Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Snälla. Sluta trolla.
De kan inte ha slutat tro på elitserien efter 8 matcher. Lägg ner.
De kan inte ha slutat tro på elitserien efter 8 matcher. Lägg ner.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Såg att minnet svek mig lite. Fick infon om Bäcklin och hans roll i laget i mars men lämnade endast en kommentar i början av april under tråden avgå jj något om hans roll i laget och att jag trodde på hela upplägget. Jag hade för mig att jag skrev det på en gång jag hörde om det. Men icke desto mindre stämde det.android skrev:Vad nickade du då då? Så man kan se din historik.Jaha! skrev:Kan upplysa dig om att innan Bäcklin var klar för DIF hade jag på samma väg fått reda på att han skulle komma hit och exakt vilken roll han skulle ha i laget också. Jag skrev det här på forumet och det stämde på pricken. Bäcklin är från Gävle likt jag och min polare. Du får såklart tro vad du vill men jag vet att han är vän med Bäcklin och att de pratar mycket hockey.David1891 skrev:Din polare är tyvärr ett troll. Inte en chans att det här stämmer haha.. Löjligaste jag hört på länge. Förlåt, men det här är ren dynga.Jaha! skrev:En polare till mig som är vän med Bäcklin pratade med honom i telefon efter Västeråsmatchen. Challe satt bredvid Bäcklin i bilen under telefonsamtalet. Bäcklin sa då uttryckligen att både han själv och Challe hade gett upp hoppet om elitserien nästa år, vi hade som han sa ingen trupp för elitserien. Inte konstigt att det ser ut som det gör på isen när laget leds av personer som inte tror på en.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Hur som helst vet jag att min polare inte ljuger för mig. Vad ni andra tror får stå för er. Men som jag sagt några gånger här nu så är jag övertygad om att Challe trodde att dessa spelare var tillräckligt bra men att han nu efter 8 omgångar insett att för mycket saknas. I det läget finns det ingen anledning att ljuga för sig själv utan då är det bättre att inse fakta och lägga upp planeringen efter det.
Allt detta sades innan Murray hade spelat och innan Landeskog var klar. Man får väl hoppas att dessa spelare ändrar tränarnas bild.
Förmodligen inte alls motiverade. Och handen på hjärtat. Är det inte så det sett ut på isen då? Har det inte klagats till oändlighet här på forumet att spelarna inte anstränger sig till max i alla situationer.warrant skrev:Kan väl vara så. Men om man ser det från spelarnas synvinkel. Hur kul är det att veta att två av tränarna inte tror på laget. Hur motiverade blir spelarna att anstränga sig det där lilla extra som krävs för att vinna matcher.Jaha! skrev:Den spontana känslan är ju så men samtidigt kanske det är bra med realistiska tränare. Jag är helt övertygad om att de gick in med målsättningen att detta lag skulle räcka till för att ta sig tillbaka. Men har med tiden insett att för mycket saknas. Man kan väl hoppas att Landeskogs intåg förändrar hela synsättet.warrant skrev:Om man utgår från att detta stämmer så ska både Challe och Bäcklin lämna sina tränaruppdrag.Jaha! skrev:En polare till mig som är vän med Bäcklin pratade med honom i telefon efter Västeråsmatchen. Challe satt bredvid Bäcklin i bilen under telefonsamtalet. Bäcklin sa då uttryckligen att både han själv och Challe hade gett upp hoppet om elitserien nästa år, vi hade som han sa ingen trupp för elitserien. Inte konstigt att det ser ut som det gör på isen när laget leds av personer som inte tror på en.
Finns inget värre än tränare som inte tror på sitt eget lag..
