idag skule det bli bättre då det är så övertydligt att vi saknar spelide eller så skiter spelarna i den för att dom själva inte tror på denSirDIFalot skrev:Som med Hardy eller? "Vem som helst. Det blir bättre"northbluestriped skrev:Nån med en spelidé för våran existerar inte eller så är jag för dum för att se det, Tror fanimej att min egen tränare i Div2 laget jag spelar i skulle göra ett bättre jobbDaniel942 skrev:Det är enkelt att skrika efter avgång, men vem ska ta över?northbluestriped skrev:Jag kommer iaf kräva 2:ans avgång på Onsdag, kliv av som tränare och lämna över till nån som vet hur man coachar och lyckas med lag
Sen... Oj, det kunde visst bli sämre.
Challe Berglund
- northbluestriped
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Challe Berglund
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
-
Man BÖR börja se över alternativ till tränarposten i alla fall så man kan få in någon snabbt sen om man beslutar sig för att ta in någon ny.
-
När skulle Hans Särkijärvi kunna gå in. Knaske skulle kunna lösa det med lhc.
Karel måste avgå
-
Han tränar DIF J20 nu. Så LHC behöver man inte lösa speciellt mycket med iafDIF_Söderort skrev:När skulle Hans Särkijärvi kunna gå in. Knaske skulle kunna lösa det med lhc.

-
Kan ha vilken tränare som helst men så länge spelarna passar motståndarna kommer det inte hjälpa att byta.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- SirDIFalot
johan garpenlöv ?@jgarpenlovPogue Mahone skrev:Kan ha vilken tränare som helst men så länge spelarna passar motståndarna kommer det inte hjälpa att byta.
Har svårt för tränare som skyller på spelarna när man förlorar och speciellt i tv. Oftast beror misstag på otydlighet från tränarna.
Typ så. När en spelidé som Challes inte klickar alls med spelarna så blir det ju väldigt lätt att oerhört mycket misstag sker.
Expert.
Vissserligen har han rätt, men jag trodde att Challe och Garpen var goda vänner.SirDIFalot skrev:johan garpenlöv ?@jgarpenlov
Har svårt för tränare som skyller på spelarna när man förlorar och speciellt i tv. Oftast beror misstag på otydlighet från tränarna.
Typ så. När en spelidé som Challes inte klickar alls med spelarna så blir det ju väldigt lätt att oerhört mycket misstag sker.
Fast samtidigt ska kan kunna slå en pass på 10m som hamnar på bladet och inte skridskon oavsett om spelet fungerar eller inte, för de misstagen man såg igår kan man aldrig skylla på en tränare det var rent av pinsamt vissa gånger.SirDIFalot skrev:johan garpenlöv ?@jgarpenlovPogue Mahone skrev:Kan ha vilken tränare som helst men så länge spelarna passar motståndarna kommer det inte hjälpa att byta.
Vinner vi inte mot Örebro så tror jag nog tålamodet tryter hos ledningen
-
Så det är Challes urusla spelide som gör att vi efter 20sekunder slår en pass på motståndarnas blad när vi skall slå den från back till back. Som sen sätter prägeln på nästan hela matchen. Ja då skall vi byta tränare. Fan bäst att nästa tränare håller spelarna i handen ute på isen när det är match det e ju fan is dem är på, svinhalt ju...
Sen vet jag inte vad challe sa för något i någon intervju då jag inte tittar på dem men personligen tycker jag inte man skall göra allt för mkt personliga påhopp på spelarna men dem måste fan kunna tåla att dem inte spelat bra och måste höja sig eller? Kanske är lite snack till media som för upp ögonen på spelarna på allvar, vem vet?
Sen vet jag inte vad challe sa för något i någon intervju då jag inte tittar på dem men personligen tycker jag inte man skall göra allt för mkt personliga påhopp på spelarna men dem måste fan kunna tåla att dem inte spelat bra och måste höja sig eller? Kanske är lite snack till media som för upp ögonen på spelarna på allvar, vem vet?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
-
Nej det är inte Challes fel men om du ser till spelet de senaste matcherna så har vi ingen plan och alla åker runt som yra höns och dumpar puckar som ingen ändå hinner fram till. DET är Challes ansvar att styra upp. Om dom inte lyssnar på Challe så har vi ett annat problemPogue Mahone skrev:Så det är Challes urusla spelide som gör att vi efter 20sekunder slår en pass på motståndarnas blad när vi skall slå den från back till back. Som sen sätter prägeln på nästan hela matchen. Ja då skall vi byta tränare. Fan bäst att nästa tränare håller spelarna i handen ute på isen när det är match det e ju fan is dem är på, svinhalt ju...
