Exakt. Låt spelarna i detta läge - eftersom spelet inte klaffar på något sätt - spela som de vill. Naturligtvis måste det finnas styrning även i detta men när det är så här illa måste något göras. Nu. Inte efter jul. Inte i november. Nu.VäsbyMental skrev:Tycker det är väldigt tydligt att spelarna inte gillar Challes sätt att spela hockey.
Alla hänger med huvudet redan från matchstart och ingen verkar bry sig.
Känns lite som att dom vill säga "Vi sa ju att detta spel inte skulle fungera" till Challe
Challe måste sätta upp ett spel med det material han har. Som coach kan man inte stirra sig blind på en taktik och sedan köra den 100% oavsett. Det är tydligt att hans spelidé funkar som skit och gör han inte något vinner vi inte en match till i år.
Challe Berglund
Re: Välkommen Challe Berglund
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kollade upp Challes år i Timrå och Modo.
Han har 77 st 3-poängare på 230 matcher. Det är ganska snålt alltså.
3p: 77 st
2p: 21 st
1p: 30 st
0p: 102 st
Matcher: 230
Högst tveksamt facit och han hade knappast anställts om han inte hade varit Djurgårdare. Självklart hade Timrå ett jävligt svagt lag ett tag men frågan är ju om det beror på Challe eller inte? Han kom inte överens med en del spelare där som lämnade. Innan Challe kom dit så kom Timrå 5:e i ES och det gjorde man även Challes första år. Sedan blev men sämre och sämre kommande två åren. Med Challe. Sen om det är hans fel eller inte... Upp till er.
Sedan måste jag bara fråga er om ni håller med. Är det försvarsbart att komma SIST i ES med den här truppen?
http://eliteprospects.com/team.php?status=stats&team=9
Att dessutom råka ha en Robert Rosén på bänken som man inte tror hör hemma i topp sex-formationerna och inte ger honom mycket speltid alls.
Den här säsongen började alltså Modo med Charlie Cook och Niko Dimitraikos. Varav den sistnämnda hade levererat i ES tidigare. Challe fick då en extremt stor hjälpande hand från styrelsen som sparkar Cook och Niko, stjärnor som inte levererat. Tar in hela FYRA nya spelare efter halva säsongen. Klasspelare. Ladislav Nagy, Lubos Bartecko, Anders Eriksson och Hannu Pikkarainen. Ändå lyckas Challe komma SIST med det här materialet? Jag tycker det är oerhört märkligt. Det där är ett lag som ska komma topp 4 enligt mig.
Högst tveksamt facit och han hade knappast anställts om han inte hade varit Djurgårdare. Självklart hade Timrå ett jävligt svagt lag ett tag men frågan är ju om det beror på Challe eller inte? Han kom inte överens med en del spelare där som lämnade. Innan Challe kom dit så kom Timrå 5:e i ES och det gjorde man även Challes första år. Sedan blev men sämre och sämre kommande två åren. Med Challe. Sen om det är hans fel eller inte... Upp till er.
Sedan måste jag bara fråga er om ni håller med. Är det försvarsbart att komma SIST i ES med den här truppen?
Att dessutom råka ha en Robert Rosén på bänken som man inte tror hör hemma i topp sex-formationerna och inte ger honom mycket speltid alls.
Den här säsongen började alltså Modo med Charlie Cook och Niko Dimitraikos. Varav den sistnämnda hade levererat i ES tidigare. Challe fick då en extremt stor hjälpande hand från styrelsen som sparkar Cook och Niko, stjärnor som inte levererat. Tar in hela FYRA nya spelare efter halva säsongen. Klasspelare. Ladislav Nagy, Lubos Bartecko, Anders Eriksson och Hannu Pikkarainen. Ändå lyckas Challe komma SIST med det här materialet? Jag tycker det är oerhört märkligt. Det där är ett lag som ska komma topp 4 enligt mig.
Expert.
Håller med. Jag förespråkar inlåsning och diskussion internt med spelare och tränare. Högt i tak, alla skall tillåtas säga sitt, unga som gamla. Red ut skiten helt enkelt, man måste kunna ta upp om man inte har förtroende för tränaren.VäsbyMental skrev:Tycker det är väldigt tydligt att spelarna inte gillar Challes sätt att spela hockey.
Känns lite som att dom vill säga "Vi sa ju att detta spel inte skulle fungera" till Challe
Challe måste sätta upp ett spel med det matrial han har. Som coach kan man inte stirra sig blind på en taktik och sedan köra den 100% oavsett. Det är tydligt att hans spelidé funkar som skit och gör han inet något vinner vi inte en match till iår.
Mitt tålamod med skiten går ut på onsdag efter 10 omgångar, det var så länge jag lovade mig själv att ge mina förhoppningar chansen i år. Vete fan om lösningen är att skicka Challe... men efter onsdag måste något hända (förutsätter nästan att inget hänt tills dess).
Inga jävla strutsmentalitet med "fall framåt", tröjbyten eller skutor som skall vändas i år tack.
