Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av Caveman »

VäsbyMental skrev:Garpenlöv dissar Challe på twitter och Bremberg retweetar

Challe måste bort. Tydligt att spelarna har noll respekt för honom. Det är inte Challes fel utan detta händer alltid när man tidigare har lirat ihop och nu är deras coach.
Självklart gör han det! Förstår att han är besviken, han drar/bär laget på egen hand.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Caveman skrev:
VäsbyMental skrev:Garpenlöv dissar Challe på twitter och Bremberg retweetar

Challe måste bort. Tydligt att spelarna har noll respekt för honom. Det är inte Challes fel utan detta händer alltid när man tidigare har lirat ihop och nu är deras coach.
Självklart gör han det! Förstår att han är besviken, han drar/bär laget på egen hand.

Linkan? Han har ju varit totalt värdelös!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Marie Lehmann ?@svtlehmann
Challe B både anställde å coachar spelarna. Ändå är förlusterna alltid spelarnas fel enl samme sportchef/coach. Gärna namngiven spelare #dif
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Välkommen Challe Berglund

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Marie Lehmann ?@svtlehmann
Challe B både anställde å coachar spelarna. Ändå är förlusterna alltid spelarnas fel enl samme sportchef/coach. Gärna namngiven spelare #dif
Bra chefsämne den där Charles.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tyvärr känns det uppenbart att det inte klickar mellan spelare, spelidé och tränare. Än så länge i alla fall.

Köper verkligen inte att truppen är för dålig. Bara kolla på namnen och vad de uträttat senaste åren. Skulle 25 spelare tappat sin individuella förmåga över en sommar? Nej, det tror jag inte.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Välkommen Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Kanske det här med att göra en Örebro. Vinna HA redan till jul och sedan klappa igenom till KS har lärt Challe något?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Är det så att spelarna inte litar på Challe så måste det hända något. Antingen byte av tränare eller att man sätter sig ner och snackar igenom spelet på ett vuxet sätt. Nu har man till onsdag på sig att göra någonting åt detta. Låt spelarna säga sitt och låt Challe säga sitt, kom fram till ett gemensamt beslut som alla gillar och kör på det.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

SirDIFalot skrev:Tyvärr känns det uppenbart att det inte klickar mellan spelare, spelidé och tränare. Än så länge i alla fall.

Köper verkligen inte att truppen är för dålig. Bara kolla på namnen och vad de uträttat senaste åren. Skulle 25 spelare tappat sin individuella förmåga över en sommar? Nej, det tror jag inte.
Timmy, Otto, Bremberg och i vissa stunder även Ölvestad. Dustin har gått bra i HA. Resten har väl inte presterat ett skit de senaste åren som seniorer. Kanske har jag glömt någon i dagens besvikelse.

Ratade backar (lätt överdrivet) plus ett gäng junisar på backsidan med i stort sett noll rutin. Några junisar som forwards, ett par hittils dåliga hemvändare samt delar av gamla fjärde linan. Förutom de ovan. Det är skillnad på juniorhockey och HA. Honken i all ära, men han tog varken plats i VF, DIF eller LHC.

Hoppas de yngre utvecklas under året samt att de gamla spelarna kan höja sig ett snäpp. Då blir det Kvalserien. Så jävla bra tycker jag inte Troja mfl är som är topplag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

KYLERKYLER skrev:
SirDIFalot skrev:Tyvärr känns det uppenbart att det inte klickar mellan spelare, spelidé och tränare. Än så länge i alla fall.

Timmy, Otto, Bremberg och i vissa stunder även Ölvestad. Dustin har gått bra i HA. Resten har väl inte presterat ett skit de senaste åren som seniorer. Kanske har jag glömt någon i dagens besvikelse.

Ratade backar (lätt överdrivet) plus ett gäng junisar på backsidan med i stort sett noll rutin. Några junisar som forwards, ett par hittils dåliga hemvändare samt delar av gamla fjärde linan. Förutom de ovan. Det är skillnad på juniorhockey och HA. Honken i all ära, men han tog varken plats i VF, DIF eller LHC.

