Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
Visst kan man bli jävligt arg på vissa spelare ibland men jag skulle vilja ha lite mer "Mourinho" över Challe. Att stå bakom sina spelare och skydda dom. Det är ju dessutom han själv som värvat dom.
Expert.
Orkade inte se eftersnacket. Nån som har lust att ge en liten recap på vad han sa och vilka han nämnde?SirDIFalot skrev:Visst kan man bli jävligt arg på vissa spelare ibland men jag skulle vilja ha lite mer "Mourinho" över Challe. Att stå bakom sina spelare och skydda dom. Det är ju dessutom han själv som värvat dom.
2014-04-07, vad hände?
Något utav det värsta jag vet i idrottssammanhang är när översittartränare tar avstånd från sitt lag i intervjuer. Det är jätteilla verkligen. Oerhört besviken på Challe.
Gav beröm till laget att dom kom tillbaka i matchen. Samtidigt som han kritiserade försvarsarbetet vid samtliga mål och soloräderna som skedde.Jepe skrev:Orkade inte se eftersnacket. Nån som har lust att ge en liten recap på vad han sa och vilka han nämnde?SirDIFalot skrev:Visst kan man bli jävligt arg på vissa spelare ibland men jag skulle vilja ha lite mer "Mourinho" över Challe. Att stå bakom sina spelare och skydda dom. Det är ju dessutom han själv som värvat dom.
Känns lite som han tar avstånd från laget om jag ska vara ärlig. Han pratar som att det är endast spelarna, inte leaderstaben. Jag skulle bli mer nöjd om Challe berättade det som att dom förlorade som ett lag, istället för att peka ut enstaka spelare och lägga skulden på dom.
1: Onödigt att kalla oss andra pinsamma själar. Vad vinner du på det?12139 skrev:vägg
2: Alla fungerar kanske inte som du. Själv blir jag taggad av skäll och ger mig f*n på att motbevisa och ta tilbaka min plats i laget.
3: Vad tycker du Challe borde gjort? Dels under matchen för att få spelarna att skärpa sig, men också efteråt. Vad vore ett lämpligt uttalande?
Edit: såg din post nyss här ovan, mycket trevligare

Senast redigerad av DIFÖrebro den 2012-10-05 23:22:13, redigerad totalt 2 gång.
- SirDIFalot
Eller hur. Det är ju han som ska vara ledare. Alldeles för mycket "dom" om spelarna när vi förlorat och "vi" så fort vi vunnit från Challe just nu.12139 skrev:Något utav det värsta jag vet i idrottssammanhang är när översittartränare tar avstånd från sitt lag i intervjuer. Det är jätteilla verkligen. Oerhört besviken på Challe.
Expert.
I see, tackar. Visst vinner man som ett lag och man förlorar som ett lag. Dock så görs det alldeles för många individuella misstag. Vi må sakna en bra spelplan men spelarna själva måste ju ta ett ansvar också. Nu har man ett par dagar på sig innan nästa match, rensa luften rensa skallarna. Hoppas spelare och ledare hittar ett spelsätt som fungerar. Att det som säga framför kameran inte speglar det som sägs i omklädningsrummet. Även Zabel och Bäcklin bör ju ha en del att säga till om.Mash skrev:Gav beröm till laget att dom kom tillbaka i matchen. Samtidigt som han kritiserade försvarsarbetet vid samtliga mål och soloräderna som skedde.Jepe skrev:Orkade inte se eftersnacket. Nån som har lust att ge en liten recap på vad han sa och vilka han nämnde?SirDIFalot skrev:Visst kan man bli jävligt arg på vissa spelare ibland men jag skulle vilja ha lite mer "Mourinho" över Challe. Att stå bakom sina spelare och skydda dom. Det är ju dessutom han själv som värvat dom.
Känns lite som han tar avstånd från laget om jag ska vara ärlig. Han pratar som att det är endast spelarna, inte leaderstaben. Jag skulle bli mer nöjd om Challe berättade det som att dom förlorade som ett lag, istället för att peka ut enstaka spelare och lägga skulden på dom.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Jag tror att Zabel, före detta juniortränare som han är, inte tycker om att bänka spelare som Sörensen när de gör en sån där blunder. Det kan göra honom sämre och på sikt drabba laget ännu mer. Tror Zabel är mer en tränare som hade skickat ut Sörensen i nästa byte direkt och sagt "Fortsätt dribbla och försök vara kreativ. Det är din grej. Jag tror på dig" typ.