Som jag ser det finns det inget glädje i spelet. Spelarna gillar inte den spelstil som Challe vill spela. Och sett till starten på säsongen så fungerar tydligen inte sättet vi spelar på
Det är då Challes ansvar att se till att vi spelar en hockey som fungerar sett till de spelare vi har. Man kan inte vara tjurig och hålla fast vid en viss spelstil. Den spelstilen kanske fungerade i ett annat lag men nu är det nytt lag och nya spelare.
Välkommen Challe Berglund
Ja, om du har en otydlig spelidé, alternativt en som du inte tror på blir du ju lätt nervös som i sin tur leder till att du begår misstag. Efter ett par matcher med förlust börjar du hänga med huvudet och möter du då ett lag som drar över banan likt en novembervind så visst fasen blir det lätt att man inte är vaken från start. Vidare kan det ju också handla om brist på tillit och tränarens oförmåga att motivera. Jag säger inte hur det är för jag har inte mer insyn än er utan detta var ett svar på att tränaren mycket riktigt KAN vara orsaken till att spelare bjuder bort mål efter 20 sekunder.Pogue Mahone skrev:Så det är Challes urusla spelide som gör att vi efter 20sekunder slår en pass på motståndarnas blad när vi skall slå den från back till back. Som sen sätter prägeln på nästan hela matchen. Ja då skall vi byta tränare. Fan bäst att nästa tränare håller spelarna i handen ute på isen när det är match det e ju fan is dem är på, svinhalt ju...
- -daniel-
Jag vet inte vad jag skall säga, känns som en total spricka mellan laget (framförallt Linkan) och Challe. Det här kommer inte hålla på sikt. Oerhört plågsamt att bevittna.
Ja! Och jag känner "inte en till säsong till spillo". Förra var hemsk att följa, ett sakta haveri mot helvetes botten. Tänk om raset fortsätter? Särskilt i år då vi på pappret har ett lag att kriga i toppen. Ett till år bortkastat.-daniel- skrev:Jag vet inte vad jag skall säga, känns som en total spricka mellan laget (framförallt Linkan) och Challe. Det här kommer inte hålla på sikt. Oerhört plågsamt att bevittna.
Det verkar som de flesta här antingen klagar på Challe eller på spelartruppen? Är det inte uppenbart att båda parter gör dåligt ifrån sig?
Det är klart att det inte är Challes fel att spelarna inte sätter en 10-meters-passning, samtidigt som han inte lyckas sprida lugnet för att spelarna ska känna sig säkra. Alltså om Challe säger till en spelare, gör A, och denne gör C, medan en annan spelare blir sagd till sig att göra B, och gör det, då fungerar ju ändå inte spelet.
Banalt exempel. Men alla måste dra åt samma håll. Nu styr Challe skutan och då måste spelarna acceptera det och göra sina roller, samtidigt som Challe med andra ord har ansvaret helt för att det ska fungera. Vem gör "mest fel"?
Jag tror alltid att det finns spelare som inte gillar sin roll/uppgift i ett lag. Som vill spela på ett annat sätt. Tror det är svårt att tillfredsställa 25 lirare. Men lyckas inte Challe få en av 25 spelare att göra det han vill, då är det alldeles galet självklart.
Angående det som sades under timeouten som någon "klagade" på, så tycker jag faktiskt att det var en bra sak igår. När spelarna är stressade, i slutet då motståndarna pressar på, tror ni (eller den som inte gillade det som sades) att det är bra att proppa massa taktik i spelarens huvud? Nej, det fugnerar inte. Enkla budskap gäller i pressade lägen. Det ska inte tänkas, utan göras. "Tredje gubben högt, spela på honom, få ned pucken i zon, etablera tryck och gå för vinstmål", det var det som sades. Bra, kort och gott.
Nu gick ju varken det eller misslyckades det, så det spelar mindre roll. Men att klaga på Challe för bristande taktiskt kunnande för att han inte ger spelarna en spelidésmanual med två minuter kvar av matchen, är inte särskilt konstruktiv kritik.
Kort och gott, jag är kluven. Vill ge det några matcher till. Vid 13 spelade matcher har 25 % gått. Då ska i alla fall jag göra en egen bedömning. Då måste spelet ha kommit igång.