Är du inte klok? Tjockis fetto är tillsammans med hörna-ramsan på fotbollen bland det bästa som finns. Det saknas glimt i ögat överlag på våra läktare. Är inte kul att stå i klacken ihop med alla dampiga fjortisungar utan varken realism eller humor.SirDIFalot skrev:Jag tycker det hör till att motståndarna inte ska tycka det är trevligt att komma på besök direkt.Mash skrev:Jag har aldrig fattat grejen med att bua när motståndarna äntrar isen, istället för att sjunga för Djurgår'n hela matchen. I ett BP, javisst, men när spelarna äntrar isen, nej.
Jag skulle hellre vilja höra ett par Djurgårdssånger istället för burop som knappt ger någon positiveffekt.
Men för i helvete allihopa. Lägg ner "Tjockis fetto"-ramsan NU. Bland det pinsammaste som sjungits på våra läktare.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Manijock skrev:Är du inte klok? Tjockis fetto är tillsammans med hörna-ramsan på fotbollen bland det bästa som finns. Det saknas glimt i ögat överlag på våra läktare. Är inte kul att stå i klacken ihop med alla dampiga fjortisungar utan varken realism eller humor.SirDIFalot skrev:Jag tycker det hör till att motståndarna inte ska tycka det är trevligt att komma på besök direkt.Mash skrev:Jag har aldrig fattat grejen med att bua när motståndarna äntrar isen, istället för att sjunga för Djurgår'n hela matchen. I ett BP, javisst, men när spelarna äntrar isen, nej.
Jag skulle hellre vilja höra ett par Djurgårdssånger istället för burop som knappt ger någon positiveffekt.
Men för i helvete allihopa. Lägg ner "Tjockis fetto"-ramsan NU. Bland det pinsammaste som sjungits på våra läktare.
Tycker Tjockis-Fetto är en rätt skön ramsa att köra själv, så jag håller med. Växelramsor överhuvudtaget ger ju ganska bra tryck. Vi behöver definitivt flera.
25/4-2025
Så vi ska ha en växelramsa som går "tjockis-fetto" som stående inslag varje match!? Hoppas du skojar. Den är bara pinsam.
Vill folk ha klackledare? Det var jag som drog igång heja heja Djurgården igår i tredje efter att polaren körde Oh when the saints. Kan försöka lite mer om man får bra respons.
Vill folk ha klackledare? Det var jag som drog igång heja heja Djurgården igår i tredje efter att polaren körde Oh when the saints. Kan försöka lite mer om man får bra respons.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
-
Sade aldrig att vi skulle ha det.
Om du läser vad jag skrev så står det ganska tydligt att jag tycker den är rolig att köra. Sen är det en punkt innan jag fortsätter med att växelramsor öht ger bra tryck och att vi borde hitta eller köra på flera.
E:/ Du som stod längst ner alltså? All heder och all sorts cred till dig. Starkt jobbat!
Om du läser vad jag skrev så står det ganska tydligt att jag tycker den är rolig att köra. Sen är det en punkt innan jag fortsätter med att växelramsor öht ger bra tryck och att vi borde hitta eller köra på flera.
E:/ Du som stod längst ner alltså? All heder och all sorts cred till dig. Starkt jobbat!
25/4-2025
Då är jag med. Växelramsor gillar jag också.förevigtdjurgården skrev:Sade aldrig att vi skulle ha det.