Men samtidigt behöver inte det vara rätt heller. Alla spelare är olika individer och alla bör behandlas olika. Vissa spelare tar en petning som tändvätska och blir bättre. Vissa andra tappar självförtroende och blir bara sämre. Det handlar om att som coach läsa av individerna och bedöma hur man ska agera mot en spelare som gjort ett misstag. Är det en spelare som sporras av att petas? Eller är det en spelare som måste få mer förtroende? Detta har ju dock bara att göra med den personliga utvecklingen av spelaren. Inte att vinna den pågående matchen. Men det är ju ändå på sikt vi vill bli bra och utveckla våra spelare så dom kan hjälpa oss på sikt.
Men samtidigt behöver inte det vara rätt heller. Alla spelare är olika individer och alla bör behandlas olika. Vissa spelare tar en petning som tändvätska och blir bättre. Vissa andra tappar självförtroende och blir bara sämre. Det handlar om att som coach läsa av individerna och bedöma hur man ska agera mot en spelare som gjort ett misstag. Är det en spelare som sporras av att petas? Eller är det en spelare som måste få mer förtroende? Detta har ju dock bara att göra med den personliga utvecklingen av spelaren. Inte att vinna den pågående matchen. Men det är ju ändå på sikt vi vill bli bra och utveckla våra spelare så dom kan hjälpa oss på sikt.
Expert.
-
Eller som Ferguson i United gör. När spelarna gjort en bra match så tonar han ner insatsen för att de inte ska få hybris och när spelarna gjort en dålig match så försöker han lyfta bra saker och försöker höja spelarnas självförtroende. Och enskild kritik ska man inte stå och ta i TV sådär. Tror Challe inte fattat att han inte jobbar som expert för Viasat längre. Nej nu sållar jag mig till de som inte tror att Challe är rätt man för jobbet. Och det baserar jag inte enbart på matchen i sig.
Var tvungen att registrera mig för att uttrycka mitt missnöje. Det känns så jävla illa just nu. Vi fick en poäng från ingenstans känns det som. Kunde lika gärna fått 6-7 mål i baken.
Något jag har tänkt på sedan match 2 (typ), är att spelet vi spelat hittills känns på exakt samma vis som förra säsongen. Vi har ingen spelidé, vi är tvåa på alla puckar, vi slarvar, vi är bedrövliga längs sargerna och vi har en förmåga att förlora nästan alla viktiga tekningar. För att inte tala om power play (som kanske inte var så tokigt idag dock). För mig känns det på samma vis som förra säsongen, bara det att vi har bytt ut en hel drös med spelare och en större del av ledarstaben. Känns skumt, något står inte rätt till i DIF.
Något jag har tänkt på sedan match 2 (typ), är att spelet vi spelat hittills känns på exakt samma vis som förra säsongen. Vi har ingen spelidé, vi är tvåa på alla puckar, vi slarvar, vi är bedrövliga längs sargerna och vi har en förmåga att förlora nästan alla viktiga tekningar. För att inte tala om power play (som kanske inte var så tokigt idag dock). För mig känns det på samma vis som förra säsongen, bara det att vi har bytt ut en hel drös med spelare och en större del av ledarstaben. Känns skumt, något står inte rätt till i DIF.
Jag tycker ändå att kurvan pekar uppåt till viss del, nu började jag iochförsig se matchen 5 minuter in på andra men jag tycker vi gör bra stora delar av matchen då vi håller pucken i offensiv zon under väldigt långa perioder, sen att vi bara fick en utvisning (tror jag) under ordinarie tid bör väl också ses som positivt.
Jag har tänkt försöka göra mitt bästa med att hålla en positiv inställing åtminstone ett antal matcher framöver för att inte helt ge upp hoppet.