Jag hoppas innerligt att Bäcklin skämtat och att min polare missuppfattat det skämtet. För jag håller med att det låter väldigt märkligt att Challe efter endast åtta matcher ska döma ut de spelare han själv plockat in.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Varför skulle Challe och Bäcklin ha sett något annat än nästan alla här på forumet? Spelarna är inte alls lika bra som vi hade hoppats. För övrigt brukar väl aldrig DIF vara bra på hösten? Vi har lirkat oss med till slutspel ett par gånger sista fyra-fem åren tack vare att åtta av tolv lag går dit. Tror vi klarar topp sju i vinter också, men elitserien vore ett mirakel. Dubbelmoral om man klagar och tvivlar på lirarna här på forumet och sedan inte acceptera att Challe och Bäcklin ska få göra detsamma.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Jag har extremt svårt att tro att 20-25 spelare allihopa över en sommar tappar sina individuella förmågor och börjar göra samma misstag på isen allihop. För mig är det självklart att det är något i spelsystemet som är fruktansvärt fel. De här spelarna är tillräckligt bra. De har de visat förut. Vi har en grupp med spelare som spelat hela sina karriärer i ES, en annan grupp med meriterade allsvenska nyförvärv med lovord och meriter från den här ligan, sen en tredje grupp med talanger som typ allihopa har fått spela i juniorlandslaget och besitter väl någon sorts talang då. Det stämmer liksom inte. Ska allihopa bara tappat sina förmågor samtidigt?minalman skrev:Varför skulle Challe och Bäcklin ha sett något annat än nästan alla här på forumet? Spelarna är inte alls lika bra som vi hade hoppats. För övrigt brukar väl aldrig DIF vara bra på hösten? Vi har lirkat oss med till slutspel ett par gånger sista fyra-fem åren tack vare att åtta av tolv lag går dit. Tror vi klarar topp sju i vinter också, men elitserien vore ett mirakel. Dubbelmoral om man klagar och tvivlar på lirarna här på forumet och sedan inte acceptera att Challe och Bäcklin ska få göra detsamma.
Expert.
Håller helt och hållet med dig.SirDIFalot skrev:Jag har extremt svårt att tro att 20-25 spelare allihopa över en sommar tappar sina individuella förmågor och börjar göra samma misstag på isen allihop. För mig är det självklart att det är något i spelsystemet som är fruktansvärt fel. De här spelarna är tillräckligt bra. De har de visat förut. Vi har en grupp med spelare som spelat hela sina karriärer i ES, en annan grupp med meriterade allsvenska nyförvärv med lovord och meriter från den här ligan, sen en tredje grupp med talanger som typ allihopa har fått spela i juniorlandslaget och besitter väl någon sorts talang då. Det stämmer liksom inte. Ska allihopa bara tappat sina förmågor samtidigt?minalman skrev:Varför skulle Challe och Bäcklin ha sett något annat än nästan alla här på forumet? Spelarna är inte alls lika bra som vi hade hoppats. För övrigt brukar väl aldrig DIF vara bra på hösten? Vi har lirkat oss med till slutspel ett par gånger sista fyra-fem åren tack vare att åtta av tolv lag går dit. Tror vi klarar topp sju i vinter också, men elitserien vore ett mirakel. Dubbelmoral om man klagar och tvivlar på lirarna här på forumet och sedan inte acceptera att Challe och Bäcklin ska få göra detsamma.
Den som tror att vi spelar i Elitserien nästa år har förmodligen inte sett några matcher i år eller så lider vederbörande av någon diagnos.
-
+1.SirDIFalot skrev:Jag har extremt svårt att tro att 20-25 spelare allihopa över en sommar tappar sina individuella förmågor och börjar göra samma misstag på isen allihop. För mig är det självklart att det är något i spelsystemet som är fruktansvärt fel. De här spelarna är tillräckligt bra. De har de visat förut. Vi har en grupp med spelare som spelat hela sina karriärer i ES, en annan grupp med meriterade allsvenska nyförvärv med lovord och meriter från den här ligan, sen en tredje grupp med talanger som typ allihopa har fått spela i juniorlandslaget och besitter väl någon sorts talang då. Det stämmer liksom inte. Ska allihopa bara tappat sina förmågor samtidigt?minalman skrev:Varför skulle Challe och Bäcklin ha sett något annat än nästan alla här på forumet? Spelarna är inte alls lika bra som vi hade hoppats. För övrigt brukar väl aldrig DIF vara bra på hösten? Vi har lirkat oss med till slutspel ett par gånger sista fyra-fem åren tack vare att åtta av tolv lag går dit. Tror vi klarar topp sju i vinter också, men elitserien vore ett mirakel. Dubbelmoral om man klagar och tvivlar på lirarna här på forumet och sedan inte acceptera att Challe och Bäcklin ska få göra detsamma.