Ja, fast det var polaren som höll mest låda. Vi är ett gäng som brukar försöka dra igång ramsor ibland. Men då är det mest spontant och inte klackledar-"aktigt" så att säga.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Kul? Den behöver, precis som "tjockis-fetto", spolas illa kvickt. Pinsamt som in i h-e. Visst kan de dras på puben, men på läktaren vill man bara plocka fram skämskudden. Precis som när folk försöker dra igång "Allmänna..."förevigtdjurgården skrev:För övrigt, du som undrar. Det är "Snuten är huligan, snuten är huligan, våldtar sin morsa knullar sina barn, snuten är huligan som gjordes om till Domaren är huligan. Ganska kul
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
- -daniel-
Håller verkligen med. Speciellt den här tjockis-fetto... allvarligt? Någon nämnde humor... Vilken särdeles briljant begåvad humor.soundboy skrev:Kul? Den behöver, precis som "tjockis-fetto", spolas illa kvickt. Pinsamt som in i h-e. Visst kan de dras på puben, men på läktaren vill man bara plocka fram skämskudden.förevigtdjurgården skrev:För övrigt, du som undrar. Det är "Snuten är huligan, snuten är huligan, våldtar sin morsa knullar sina barn, snuten är huligan som gjordes om till Domaren är huligan. Ganska kul

Är du själv tjock måntro? Inget fel med pondus...-daniel- skrev:Håller verkligen med. Speciellt den här tjockis-fetto... allvarligt? Någon nämnde humor... Vilken särdeles briljant begåvad humor.soundboy skrev:Kul? Den behöver, precis som "tjockis-fetto", spolas illa kvickt. Pinsamt som in i h-e. Visst kan de dras på puben, men på läktaren vill man bara plocka fram skämskudden.förevigtdjurgården skrev:För övrigt, du som undrar. Det är "Snuten är huligan, snuten är huligan, våldtar sin morsa knullar sina barn, snuten är huligan som gjordes om till Domaren är huligan. Ganska kul
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Nej, inte på den sidan vi stod. A13 är väl AS?android skrev:A15 vänster är väl AS? Inte konstigt om folk satt ner då.Hajduk skrev:Jag misstror dig inte. Jag vet bara vad jag hörde från småglina runt mig. Jag skrek både det ena och det andra åt domarna idag men när folk spontant står och skriker ensamma gång på gång att vi/de/DIF är så dåliga så fort vi missar en passning känns det inte okej. Särskilt inte när de inte bidrar ett skit till att skapa stämning eller lyfta laget. Kan det vara så svårt att skrika/sjunga? Håller med dig om gubbarna också. Hade en del nära mig som SATT NER! Inte okej!förevigtdjurgården skrev:Får förklara mig personligt då. Hörs nog ganska bra när de runtom tystnar, och skrek flertalet gånger hur dåligt det var men syftade i vart fall inte på DIF Hockey utan på pajaszebran.Hajduk skrev:Men det var för dåligt från många håll. Alla småglin som stod runt oss stod bara tysta eller skrek bara "Fan vad dåliga ni är"... Att sen dessutom folk i klacken börjar sätta sig ner när det är blytungt på slutet gör mig ännu mer uppgiven.Tessan skrev:Cred till alla som sjöng idag trots att spelet på isen inte var det bästa. Föreningen kan vara stolt över sina motgångssupportrar.
Försökte även hålla igång och sjunga igenom ramsorna, till skillnad från småpojkarna eller gammelgubbarna (hade några äldre runt mig som stod tysta, vilket är jävligt irriterande), men kändes bara jävligt virrigt: framförallt i andra perioden då jag räknade någonstans mellan tre och fem pågående ramsor samtidigt. Behövs klara direktiv från en klackledare, någon med auktoritet som styr och ställer och som folk lyssnar till. Det vill säga något i stil med han som ställde sig längst ner i slutet och började med "Alla vi som älskar Djurgårn.." och sedan höll låda ett tag. Anser att det var under just denna del av matchen som vi hade som bäst tryck.
Nu känns det som att någon vill dra igång en ramsa i klacken, en annan någon annan och sen vill Aktiv Sittplats ha igång en tredje ramsa. En kille som stod över mig ikväll försökte flera gånger dra igång ramsor men blev dränkt i en annan som sedan dränktes i Aktiv Sittplats. Med det sagt, det behövs nog alltså en ledarfigur.
Jag håller med dig fullständigt om ramsorna. Lite kaosartat och hörde killar bakom och bredvid som drog igång grejer men dränktes av andras. Killen som drog igång i tredje gjorde det bra. En sån behöver vi genom alla matcher.