Orolig att någon kommer göra en Bombom framåt december/januari och att skiten går utför efter det.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Välkommen Challe Berglund
Tror nåt hade hänt om inte Murray och Gabriel var på ingång, nu får dom rollen som frälsare som ska styra skeppet i rätt riktning.DIFÖrebro skrev:Håller med. Jag förespråkar inlåsning och diskussion internt med spelare och tränare. Högt i tak, alla skall tillåtas säga sitt, unga som gamla. Red ut skiten helt enkelt, man måste kunna ta upp om man inte har förtroende för tränaren.VäsbyMental skrev:Tycker det är väldigt tydligt att spelarna inte gillar Challes sätt att spela hockey.
Challe måste sätta upp ett spel med det matrial han har. Som coach kan man inte stirra sig blind på en taktik och sedan köra den 100% oavsett. Det är tydligt att hans spelidé funkar som skit och gör han inet något vinner vi inte en match till iår.
Mitt tålamod med skiten går ut på onsdag efter 10 omgångar, det var så länge jag lovade mig själv att ge mina förhoppningar chansen i år. Vete fan om lösningen är att skicka Challe... men efter onsdag måste något hända (förutsätter nästan att inget hänt tills dess).
Inga jävla strutsmentalitet med "fall framåt", tröjbyten eller skutor som skall vändas i år tack.
Orolig att någon kommer göra en Bombom framåt december/januari och att skiten går utför efter det.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Välkommen Challe Berglund
Hur som helst tror jag inte man kan hoppas på elitserien nästa år;( tyvärr tror jag att vi får hoppas att vi klarar allsvenskan kvar;( men som det såg ut senast så blir det tufft ;((
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Vad jag fått veta (som har kontakter där uppe) är att det var kass stämmning i truppen redan innan Challe kom. Vissa utav de äldre körde sitt race och lyssnade inte på Lückner. Challe kom in och visade vart skåpet skulle stå, det gillades inte utav truppen.SirDIFalot skrev:Kollade upp Challes år i Timrå och Modo.
Att spekulera kring frågan HockeyAllsvenskan/Div.1 känns bara larvigt.
Visst, säsongen har inte startat som man önskat, men det var ett tag sedan vi kunde spela övertygande från start till mål, så även denna säsong.
Men kom igen, det är 57 matcher kvar (171 poäng) att spela och kämpa om och att redan nu säga att div.1 får finbesök nästa säsong är ju nästintill skamligt. Så jävla lite tro på sitt lag är ju fan omöjligt att ha (om man inte tror på att Leksand ska gå upp i Elitserien).
Våga tro på höga placeringar istället för att redan döma laget till undergång.
Visst, säsongen har inte startat som man önskat, men det var ett tag sedan vi kunde spela övertygande från start till mål, så även denna säsong.
Men kom igen, det är 57 matcher kvar (171 poäng) att spela och kämpa om och att redan nu säga att div.1 får finbesök nästa säsong är ju nästintill skamligt. Så jävla lite tro på sitt lag är ju fan omöjligt att ha (om man inte tror på att Leksand ska gå upp i Elitserien).
Victory is sweetest when you've known defeat.
- northbluestriped
Har du glömt förra säsongenHenke95 skrev:Att spekulera kring frågan HockeyAllsvenskan/Div.1 känns bara larvigt.
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
- zetterberg_88
Har inte glömt senaste säsongen vi gick till final då gick det inget bra i starten
-
Alla är ju berättigade till sin egna åsikt, och jag vill fanimig tro, men efter snart 9 omgångar har vi gått åt helvete 5 stycken. Challe visar inte någonting i närheten av irritation på det dåliga spelet, utan drar svansen mellan benen och anser att vi gör bra saker. I helvete heller. Vi har ingenting här att göra, och vi kommer tyvärr vara kvar här hur jävla länge som helst.Henke95 skrev:Att spekulera kring frågan HockeyAllsvenskan/Div.1 känns bara larvigt.
Jävla piss.
25/4-2025
- Lucky Luke
Nä verkligen inte. De första nio matcherna då: 3 vinster, 1 oavgjord och 5 torskar!! Nåt att tänka på kanske....zetterberg_88 skrev:Har inte glömt senaste säsongen vi gick till final då gick det inget bra i starten
Nu är det dags att Challe avgår om vi ska ha en chans att nå kvalserien. Challe sysslar med kapitalförstöring. AVGÅ!
-
Garpenlöv dissar Challe på twitter och Bremberg retweetar
Challe måste bort. Tydligt att spelarna har noll respekt för honom. Det är inte Challes fel utan detta händer alltid när man tidigare har lirat ihop och nu är deras coach.
Challe måste bort. Tydligt att spelarna har noll respekt för honom. Det är inte Challes fel utan detta händer alltid när man tidigare har lirat ihop och nu är deras coach.
Bort med Challe in med Säcken det är den billigaste och enklaste lösningen just nu!
Jag är kluven, men trodde att kombinationen Challe, Zabel & Bäcklin skulle vara lyckad. Någon måste få ihop laget och få till ett spelsystem som passar truppen. Jag börjar tro mer och mer på att spelarna inte köper nuvarande "system".