigt stark ställning. Risken är att ingen inom föreningen vågar ta tag i detta. Han kommer sitta kvar med sitt system tills båten sjunkit så långt att den inte längre går att rädda. Då - och först då - får väl Zabel ta över en omöjlig uppgift (igen), för att slutligen stå där med skuldintervjuer i TV.
Det finns positiva saker i årets DIF. Man kan stundtals spela riktigt jävla bra. Allt annat vore naturligtvis orimligt med de spelare vi har. Med ett system som "klickar med" spelarmaterialet samt en prestigelös coach som hellre vinner på isen än i omklädningsrummet kan detta funka till slut - hela vägen tillbaka till ES.
Snälla människor inom DIF med makt: fatta nu kloka beslut som gör att jag om några månader kan skratta åt detta inlägg och med smärtblandad njutning minnas hur dåligt jag mådde och hur bra det nu känns när "allt har släppt" och DIF är inne i den längsta segersviten i HAs historia… Jag drömmer vidare!
Men har det varit så kort tid verkligen? Challe har haft en hel försäsong med gemensam träning och efter detta spelat sexton tävlingsmatcher (7 ET, 9 HA). Man borde rimligen vid denna tidpunkt åtminstone kunna se att det går åt rätt håll.
Allt behöver inte sitta perfekt än, men det måste finnas tendenser till att laget blir bättre och bättre, att man har en plan som man följer och som hela tiden finslipas. Jag vet inte hur ni ser på det, men jag har inte sett DIF prestera en enda gedigen match (av 16 möjliga), och jag kan inte se någon trend i rätt riktning heller. Det är krampaktiga segrar och katastrofala förluster om vartannat.
Man kan bara konstatera att Challe som ytterst ansvarig för detta lag inte är i närheten av att skapa ett slagkraftigt LAG. Med det material han har till förfogande kan det inte betraktas som något annat än ett stort misslyckande och rendera betyg: brutalt underkänt.
Sexton matcher har gått och spelet hackar rejält. Tyvärr tror jag att Challe hellre biter av sig armen än att medge att hans spelidé inte funkar. Det är spelarna som "inte gör det vi kommit överens om". Men borde inte detta faktum väcka lite tankar; att ett helt lag, match efter match, varken vill och/eller inte kan spela efter tränarens idé: vad bör man då göra? Det finns inte så många alternativ.
1. Sparka hela truppen
2. Modifiera/byt system
En gemensam nämnare mellan föregående säsong och denna är att laget spelar långt under sin kapacitet och dessutom på löpande band lyckas med praktfulla och matchavgörande individuella misstag. Två helt olika lag med olika coacher - men exakt samma mönster. Min slutsats är att det som förenar förra säsongens DIF med nuvarande är en osynkad spelidé och misstro mellan spelare/coach. Därav följer resten.
Hardy borde aldrig ha fortsatt förra året. När han väl gjorde det så var han kvar alldeles för länge, till stor del pga av hans starka ställning i klubben. Likt Challe höll han fast vid ett förlorande spelsystem. Många här på forumet kunde se detta redan i november. Men inget hände inom föreningen, vilket ledde oss raka vägen till KS och HA.
Jag är rädd att historien kan upprepa sig denna säsong. Challe har likt Hardy en väldigt stark ställning. Risken är att ingen inom föreningen vågar ta tag i detta. Han kommer sitta kvar med sitt system tills båten sjunkit så långt att den inte längre går att rädda. Då - och först då - får väl Zabel ta över en omöjlig uppgift (igen), för att slutligen stå där med skuldintervjuer i TV.
Det finns positiva saker i årets DIF. Man kan stundtals spela riktigt jävla bra. Allt annat vore naturligtvis orimligt med de spelare vi har. Med ett system som "klickar med" spelarmaterialet samt en prestigelös coach som hellre vinner på isen än i omklädningsrummet kan detta funka till slut - hela vägen tillbaka till ES.
Snälla människor inom DIF med makt: fatta nu kloka beslut som gör att jag om några månader kan skratta åt detta inlägg och med smärtblandad njutning minnas hur dåligt jag mådde och hur bra det nu känns när "allt har släppt" och DIF är inne i den längsta segersviten i HAs historia… Jag drömmer vidare!
Sa ju att det va piss stämning i laget, vilken jävla koll man har!
men ut med clownen nu räcker med Zabel och Bäcklin
För man kan väl inte tycka han är en bra ledare när man inte ens har fått fram hur man vill spela efter snart 10 omgångar. Till och med finns det ju spelare som tycker hans idé saknar ju någon idé.

För man kan väl inte tycka han är en bra ledare när man inte ens har fått fram hur man vill spela efter snart 10 omgångar. Till och med finns det ju spelare som tycker hans idé saknar ju någon idé.
-
Man måste sätta en spelidé efter det spelarmaterial man har. Här har Challe misslyckats totalt
Angående utskällning så är det något alla elitidrottare kan ta. Personligen lirade jag alltid bättre efter en rejäl avhyvling. Man kan behöva det ibland
Angående utskällning så är det något alla elitidrottare kan ta. Personligen lirade jag alltid bättre efter en rejäl avhyvling. Man kan behöva det ibland
Challe vill ha ett dump and chase spel men värvade i stort sett bara lirare.
- minalman
Sant!Stocky skrev:Challe vill ha ett dump and chase spel men värvade i stort sett bara lirare.