Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av SirDIFalot »

Fredrik Bremberg ?@fbremberg
@Fimpen20 ser du målen på Hockeykväll , man kan ju tydligen åka in med pucken i anfallszon och då skapas det ju lite mer valmöjligheter :wink:

På skämt givetvis.. Men njae.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Fredrik Bremberg ?@fbremberg
@Fimpen20 ser du målen på Hockeykväll , man kan ju tydligen åka in med pucken i anfallszon och då skapas det ju lite mer valmöjligheter :wink:

Känns inte jättebra, linkans senaste tweets hade jag tagit som grym kritik om jag varit spelare. Bättre att ta detta snack inom omklädningsrummets väggar och inte på twitter.
2014-04-07, vad hände?
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Är mer kritik mot Challe då det är han som vill att dom ska dumpa pucken hela tiden
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

VäsbyMental skrev:Är mer kritik mot Challe då det är han som vill att dom ska dumpa pucken hela tiden
Om han har kritik så behöver han väl inte blanda in andra i det. Ta det själv med den det berör..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jepe skrev:

Känns inte jättebra, linkans senaste tweets hade jag tagit som grym kritik om jag varit spelare. Bättre att ta detta snack inom omklädningsrummets väggar och inte på twitter.
Jaså. Spelarna har alltså fått för sig att gömma sig bakom Twitter i år igen? Trodde vi hade färdigt med allt sånt här efter förra årets förbud.. tydligen inte.
25/4-2025
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av pulverapa »

Twittra på, det är kul.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Kan hålla med om Linkan och twitter. Han hade ju ett 4-5 tweets lång debatt om och med garpenlöw om att spelare nuförtiden bara köttar och inte vågar finlira. Man kan tolka saker och ting på hundra olika sätt, men om man tar de sekvenser Linkan inte är het i, så gör han ubåtssvängar när om han tagit en skarp sväng eller stopp kunnat stanna kvar vid puck eller fortsatt en anfall. Det finns två sidor av alla mynt och ibland måste man även se till sig själv och sin egen spelstil.

Var speciellt en sekvens i senaste matchen där om han slagit stopp varit helt fri framför mål när vi hade puck vid sarg. Istället blev det en ubåtssväng ut mot blå innan han skrinnade inåt i zon igen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tyvärr känns Challe-hockey och Linkan som en mismatch redan...
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jepe skrev:

Jätteunderhållande att läsa, men det känns som det lätt tolkas helt fel när man twittrar ur sig massa skit. Nu kanske inte Linkans lagkamrater bryr sig så mycket, men för en oinitierad kan man tolka det som att han konstant är besviken på sina medspelare men tycker han själv gör superinsatser hela tiden.

Herr Bremberg måste nog själv upp en, två kanske tre nivåer om han skall få godkänt.
12139

Inlägg av 12139 »

Linkan problem är, och har alltid varit, att han ofta inleder matcherna väldigt starkt - för att sedan försvinna. När inte medspelarna gör mål på hans framspelningar eller han inte själv får in pucken, så tröttnar han och blir totalt osynlig. Om det däremot flyter på för honom inledningsvis i matcherna, är han fortfarande en fruktansvärt svårstoppad spelare.
Användarvisningsbild
Challen

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Challen »

Vilka är tänkta målskyttar i år? Johner, Åberg?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Anders Jensen skänker 10.000:- per vinst nu kommande två veckor till barncancerfonden. Så jävla bra initiativ, blir rörd.
DIF!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Härligt! Tyvärr lär inte en krona gå dit. Tur jag anlita Rydsglas visste inte om samglas / Rydsglas DIF koppling.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Man måste älska Linkan.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Ska bli riktigt intresant att se hur DIF spelar idag. Vill se 110% från början. Kör dom dumpa puck/fastna i sarghörn i egen zon en match till lägger jag fan in mig på psyket
Skriv svar