Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
Vi behöver inte vinna HA för att gå till ES. Bara komma 7a och spöa masar i mars
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi vann väl wm i misstag idag.... men ser man förbi detta så var det ju en helt ok match, man ser ju att självförtroendet är under isen men vissa fina intentioner såg jag idag!
Fy fan! Jag är besviken!
Vad fan är det för fel på det här laget? Angående kommentarerna om att stötta laget; vi måste väl för fan få lite i utbyte? Jag stöttar laget, men jag kräver fan i mig att ger lite tillbaka och visar att dom ens försöker!!!

Tja, man kan ju konstatera att vi sätter oss i en svår sits i och med 1-3 i en fullsatt bonnlada där årets match spelas i leksand. Inget ont om Leksand alltså, jag bara beskriver den psykologiska aspekten.SirDIFalot skrev:Unleash hell.
Vi får hoppas att den här matchen innebär en lång vilopaus för främst Sörensen.
Tim gör ett mål som inte borde gå in, och blir bättre och kaxigare därefter. Bra. Dock får han korrekt lite speltid mot matchens slut. Han är inte bra, helt enkelt. Även om jag givetvis är glad för målet så står resultaten inte i proportion till mängden speltid och övrigt bidrag på isen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tyckte Ludde var bra idag. Stark och ett par giftiga skott. Fint inhopp av Weigel också.SirDIFalot skrev:Hank ligger nog nära en petning nu när Landeskog kommer in. Blomstrand fick chansen idag och tog den inte, så tyvärr lär han få nöta bänk nästa match också när Honken och Landeskog spelar.
Chet överlägset bäst. Otto och Wennberg också bra.
Sörensen katastrof. Kan inte få istid när Honken är tillbaks och Gabbe kommer in.
Lidström, Granath - inte bra.
Vi får vara glada över 1 poäng. Sjukt ändå att alla leksands mål (exkl. OT) är vansinniga bjudningar från oss.
Senast redigerad av kaminor den 2012-10-05 20:43:58, redigerad totalt 3 gång.
Jag avstod från att se matchen på TV så jag kan inte bedöma vad som var bra och vad som var mindre bra men en poäng är i varje fall ett litet fall framåt då jag räknade med att vi skulle bli nollade härSirDIFalot skrev:En poäng mer än väntat. Att Leksand avgör med sitt PP i sudden var väl tyvärr inte oväntat.
Tyvärr verkar det som att Challes dump and chase hockey inte går hem hos många av spelarna. Linkan främst. Han vill verkligen inte spela på det sättet.
Weigel ska få fortsätta. Sluta snacka om att peta Åberg. Tim har spelat upp sig och måste också få fortsätta.
Hank ligger nog nära en petning nu när Landeskog kommer in. Blomstrand fick chansen idag och tog den inte, så tyvärr lär han få nöta bänk nästa match också när Honken och Landeskog spelar.
Jag är som många nöjd med 1 poäng. Sen att spelet ser ut som kattpiss i låda, det spelar inte så stor roll så länge poängen trillar in.
Att Leksand skulle göra mål i PP i OT kändes rätt givet. 1 poäng och vi kanske kan fortsätta ta poäng nu iaf.
Att Leksand skulle göra mål i PP i OT kändes rätt givet. 1 poäng och vi kanske kan fortsätta ta poäng nu iaf.
Såg bara sista perioden. Vi ger bort ännu en match. Vinst på onsdag är ett måste..
Av vad jag såg:
+ Chet
+ Tim
+ Otto
- Resten
Av vad jag såg:
+ Chet
+ Tim
+ Otto
- Resten
Otroligt dålig match återigen och de enda som får godkänt idag är Chet, Tim och Fimpen.
Otto, Wennberg?Djurgårn skrev:Otroligt dålig match återigen och de enda som får godkänt idag är Chet, Tim och Fimpen.
Jo, men fortsätter det så här så kommer vi inte att komma 7a och spöa masar i mars, vi kommer att komma sist och få kvala för att hålla oss kvar i AS...minalman skrev:Vi behöver inte vinna HA för att gå till ES. Bara komma 7a och spöa masar i mars
Så jävla trött på mångas älsking Hank the fucking Tank nu han är en av dom sämsta spelarna jag sett, vinner inte en jävla närkamp och förstör hela femman med Fimp, Tim, och han som inte kan något annat än jag vet inte vad han kan.
SLUTA SPELA HANK FÖR FAN OCH TA IN VAD SOM HELST
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
Jag lovade att svära i matchchatten: faaan i helvete vad vi behövde ett fall framåt ikväll !
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Är inget fan av att peta spelare så fort de gör ett misstag då det knappast leder till något bra i framtiden. Bara rädsla för att göra fler misstag vilket resulterar i fler misstag. Men det är klart att en sån tabbe av Sörensen knappast är till hans fördel när Weigel ersätter honom och gör det riktigt bra och dessutom är Landeskog och Honken med nästa match.kaminor skrev:Tyckte Ludde var bra idag. Stark och ett par giftiga skott.SirDIFalot skrev:Hank ligger nog nära en petning nu när Landeskog kommer in. Blomstrand fick chansen idag och tog den inte, så tyvärr lär han få nöta bänk nästa match också när Honken och Landeskog spelar.
Chet överlägset bäst. Otto och Wennberg också bra.
Sörensen katastrof. Kan inte få istid när Honken är tillbaks och Gabbe kommer in.
Lidström, Granath - inte bra.
Vi får vara glada över 1 poäng. Sukt ändå att alla leksands mål (exkl. OT) är vansinniga bjudningar från oss.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag håller med dig.riccos skrev:Så jävla trött på mångas älsking Hank the fucking Tank nu han är en av dom sämsta spelarna jag sett, vinner inte en jävla närkamp och förstör hela femman med Fimp, Tim, och han som inte kan något annat än jag vet inte vad han kan.
Avskaffa tre mot tre.