För att spinna vidare så tror jag tyvärr att en stor del av problemet ligger hos Challe. Låt honom stanna kvar som sportchef, men ställ för fan någon annan i båset. En tränare som påpekar annat än att man är helt usla efter ynka 3 vinster på 8 matcher, och totala 10p med 16 mål, har tyvärr inget att göra i den sitsen heller.
Även om Challe har hjärta för DIF så känns det inte som att han har glöden som behövs i båset. Jag har svårt att se någon spelare vara 'respekt-rädd' för Challe, vilket jag personligen tror spelarna var inför Hardy, och jag har svårt att se Challe höja rösten i omklädningsrummet, vilket är andra sidan i spektrumet.
25/4-2025
En Djurgårdares (mitt) liv just nu.
Det är matchdag. Man läser allt på forum inför matchen och man är taggad och optimistisk. Man tror på seger. Man tror på en vändning. Matchen börjar och snabbt märker man att det fortfarande inte stämmer. Motståndarna gör något enkelt mål. Man ger inte upp och försöker intala sig att det är mycket kvar. Tiden går och DIF blixtrar till ibland och är nära att göra mål. Kanske får vi till en kvittering men det efterföljs ofta av ett billigt mål bakåt igen. Så får man åter börja jaga. Och tiden rusar och inget händer. Matchen tar slut och vi har åter förlorat med ett mål såvida vi inte släppt till nåt i tom kasse. Man blir förbannad. Sur. Man ältar och ältar. Man blir osocial. Väntar på artiklar på hemsidan som skulle kunna lugna en. Det kommer inga sådana artiklar. Man börjar måla upp värsta tänkbara scenario med div 1 kval osv. Man har grymt svårt att somna. Lyckas till slut. Vaknar. Mår lite bättre. Läser om matchen på hemsidan och sporttidningarna. Lyckas tänka på annat. Dagen går. Ny matchdag. Återfår förhoppningar. Börjar åter tro på vändning. Fördjupar sig i matchen. Laddar. Taggar. Nedsläpp. Ny besvikelse. Och så här fortsätter gång på gång på gång.
Det är riktigt tungt att leva med Djurgården just nu. Det känns skit att vi fortfarande faller djupare och djupare, vilket vi gjort sen finalen 2010. Det är bara att hoppas att vi får stopp på fallet snart så vi kan bygga en ny grund och börja vår vandring uppåt igen. En sak är säker i alla fall. En dag kommer det att vända och en dag kommer vi att börja spela bra igen och tillslut är vi åter på toppen. När den dagen är här kommer dessa år av mörker att bidra till att vi blir ännu lyckligare än vi skulle varit utan detta elände. Vi kommer att känna oss stolta över att vi fanns där och engagerade oss trots att det gick skit. För det är ju just det det handlar om för oss Djurgårdare. Att alltid engagera oss. Hur det än går. ALLTID OAVSETT!!!!!
Inser nu att jag låter som ett billigt skämt till poet men det är så här jag känner.