Sen det jag anser att vi verkligen måste träna på är uppspelen, det motståndarna kan göra är att dumpa pucken och sen sätta en jäkla press på våra backar så dem stressar upp sig och slår nån sketen pass till motståndarna som resulterar i farliga lägen. I vårt fall känns det ofta som att vi ger iväg pucken för att byta så att dem långsamt kan börja sitt uppspel i lugn och ro, i vissa tillfällen satte vi riktigt mycket press på backarna vilket resulterade i slarv för leksingarna vilket bidrog till ett antal bra lägen.
För övrigt: Hur gick det med Fimpen? Och hade Holm en bruten näsa eller vad dem babblade om ?
Jag har tänkt försöka göra mitt bästa med att hålla en positiv inställing åtminstone ett antal matcher framöver för att inte helt ge upp hoppet.
Sen det jag anser att vi verkligen måste träna på är uppspelen, det motståndarna kan göra är att dumpa pucken och sen sätta en jäkla press på våra backar så dem stressar upp sig och slår nån sketen pass till motståndarna som resulterar i farliga lägen. I vårt fall känns det ofta som att vi ger iväg pucken för att byta så att dem långsamt kan börja sitt uppspel i lugn och ro, i vissa tillfällen satte vi riktigt mycket press på backarna vilket resulterade i slarv för leksingarna vilket bidrog till ett antal bra lägen.
För övrigt: Hur gick det med Fimpen? Och hade Holm en bruten näsa eller vad dem babblade om ?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker att det såg bra mycket bättre ut än de har gjort tidigare.
Som några skrev här tidigare, allt annat än torsk tar jag som en vinst.
Vi gjorde ju 3 mål och Pickard gjorde några riktigt bra räddningar och såg stabil ut.
Man får glädjas åt det lilla...
Min fru hejar på Leksand dessutom så de blir jobbigt idag
Som några skrev här tidigare, allt annat än torsk tar jag som en vinst.
Vi gjorde ju 3 mål och Pickard gjorde några riktigt bra räddningar och såg stabil ut.
Man får glädjas åt det lilla...
Min fru hejar på Leksand dessutom så de blir jobbigt idag
Jag förstår till 100% att Challe var kritisk och besviken, alltså, att åka upp till Leksand och sen inte ge varandra chans att vinna matchen efter alla jävla bjudningar, och första efter 20 sekunder, dessutom av våran lagkapten??? Om Leksand hade tagit tillvara på resten av bjudningarna så hade dom kunnat göra 7-8 mål, spelar ingen roll vad man har för spelide när man bjuder motståndarna på klara målchanser gång på gång( dock måste det snackas ihop ordentligt inom laget hur man ska spela så att alla drar åt samma håll och förstår spelsystemet).Jepe skrev:I see, tackar. Visst vinner man som ett lag och man förlorar som ett lag. Dock så görs det alldeles för många individuella misstag. Vi må sakna en bra spelplan men spelarna själva måste ju ta ett ansvar också. Nu har man ett par dagar på sig innan nästa match, rensa luften rensa skallarna. Hoppas spelare och ledare hittar ett spelsätt som fungerar. Att det som säga framför kameran inte speglar det som sägs i omklädningsrummet. Även Zabel och Bäcklin bör ju ha en del att säga till om.Mash skrev:Gav beröm till laget att dom kom tillbaka i matchen. Samtidigt som han kritiserade försvarsarbetet vid samtliga mål och soloräderna som skedde.Jepe skrev:Orkade inte se eftersnacket. Nån som har lust att ge en liten recap på vad han sa och vilka han nämnde?SirDIFalot skrev:Visst kan man bli jävligt arg på vissa spelare ibland men jag skulle vilja ha lite mer "Mourinho" över Challe. Att stå bakom sina spelare och skydda dom. Det är ju dessutom han själv som värvat dom.
Tyckte ändå att spelet stundtals såg bättre ut, andra pp var ju riktigt bra första minuten, man får glädjas åt det lilla positiva som finns.
Åberg hängde ju en riktig rökare dessutom. Andra målet på två matcher.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra för LAGET med speluppehåll i fyra dagar. Snacka ihop er nu! Vi förväntar oss mer av er!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)