Om du tycker att Landeskog är bättre än Crosby så tycker du fel.Caveman skrev:Jag tycker Landeskog är bättre än Crosby.... A.H var också rookie förra säsongen så den jämförelsen var lite mer relevant.....SirDIFalot skrev:Jag tycker Crosby är bättre än Landeskog också.Caveman skrev:Sånt där håller vi inte på med i dagens DIF, där väljer vi att ta burskydd vid underläge 3-4 med 8-9 sek kvar.SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=YpJ6YECM ... re=related
Det här är ett klipp som jag ändå tycker definierar en spelare som Landeskog. Precis som expertkommentatorn säger.
Det är underläge 3-4 med 8-9 sek kvar och de har pucken i egen zon. Han VILL ha pucken. Han tar på sig ansvaret.
(F.ö så tycker jag att Adam Henrique är bättre men det är en helt annan diskussion.)
Välkommen Gabriel Landeskog
Re: Välkommen Gabriel Landeskog
På onsdag blir det premiär alltså, spännande!
(sry ni som inte har facebook)
Inte jätteoväntat. Skönt att han landade och ska träna direkt, det gillar vi!Kungen skrev:På onsdag blir det premiär alltså, spännande!
Ha ha...Sjöwall skrev:Om du tycker att Landeskog är bättre än Crosby så tycker du fel.Caveman skrev:Jag tycker Landeskog är bättre än Crosby.... A.H var också rookie förra säsongen så den jämförelsen var lite mer relevant.....SirDIFalot skrev:Jag tycker Crosby är bättre än Landeskog också.Caveman skrev:Sånt där håller vi inte på med i dagens DIF, där väljer vi att ta burskydd vid underläge 3-4 med 8-9 sek kvar.SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=YpJ6YECM ... re=related
Det här är ett klipp som jag ändå tycker definierar en spelare som Landeskog. Precis som expertkommentatorn säger.
Det är underläge 3-4 med 8-9 sek kvar och de har pucken i egen zon. Han VILL ha pucken. Han tar på sig ansvaret.
(F.ö så tycker jag att Adam Henrique är bättre men det är en helt annan diskussion.)
Motivera det.Caveman skrev: Ha ha...
Jag är otroligt nyfiken på Landeskogs effekt på DIF eller om det blir DIFs effekt på Landeskog.
Vi verkar få de bästa spelarna att tappa intresset, bli blyga och underprestera. Landeskog har profilen att vara den som leder, som tar för sig och som visar vägen.
Han har blivit kapten i ett lag i NHL som har haft det riktigt svårt på sistone och som varit nere i enorma svackor. Han gick där från att vara rookie i fjärde/tredjelinan till att lira i första.
Kan någon lyfta laget och "visa var skåpet skall stå" är det han. Inte genom att göra alla poäng själv, utan att tydligt sätta tonen och atmosfären i omklädningsrummet, på träning och på match.
Eller blir han smittad av DIF-sjukan? Blir han ointresserad, loj, klen och undvikande?
Se bara skillnaden på fucking Nilson i hv...
Vi verkar få de bästa spelarna att tappa intresset, bli blyga och underprestera. Landeskog har profilen att vara den som leder, som tar för sig och som visar vägen.
Han har blivit kapten i ett lag i NHL som har haft det riktigt svårt på sistone och som varit nere i enorma svackor. Han gick där från att vara rookie i fjärde/tredjelinan till att lira i första.
Kan någon lyfta laget och "visa var skåpet skall stå" är det han. Inte genom att göra alla poäng själv, utan att tydligt sätta tonen och atmosfären i omklädningsrummet, på träning och på match.
Eller blir han smittad av DIF-sjukan? Blir han ointresserad, loj, klen och undvikande?
Se bara skillnaden på fucking Nilson i hv...
- Ja-ke den andre
Finns DIF-TV med Gabbe nu!
- Jim Morrison
Han vet inte om han kommer att stanna längre än två månader om det blir lockout hela säsongen. Kanske inte det bästa för hans utveckling. Sa det nyss i Hockeykväll. Fy satan vad tråkigt att höra. Men rimligt antar jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Var inte superkul att höra hur Gabriel resonerade kring att stanna HELA säsongen...
Expert.
- Jim Morrison
Sa väl i princip att om det går bra för DIF och vi är nära på att gå upp så är det troligare att han stannar. Fortsätter vi att spela som skit så är det mer troligt att han drar.SirDIFalot skrev:Var inte superkul att höra hur Gabriel resonerade kring att stanna HELA säsongen...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Han resonerar ju helt rätt. Varför ska han ödsla en hel säsong i HA om DIF ändå spelar skit? Om vi inte lyckas bättra på spelet på två månader så ser jag ingen anledning för varken Murray eller Landeskog att stanna.
Håller med helt och hållet, kändes lite konstigt att höra det bara, haha.Kentta skrev:Han resonerar ju helt rätt. Varför ska han ödsla en hel säsong i HA om DIF ändå spelar skit? Om vi inte lyckas bättra på spelet på två månader så ser jag ingen anledning för varken Murray eller Landeskog att stanna.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Välkommen Gabriel Landeskog
Vad gör Gabbe i Hockeykväll, hem och sov med dig! 

Ska säga att jag blev väldigt förvånad att Landeskog ö.h.t väljer att spela med Djurgården i Allsvenskan, men det säger mycket om honom som person och Djurgårdare. Blir det lockout hela säsongen så vetefan om han stannar även ifall det går bra för oss. Han är i utvecklingsfas och behöver lira i så bra omgivning som möjligt. Tror att mycket press ställs utifrån från agent, klubb osv att han byter till en bättre liga om det fortfarande är lockout efter två månader. Han är värd sin heder oavsett.
Jag blev förvisso också lite smått konfunderad när han tvekade kring en eventuell förlängning, men det är ju en helt rimlig tanke. Vad som däremot är orimligt, åtminstone ur utvecklingsynpunkt, är att han väljer spel i Djurgården från första början.
Hoppas resten av laget vaknar upp nu och tar den här chansen..
Hoppas resten av laget vaknar upp nu och tar den här chansen..