Att spela rejält och spela smart är helt skilda saker. Och ibland måste man värdera tacklingarna. . Det tar tid att spela in ett nytt backpar i Murray/Lidström. Pettersson och Lidström var riktigt bra tillsammans. Märks tydligt att Murray och Lidström inte spelat ihop mer en match. Det tar tid att lära känna varandra. Vart är de ledande spelarna? De som leder laget och levererar mål!?Manijock skrev:Han och Murray är en av de få backar som spelar rejält ju? Ändå tycker du att fladder-Lidström och halk och sälj-Timmy är bättre? Wtf som de säger idag...minalman skrev:Granath är absolut sämst. I alla matcher hittills. Honom skulle jag gärna låna ut till Vita Hästen.
Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan inte analysera hockey på djupet men när det gäller styrelsestrategi då jävlar kan jag mina grejor och det första man lär sig på Högskolan i Management 101 är att aldrig nämna vad man ska undvika därför det blir psykologiskt liksom det enda man då fokuserar på tex; tänk inte på en tiger resulterar i att alla tänker på en tiger. Challe säger i sin TO att laget INTE ska tänka på att säkra bakåt och tänka på att få 1 poäng utan fortsätter med att lite tafatt säga att de ska försöka framåt...resultat...alla i laget försöker säkra bakåt och rädda 1 poäng. Har Challe gått någon ledarutbildning värd namnet?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- minalman
Klart jag har rätt!Rogga skrev:Jag hoppas verkligen att du har rätt! För just nu så spelar DIF som ett gäng nackade höns...minalman skrev:@Rogga: de andra orkar inte tagga till fler gånger på 150% mot oss som nu i första mötet. De fixar inte det nästa tre gånger. Inget lag i HA som spelar på sin normala nivå slår oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Så det är fel på Challes sätt att spela när Linkan inte håller måttet.... Linkan klarar inte av att spela i PP heller, han har varit riktigt jävla dålig, det är ett jävla gullande med honom, han bär inget lag, han bär ingen femma/kedja, däremot så drar han ner sina kedjekompisar i skiten.
DIF dumpar pucken alldeles för sällan, istället åker dom och passar pucken i sidled/droppassar eller försöker kroppsfinta sig igenom mittzonen. Det är bättre spelarna lär sig HUR man dumpar pucken, hur spelarna ska åka för att komma först till pucken.
DIF dumpar pucken alldeles för sällan, istället åker dom och passar pucken i sidled/droppassar eller försöker kroppsfinta sig igenom mittzonen. Det är bättre spelarna lär sig HUR man dumpar pucken, hur spelarna ska åka för att komma först till pucken.
- Lee Harvey Oswald
Därför att alla, precis alla vet om att det blir förlust igen iaf.Tibbe skrev:Varför slutar vi spela efter 3-3? Vi hade ju momentum där. Leksand har noll! Fattar inte. Ser ju precis likadant iår som förra året.
Det fan ett skämt detta som pågår, det måste vara det.
Förutom Almtuna & möjligen Karlskrona så vette sjutton vilka lag DIF ska kunna ta 3p mot.
Det är så många grunder inom spelet hockey som DIF inte klarar av att genomföra, så mycket som görs fel i alla matcher att det känns totalt hopplöst.
Helt tydligt är att vi förfogar över AS individuellt oskickligaste och mest korkade spelare.
Ingenting ser ut att fungera lite bättre för varje ny match, snarare tvärt om.
Vi förtjänade att komma sist i ES, vi kommer grymt rättvist förtjäna att missa KS.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SkönaDjurgårn
Skitstarten sänkte oss som vanligt, vad fan är det för problem med våra gubbar? Man ska inte lalla runt i halva matchen innan man börjar spela hockey. Besviken igen trots en rolig och bra andra halva.
Nybloggat.
Nybloggat.
Tycker Sörensen får oförtjänt kritik. Visst, det är ett jättemisstag på baklängesmålet.. men hela laget spelar som yra höns.
