Fördelen (på pappret) med vår trupp är väl att vi inte lutar oss mot 2-3 målskyttar som ska göra det för oss. Hela forwardsbesättningen består egentligen av spelare som borde komma upp i typ 10 mål. Med potential för fler hos Linkan, Johner och Åberg, kanske någon spelare till.Challen skrev:Vilka är tänkta målskyttar i år? Johner, Åberg?
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade dock föredragit en eller två utmålade målskyttar som är med just för det. Som kan sätta pucken när det som mest behövs; riktiga vinnarskallar.SirDIFalot skrev:Fördelen (på pappret) med vår trupp är väl att vi inte lutar oss mot 2-3 målskyttar som ska göra det för oss. Hela forwardsbesättningen består egentligen av spelare som borde komma upp i typ 10 mål. Med potential för fler hos Linkan, Johner och Åberg, kanske någon spelare till.Challen skrev:Vilka är tänkta målskyttar i år? Johner, Åberg?
25/4-2025
Vet inte vad som händer i DIF, hur kan 22 man tappa allt de kan/vet om ishockey? Finns nästan inget i spelet som ser bra ut, varken passningar, skytte eller försvarsspel.
Sörensen..
Jag vill inte se killen på isen en gång till. När till och med medspelarna lackar ur samtigit som challe envis som en dum åsna spelar killen till förbannelse är det något som är otroligt konstigt.
Är man bra = inget spel (blomstrand)
Är man en liten obetydligt spelare som är ofarlig och dålig = enorma mängder istid (ljung, sörensen, tim)
Det är DIF under Challe.
Jag mår illa och får migrän.
Vem värvade denna forward på hela 73 pannor?!
Jag vill inte se killen på isen en gång till. När till och med medspelarna lackar ur samtigit som challe envis som en dum åsna spelar killen till förbannelse är det något som är otroligt konstigt.
Är man en liten obetydligt spelare som är ofarlig och dålig = enorma mängder istid (ljung, sörensen, tim)
Det är DIF under Challe.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
1. Murray lackade på att det inte blev utvisning när han fick klubban bortslagen. Inte på Sörensen.sensei skrev:Sörensen..
Det är DIF under Challe.
2. Challe bänkade Sörensen direkt efter missen.
Och tycker du ärligt talat Sörensen varit så dålig att man kan ifrågasätta hela den värvningen såhär tidigt? Förmodligen en av de billigaste spelarna i truppen som dessutom har stor utvecklingspotential. Misstag kommer ske.
Expert.
2. Vet jag. Tro mig, jag har koll på vilka som spelar och inte. Och det skall väl läggas på pluskontot på challe faktiskt. Men Sörensen, Ljungh och Tim skulle inte ens vara i DIF från första början.
1. Vem vet? Och det finns fler spelare i laget som gjorde konstiga uttryck.
- SirDIFalot
Sörensen, Ljungh och Tim känns alla som vettiga värvningar på allsvensk nivå sett till vad de åstadkommit tidigare i sina karriärer. Även om jag kände att värvningen av Tim var jävligt onödig när den skedde då vi var i behov av en annan spelartyp.sensei skrev:2. Vet jag. Tro mig, jag har koll på vilka som spelar och inte. Och det skall väl läggas på pluskontot på challe faktiskt. Men Sörensen, Ljungh och Tim skulle inte ens vara i DIF från första början.
Expert.
Med reservation för felaktig information från eliteprospects -- men hur det ens är möjligt att väga 73 kg när man är en hockeyspelare på 181 cm övergår mitt förstånd. Är det ens teoretiskt möjligt om man har satt sin fot i ett gym en enda gång?!SirDIFalot skrev: Och tycker du ärligt talat Sörensen varit så dålig att man kan ifrågasätta hela den värvningen såhär tidigt? Förmodligen en av de billigaste spelarna i truppen som dessutom har stor utvecklingspotential. Misstag kommer ske.
Jag menar att dessa tre herrar som ligger överst på min shitlist är otroligt olämpliga för den situation som vi är i. Vi möter allsvenska lag som krigar för varje millimeter mot mesta mästarna.
Det borde inte krävas en allt för djupgående analys för att inse att den typen av nyförvärv vi spelar med inte riktigt fungerar.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Vi kommer bli djävligt bra så småningom. Tålamod! Potentialen är stor, men vi har fått börja i motvind.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Slutligen: Jag vet inte vad Blomstrand har gjort för att bli tokdissad, men nu förväntar jag att han spelar istället för sörensen i åtminstone 10 omgångar.
- SirDIFalot
Jag väger inte ens 60 kilo och jag är nästan 185 cmsensei skrev:Med reservation för felaktig information från eliteprospects -- men hur det ens är möjligt att väga 73 kg när man är en hockeyspelare på 181 cm övergår mitt förstånd. Är det ens teoretiskt möjligt om man har satt sin fot i ett gym en enda gång?!SirDIFalot skrev: Och tycker du ärligt talat Sörensen varit så dålig att man kan ifrågasätta hela den värvningen såhär tidigt? Förmodligen en av de billigaste spelarna i truppen som dessutom har stor utvecklingspotential. Misstag kommer ske.
Jag menar att dessa tre herrar som ligger överst på min shitlist är otroligt olämpliga för den situation som vi är i. Vi möter allsvenska lag som krigar för varje millimeter mot mesta mästarna.
Det borde inte krävas en allt för djupgående analys för att inse att den typen av nyförvärv vi spelar med inte riktigt fungerar.

Expert.
- SirDIFalot
Weigel går nog definitivt före Blomstrand. Med tanke på deras prestationer idag.sensei skrev:Slutligen: Jag vet inte vad Blomstrand har gjort för att bli tokdissad, men nu förväntar jag att han spelar istället för sörensen i åtminstone 10 omgångar.
Expert.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Hur som helst.. Det måste till en stor förändring nu!!! Finns inga pengar till 10 nya spelare.. Så nu dax o klippa huvudet.. In med en ny tränare.Challe skall koncentrera sig på o vara sportchef. Ring Wikegård o se om han vill komma o hjälpa till;)
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Utöver Hank så tycker jag att Ljungh ligger pyrt till, sedan jämnt mellan Blomstrand, Fredrik. W och Wennberg. Ljungh kommer ingenstanns likt Hank.
Men kom igen nu Challe, sätt upp Johner som forward tillsammans med Linkan! Linkan måste ha hjälp av en spelskicklig och skottvillig spelare. Johner kommer inte upp i banan ordentligt när han spelar center.
Johner - Otto - Linkan.
...men till sist kommer inte detta hjälpa så länge spelet ser ut som det gör.
Men kom igen nu Challe, sätt upp Johner som forward tillsammans med Linkan! Linkan måste ha hjälp av en spelskicklig och skottvillig spelare. Johner kommer inte upp i banan ordentligt när han spelar center.
Johner - Otto - Linkan.
...men till sist kommer inte detta hjälpa så länge spelet ser ut som det gör.
-
Gjorde lite för många misstag idag va? Det var till och med Blomstrand som fick Challe att kasta pennan...sensei skrev:Slutligen: Jag vet inte vad Blomstrand har gjort för att bli tokdissad, men nu förväntar jag att han spelar istället för sörensen i åtminstone 10 omgångar.