Hoppas de yngre utvecklas under året samt att de gamla spelarna kan höja sig ett snäpp. Då blir det Kvalserien. Så jävla bra tycker jag inte Troja mfl är som är topplag.
Allvarligt talat. Halva truppen har haft ledande roller i Elitserieklubbar och gjort det bra och har tillbringat hela sina karriärer där. Andra halvan är meriterade allsvenska nyförvärv. Spelare som Ljungh, Johner och Lidström som gjort det riktigt bra på allsvensk nivå. Sen har vi en del landslagsmeriterade juniorer, alltså inga dussinjunisar och det är dessutom på allsvensk nivå.

Honken tog visst en plats i dessa klubbar men gjorde kanske ingen succé. Men han är en billig spelare med stor rutin som kan spela både center och forward samt är väl värd sin lön på allsvensk nivå. Granath var kanske inte grym i Timrå men är man lagkapten där är man ingen sopa. Dessutom ett halvdussin säsonger i Leksand med tre elitseriesäsonger i ryggen.

Alltså den här truppen ska verkligen vara tillräckligt bra.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Buford skrev:Jag är kluven, men trodde att kombinationen Challe, Zabel & Bäcklin skulle vara lyckad. Någon måste få ihop laget och få till ett spelsystem som passar truppen. Jag börjar tro mer och mer på att spelarna inte köper nuvarande "system".
Trodde också det skulle fungera men nu är jag mer tveksam.

Sen undrar jag lite över Challes taktiska kunnande. I stridens hetta, när vi tar timeout med mindre än 3 minuter kvar är det enda man hör på ett ungefär:

"varför spelar vi i egen zon? Åk upp och håll i pucken och gå för avgörande mål!". Fantastisk taktik.
Användarvisningsbild
northbluestriped

Inlägg av northbluestriped »

Jag kommer iaf kräva 2:ans avgång på Onsdag, kliv av som tränare och lämna över till nån som vet hur man coachar och lyckas med lag
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Buford skrev:Jag är kluven, men trodde att kombinationen Challe, Zabel & Bäcklin skulle vara lyckad. Någon måste få ihop laget och få till ett spelsystem som passar truppen. Jag börjar tro mer och mer på att spelarna inte köper nuvarande "system".
Trodde också det skulle fungera men nu är jag mer tveksam.

Sen undrar jag lite över Challes taktiska kunnande. I stridens hetta, när vi tar timeout med mindre än 3 minuter kvar är det enda man hör på ett ungefär:

"varför spelar vi i egen zon? Åk upp och håll i pucken och gå för avgörande mål!". Fantastisk taktik.
Låter ungefär som hans analyser när han var expert på Viasat.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

northbluestriped skrev:Jag kommer iaf kräva 2:ans avgång på Onsdag, kliv av som tränare och lämna över till nån som vet hur man coachar och lyckas med lag
Det är enkelt att skrika efter avgång, men vem ska ta över?
DIF!
Användarvisningsbild
northbluestriped

Inlägg av northbluestriped »

Daniel942 skrev:
northbluestriped skrev:Jag kommer iaf kräva 2:ans avgång på Onsdag, kliv av som tränare och lämna över till nån som vet hur man coachar och lyckas med lag
Nån med en spelidé för våran existerar inte eller så är jag för dum för att se det, Tror fanimej att min egen tränare i Div2 laget jag spelar i skulle göra ett bättre jobb
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

northbluestriped skrev:
Daniel942 skrev:
Nån med en spelidé för våran existerar inte eller så är jag för dum för att se det, Tror fanimej att min egen tränare i Div2 laget jag spelar i skulle göra ett bättre jobb
Som med Hardy eller? "Vem som helst. Det blir bättre"

Sen... Oj, det kunde visst bli sämre.
Expert.
Skriv svar