Jag förstår faktiskt inte hur Challe resonerat när han satt ihop det här lagbygget när han tänkt spela dumphockey. Vi har vindsnabba och/eller tekniska men tunna forwards - som Åberg, Sörensen, Wennberg, Tim Eriksson.. som kan ta in pucken i anfallszon. De här killarna kan inte checka fast en stabil allsvensk back. Det är ju helt absurt att Challe står och kastar pennor på spelarna i båset för att de inte dumpar puck. Ska han stå och kasta rittavlor på Gabbe från och med onsdag då eller? Vad skulle han med Linkan till?
Marcus Sörensen kommer bli viktig den här säsongen.
Jag förstår faktiskt inte hur Challe resonerat när han satt ihop det här lagbygget när han tänkt spela dumphockey. Vi har vindsnabba och/eller tekniska men tunna forwards - som Åberg, Sörensen, Wennberg, Tim Eriksson.. som kan ta in pucken i anfallszon. De här killarna kan inte checka fast en stabil allsvensk back. Det är ju helt absurt att Challe står och kastar pennor på spelarna i båset för att de inte dumpar puck. Ska han stå och kasta rittavlor på Gabbe från och med onsdag då eller? Vad skulle han med Linkan till?
För att spelarna tappar pucken på linjerna, därför slänger Challe pennor omkring sig..Roppan skrev:Tycker Sörensen får oförtjänt kritik. Visst, det är ett jättemisstag på baklängesmålet.. men hela laget spelar som yra höns.
Han borde göra mer än kasta pennor. Sörensen ska ha en fet smäll i pallet när han gör ett sånt jävla idiotmisstag som han gör. Inte första gången den här matchen han gör det heller. Kolla hela det bytet, tror det är tredje missen det blir mål på. Att han skulle bli viktig för oss kan inte tolka på annat sätt än ett trollande. Samma smäll borde delas till Timmy efter första bytet, Hank efter 1-0 målet och Ölvestad när han "halkar" på pucken i en jävla viktig situation. Så ser det ut när jag halkar ut på isen, jag kanske har så dålig koll att jag kliver på pucken, men tamefan inte en elitlirare med fet lönecheck. Challe borde skaffa sig en gigantisk linjal som träslöjdslärarna bär runt på. Dra skiten i nacken på de lata slarviga jävlarna. Nu snackar vi inte otur, utan ren nonchalans och åtgärdas inte det pronto så hoppas jag på att samtliga i publiken börjar skrika på avgångar.
Ska jag se positivt på detta så får jag jävligt nära till att se DIF nästa säsong...
Ska jag se positivt på detta så får jag jävligt nära till att se DIF nästa säsong...
-
]VAD HAR HÄNT MED MESTA MÄSTARNA...
Vad håller Challe på med, istället för att ge lite skit åt laget, börja tjafsa
och munhuggas med Harald Lückner i direktsändning.
Dags att inse att det inte så lätt att spela i allsvenskan, alla
lag kommer kämpa fram till sista omgång att få slå DIF denna säsong.
Jag anser att det Djurgårn behöver är en med stort hjärta.
Typ Ölvestad i sina bästa år + en ledartyp av Ragnarsson-kaliber,
annars kan detta sluta med spel i Div1, nästa säsong.
Dags att börja hjärta, dags att börja ta ansvar....
Denna upplaga av Djurgårdens IF, med mycket unga spelare är ju spännande.
Men... Fortsätter det så här finns risken att det blir mass spelar flykt till konkurenter i Elitserien.
Challe måste komma till sans och inse att detta inte håller i längden...
Vad håller Challe på med, istället för att ge lite skit åt laget, börja tjafsa
och munhuggas med Harald Lückner i direktsändning.
Dags att inse att det inte så lätt att spela i allsvenskan, alla
lag kommer kämpa fram till sista omgång att få slå DIF denna säsong.
Jag anser att det Djurgårn behöver är en med stort hjärta.
