Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av förevigtdjurgården »

wolsey100 skrev:Wow, är det VM i depression på forumet?

Ryck upp er nu. Ny match imorgon, nu kör vi.
Ny match, nya bedrövelser.
Fyfan.
25/4-2025
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Åtminstone kan vi glädjas åt Murrays resoluta spel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
förevigtdjurgården

sensei skrev:Åtminstone kan vi glädjas åt Murrays resoluta spel.
Yes. Han är ju rolig att titta på iallafall, hans spel i rundeln i andraperioden i försvarsspelet igår var riktigt värmande. Plockade ner tre pers, själv..
25/4-2025
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

förevigtdjurgården skrev:
Yes. Han är ju rolig att titta på iallafall, hans spel i rundeln i andraperioden i försvarsspelet igår var riktigt värmande. Plockade ner tre pers, själv..
Jag minns också ett komiskt ögonblick i första, när Murray hade pucken själv i defensiv höger hörna. Normalt kommer 1-2 och stöter. Men i detta fall kom ingen jävel. Det var helt tomt. Har nog aldrig sett något liknande i form av passivitet från motståndarna..

Ett annat roligt ögonblick var i 3:e när Murray linade upp en motståndare med puck i mittzon. Plötsligt inser motståndaren vad som är på väg att hända, varpå han blixtsnabbt gör sig av med pucken och typ kastar sig bort ur situationen. Sedan åkte han skamset och bytte.

Så det finns trots allt ljuspunkter att roa sig med i mörkret.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
förevigtdjurgården

sensei skrev:
Jag minns också ett komiskt ögonblick i första, när Murray hade pucken själv i defensiv höger hörna. Normalt kommer 1-2 och stöter. Men i detta fall kom ingen jävel. Det var helt tomt. Har nog aldrig sett något liknande i form av passivitet från motståndarna..

Ett annat roligt ögonblick var i 3:e när Murray linade upp en motståndare med puck i mittzon. Plötsligt inser motståndaren vad som är på väg att hända, varpå han blixtsnabbt gör sig av med pucken och typ kastar sig bort ur situationen. Sedan åkte han skamset och bytte.

Haha, ja. Inget tvivel om saken.

Dessutom hade man ruggig gåshud när han presenterades.

Och innan jag glömmer... Om det var i första eller tredje perioden kommer jag inte ihåg, men hans slagskottspassning rätt på bladet i typ 130km/h är inte heller att glömma... Såg riktigt komiskt ut

:D
25/4-2025
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Finns det någon film från när han presenteras? Satt i bilkö och svor när det hände..
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av SkönaDjurgårn »

sensei skrev:

Haha såg och skrattade också åt situationen nere i hörnet när ingen knappt ens vågade åka in i zonen. Tror det var i första perioden.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Chet Pickard har mer poäng än vad Holm har förövrigt, lite roligt. :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:Chet Pickard har mer poäng än vad Holm har förövrigt, lite roligt. :lol:
Och Lidström, Lennhammer...
Expert.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Lidström är jag otroligt besviken på. Han är värvad som en offensiv back som ska styra och ställa på blå i PP men det enda han har lyckats med är att skjuta varenda skott i block eller utanför mål samt att hans passningsspel har varit riktigt uselt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Djurgårn skrev:Lidström är jag otroligt besviken på. Han är värvad som en offensiv back som ska styra och ställa på blå i PP men det enda han har lyckats med är att skjuta varenda skott i block eller utanför mål samt att hans passningsspel har varit riktigt uselt.
Tycker han är den enda backen som hållit en jämn nivå hittills. Med senaste matchen som undantag... Då han verkligen var tokusel. Men stabil i allt sitt agerande. Men visst borde ha ha en, två eller tre poäng vid det här laget.
Expert.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

SirDIFalot skrev:
Djurgårn skrev:Lidström är jag otroligt besviken på. Han är värvad som en offensiv back som ska styra och ställa på blå i PP men det enda han har lyckats med är att skjuta varenda skott i block eller utanför mål samt att hans passningsspel har varit riktigt uselt.
Tycker han är den enda backen som hållit en jämn nivå hittills. Med senaste matchen som undantag... Då han verkligen var tokusel. Men stabil i allt sitt agerande. Men visst borde ha ha en, två eller tre poäng vid det här laget.
Försvarsmässigt har han gjort det helt ok, det håller jag med om. Framåt tycker jag dock att han borde kunna visa mera men jag tycker det ser ut som att han ser rejält stressad ut hela tiden och bara kastar lite puckar åt alla möjliga håll istället för att lugna ner spelet lite och ta det där ifrån.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

"Det största misstaget Djurgården gjort är att sparka Garpenlöv"

Wikegård på Cmore nyss. Håller med, till viss del. Måhända inte det största misstaget, men vi skulle verkligen behöva honom i organisationen. En som vågar ställa krav, vågar ifrågasätta. Det var väl därför han fick gå från första början..
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Kentta skrev:"Det största misstaget Djurgården gjort är att sparka Garpenlöv"

Wikegård på Cmore nyss. Håller med, till viss del. Måhända inte det största misstaget, men vi skulle verkligen behöva honom i organisationen. En som vågar ställa krav, vågar ifrågasätta. Det var väl därför han fick gå från första början..
Det jävligaste är att jag är totalt övertygad om att Garpen hade gjort Challes jobb SÅÅÅ många gånger bättre.
Avgå Jocke.
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Bekräftat att Landeskog spelar mot Örebro på Onsdag!
Skriv svar