Det är matchdag. Man läser allt på forum inför matchen och man är taggad och optimistisk. Man tror på seger. Man tror på en vändning. Matchen börjar och snabbt märker man att det fortfarande inte stämmer. Motståndarna gör något enkelt mål. Man ger inte upp och försöker intala sig att det är mycket kvar. Tiden går och DIF blixtrar till ibland och är nära att göra mål. Kanske får vi till en kvittering men det efterföljs ofta av ett billigt mål bakåt igen. Så får man åter börja jaga. Och tiden rusar och inget händer. Matchen tar slut och vi har åter förlorat med ett mål såvida vi inte släppt till nåt i tom kasse. Man blir förbannad. Sur. Man ältar och ältar. Man blir osocial. Väntar på artiklar på hemsidan som skulle kunna lugna en. Det kommer inga sådana artiklar. Man börjar måla upp värsta tänkbara scenario med div 1 kval osv. Man har grymt svårt att somna. Lyckas till slut. Vaknar. Mår lite bättre. Läser om matchen på hemsidan och sporttidningarna. Lyckas tänka på annat. Dagen går. Ny matchdag. Återfår förhoppningar. Börjar åter tro på vändning. Fördjupar sig i matchen. Laddar. Taggar. Nedsläpp. Ny besvikelse. Och så här fortsätter gång på gång på gång.
Det är riktigt tungt att leva med Djurgården just nu. Det känns skit att vi fortfarande faller djupare och djupare, vilket vi gjort sen finalen 2010. Det är bara att hoppas att vi får stopp på fallet snart så vi kan bygga en ny grund och börja vår vandring uppåt igen. En sak är säker i alla fall. En dag kommer det att vända och en dag kommer vi att börja spela bra igen och tillslut är vi åter på toppen. När den dagen är här kommer dessa år av mörker att bidra till att vi blir ännu lyckligare än vi skulle varit utan detta elände. Vi kommer att känna oss stolta över att vi fanns där och engagerade oss trots att det gick skit. För det är ju just det det handlar om för oss Djurgårdare. Att alltid engagera oss. Hur det än går. ALLTID OAVSETT!!!!!
Inser nu att jag låter som ett billigt skämt till poet men det är så här jag känner.
- minalman
Om Challe gjort något fel så har det hänt under sommaren då alla andra(?) HA-lag svetsat samman sina trupper och förberett dem för säsongen, när vår trupp verkar överraskade av vad som krävs. Det är under sommaren alla blivit sämre samtidigt, inte sedan nedsläppet mot Almtuna.
Du är inte ensam om att känna så..Jaha! skrev:En Djurgårdares (mitt) liv just nu.
En Djurgårdares (mitt) liv just nu.
Transformeras mer och mer till Lee Harvey Oswald (forumiten). En mänsklig variant av åsnan Ior där det enda man ser fram emot när man vaknar är att få gå och lägga sig igen.
Transformeras mer och mer till Lee Harvey Oswald (forumiten). En mänsklig variant av åsnan Ior där det enda man ser fram emot när man vaknar är att få gå och lägga sig igen.
Född till sportchef.
- minalman
Jaha! Du har så rätt. Utmärkt poet är du oxå!
Själv hade jag sett fram mot ishockeyn i höst med glädje. Led hela förra året, men kände att ett år med framgång i HA skulle kännas bättre än ytterligare ett skitår i ES. Nu får vi ett skitår i HA i stället. Funderar på att skaffa ett annat liv, som i Men in Black då man flashar minnet på dem man vill ska glömma något de sett.
Själv hade jag sett fram mot ishockeyn i höst med glädje. Led hela förra året, men kände att ett år med framgång i HA skulle kännas bättre än ytterligare ett skitår i ES. Nu får vi ett skitår i HA i stället. Funderar på att skaffa ett annat liv, som i Men in Black då man flashar minnet på dem man vill ska glömma något de sett.
Wow, är det VM i depression på forumet?
Ryck upp er nu. Ny match imorgon, nu kör vi.
- minalman
VM i depp? Vi skulle torska där med. Ingen Djurgårdare skulle klara att deppa i 60 minuter.wolsey100 skrev:Wow, är det VM i depression på forumet?
Senast redigerad av minalman den 2012-10-04 18:46:35, redigerad totalt 1 gånger.