Stod vi nära varandra kanske? Verkar nästan så. Stod på A15, näst längst upp på vänster sida.
- Hajduk
- Kontakt:
Spelar det någon roll hur fan folk ser ut? Tycker det finns betydligt bättre ramsor men också betydligt värre problem. Om småglinen som tycker det är tufft att stå i klacken ändå sjöng med i resten av ramsorna skulle jag vara mindre bekymrad.Manijock skrev:Är du själv tjock måntro? Inget fel med pondus...-daniel- skrev:Håller verkligen med. Speciellt den här tjockis-fetto... allvarligt? Någon nämnde humor... Vilken särdeles briljant begåvad humor.soundboy skrev:Kul? Den behöver, precis som "tjockis-fetto", spolas illa kvickt. Pinsamt som in i h-e. Visst kan de dras på puben, men på läktaren vill man bara plocka fram skämskudden.förevigtdjurgården skrev:För övrigt, du som undrar. Det är "Snuten är huligan, snuten är huligan, våldtar sin morsa knullar sina barn, snuten är huligan som gjordes om till Domaren är huligan. Ganska kul
- Hajduk
- Kontakt:
I så fall var den allt annat än aktiv.android skrev:Sitter själv på A15. Har alltid varit AS.
Dessutom måste väl gränsen gå där vid trappen eller? Sett uppifrån så är det väl till vänster som är AS och till höger som är klacken.
Senast redigerad av Hajduk den 2012-10-04 16:36:26, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Nej, men det är helt irrelevant.Manijock skrev:Är du själv tjock måntro? Inget fel med pondus...-daniel- skrev:Håller verkligen med. Speciellt den här tjockis-fetto... allvarligt? Någon nämnde humor... Vilken särdeles briljant begåvad humor.soundboy skrev:Kul? Den behöver, precis som "tjockis-fetto", spolas illa kvickt. Pinsamt som in i h-e. Visst kan de dras på puben, men på läktaren vill man bara plocka fram skämskudden.förevigtdjurgården skrev:För övrigt, du som undrar. Det är "Snuten är huligan, snuten är huligan, våldtar sin morsa knullar sina barn, snuten är huligan som gjordes om till Domaren är huligan. Ganska kul
Det är en jävla pajasramsa som 14-åringar verkar bli fantastiskt upphetsade av. Men fortsätt skämma ut dig du...
- SirDIFalot
Det får stå för dig.Manijock skrev:Är du inte klok? Tjockis fetto är tillsammans med hörna-ramsan på fotbollen bland det bästa som finns. Det saknas glimt i ögat överlag på våra läktare. Är inte kul att stå i klacken ihop med alla dampiga fjortisungar utan varken realism eller humor.SirDIFalot skrev:Jag tycker det hör till att motståndarna inte ska tycka det är trevligt att komma på besök direkt.Mash skrev:Jag har aldrig fattat grejen med att bua när motståndarna äntrar isen, istället för att sjunga för Djurgår'n hela matchen. I ett BP, javisst, men när spelarna äntrar isen, nej.
Hörna-ramsan tycker jag har tappat lite sin charm i år då den sjungs så fort vi får hörna. Tanken med den från början är ju att den ska sjungas när man ligger under med typ 0-3 i 89:e minuten och får hörna, i ösregn, och 23 pers på bortasektionen börjar "Hörna, hörna, hörna!". I år har det eskalerat lite.
Expert.
-
Återigen menar jag inte på att vi ska fortsätta använda den här ramsan heller...soundboy skrev:Kul? Den behöver, precis som "tjockis-fetto", spolas illa kvickt. Pinsamt som in i h-e. Visst kan de dras på puben, men på läktaren vill man bara plocka fram skämskudden. Precis som när folk försöker dra igång "Allmänna..."förevigtdjurgården skrev:För övrigt, du som undrar. Det är "Snuten är huligan, snuten är huligan, våldtar sin morsa knullar sina barn, snuten är huligan som gjordes om till Domaren är huligan. Ganska kul
25/4-2025