Typ Ölvestad i sina bästa år + en ledartyp av Ragnarsson-kaliber,
annars kan detta sluta med spel i Div1, nästa säsong.
Dags att börja hjärta, dags att börja ta ansvar....
Denna upplaga av Djurgårdens IF, med mycket unga spelare är ju spännande.
Men... Fortsätter det så här finns risken att det blir mass spelar flykt till konkurenter i Elitserien.
Challe måste komma till sans och inse att detta inte håller i längden...
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Fan åter igen är det så dåligt. Alla dessa misstag och missar. Challes TO var så hemsk att höra. Han är för mjuk och tror inte ens på det han säger. Det är bara han som kan få ordning och kräva bättre av spelarna Fan vad trött på hans mesighet.
- Nummer19
Helt sjukt egentligen att man sitter här och är ändå ganska nöjd över 1 pinne. Men finns ändå en hel del att bygga vidare på.
+ Pickard
+ T Eriksson
+ Weigel
+ Upphämtningen från 0-2
- Linkan
- 1:a perioden. Den var bara för mycket, orkade inte med och se den så jag stängde av.
- Sättet vi uppträder i motgång
+ Pickard
+ T Eriksson
+ Weigel
+ Upphämtningen från 0-2
- Linkan
- 1:a perioden. Den var bara för mycket, orkade inte med och se den så jag stängde av.
- Sättet vi uppträder i motgång
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Men seriöst, vill ni se det här dumpa-puck-fjanteriet? Tycker ni att det fungerar bra.. att vi verkar har spelarmaterialet för det? Det är så sjukt uppenbart att spelarna inte tror på det, och frågan är om Challe ens själv gör det. Jag höll på att spy i munnen under time-outen, när man hörde den så uppenbara bristen på ledarskap och självförtroende.
Jag röstar på Gabbe som spelande tränare.
Jag röstar på Gabbe som spelande tränare.
Senast redigerad av Roppan den 2012-10-05 21:38:08, redigerad totalt 1 gånger.
- minalman
Senast vi var i Leksand var vi mycket mycket längre från en seger. Jag tror att vi är på rätt väg men att de flesta här på Forumet inte har den riktiga tron på det.
Senast redigerad av minalman den 2012-10-05 21:38:09, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Som Leksing känns det onekligen som en match med en tappad poäng istället för två vunna. Hanses hade en av sina sämsta dagar på länge. En vanlig dag på jobbet hade han räddat alla tre målen. Hade vi dessutom haft skärpa i avsluten, hade matchen varit avgjord i andra.
Med det sagt ska det också sägas att Leksand gjorde säsongen bästa match, frånsett de två punkterna. Tror inte att så många lag i Allsvenskan slår oss om vi spelar så här (vilket vi tyvärr inte alltid gör), så någon katastrof är det inte att torska i sudden idag.
Vidare vill lyfta på hatten för DIF:s inställning. Otroligt mycket missar, absolut, men en jävla vilja att gå ut och lira hockey och ta tag i matchen. Starkt också att komma igen, även om det delvis berodde på bjudningar.
Plus också för Pickard.
Men nog är det väl så att Challe måste gå? Har svårt att se att det går att få ut så mycket MINDRE av dessa spelare.
Med det sagt ska det också sägas att Leksand gjorde säsongen bästa match, frånsett de två punkterna. Tror inte att så många lag i Allsvenskan slår oss om vi spelar så här (vilket vi tyvärr inte alltid gör), så någon katastrof är det inte att torska i sudden idag.
Vidare vill lyfta på hatten för DIF:s inställning. Otroligt mycket missar, absolut, men en jävla vilja att gå ut och lira hockey och ta tag i matchen. Starkt också att komma igen, även om det delvis berodde på bjudningar.
Plus också för Pickard.
Men nog är det väl så att Challe måste gå? Har svårt att se att det går att få ut så mycket MINDRE av dessa spelare.