Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av crike »

Affärsnätverket "DNA" nämndes i lockout-tråden och min radar hade helt missat detta nätverk. Jag googlade och fann den information jag behövde på DIF.se http://dif.se/foretag/affarsnatverket/.
Nu står det väldigt mycket om fotbollen där och jag undrar om det är någon som har mer information och vet om DNA gjort någon direkt insats för hockeyn tidigare?
Zioun

Inlägg av Zioun »

Hur är det, har fansen någon gubbe i styrelsen som pratar med supportarnas röst?
Man lever bara en gång...
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Zioun skrev:Hur är det, har fansen någon gubbe i styrelsen som pratar med supportarnas röst?
Hela styrelsen är vald av föreningens medlemmar, vilket borde vara det samma som fansen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Någon som har koll på vad vi budgeterat för publiksnitt den här säsongen...?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Någon som har koll på vad vi budgeterat för publiksnitt den här säsongen...?
Gnaget har budgeterat med 5000... hehe. Ingen aning vad vi har gjort dock. Skulle vara intressant att veta. Hoppas fan inte att vi budgeterat med mer än 4000 eller något liknande.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Någon som har koll på vad vi budgeterat för publiksnitt den här säsongen...?
Gnaget har budgeterat med 5000... hehe.
Det mest komiska är ju att Aik verkligen tror de kommer komma upp till de nivåerna när fotbollen slutar. Hörde deras VD i något uttalande igår.

Jag tror säkert vi budgeterat med ett hyfsat högt snitt. Nästan säkert över 4000 i varje fall eftersom man relativt tidigt kom fram till att vi hade rätt många säsongsplåtar sålda...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Det mest komiska är ju att Aik verkligen tror de kommer komma upp till de nivåerna när fotbollen slutar. Hörde deras VD i något uttalande igår.

Jag tror säkert vi budgeterat med ett hyfsat högt snitt. Nästan säkert över 4000 i varje fall eftersom man relativt tidigt kom fram till att vi hade rätt många säsongsplåtar sålda...
Vi har ju misstänkt bra och dyr trupp också för att vara på den här nivån. Så antar vi räknar med en del publik.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag är säkert inte den ende som har en massa gnagare på jobbet som snackar fotboll så munnen blöder just nu och samtidigt inte har en aning om att de har ett hockeylag också.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

minalman skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag är säkert inte den ende som har en massa gnagare på jobbet som snackar fotboll så munnen blöder just nu och samtidigt inte har en aning om att de har ett hockeylag också.
Probelmet för gnagets del är att man på hockeysidan tappade generationen 1987 och framåt i och med degraderingen. Där i tror jag deras problem ligger, framförallt. De som är äldre var ju med under 1980-talet och har ett större intresse har jag märkt.
Senast redigerad av Lugnet den 2012-10-09 21:12:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag skulle tippa på att vi budgeterat för 5000 sålda per match. Så det kan bli knepigt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Jag är väldigt orolig för hur långt efter vi har halkat topplagen i Sverige. Det här förfallet har pågått under en väldigt lång tid och även om vi har haft ett litet uppsving och ett ökat intresse i Stockholms-hockeyn de senaste åren så kom ju degraderingen som en kalldusch för hela organisationen.

Jag tror att vi måste arbeta mycket långsiktigt och samtidigt göra ganska stora förändringar. Jag undrar därför om ni har några förslag på hur det långsiktiga arbetet med organisationen skulle se ut? Ni har säkert mer kunskaper än jag de olika delfrågorna men här är några av mina förslag:

1. Tydliga mål, både sportsligt och ekonomiskt.
Vi ska upp igen i Elitserien (vilket alla säger men man ser lite långsiktiga planer). Vad gör vi tex om vi inte går upp? Vi ska etablera oss först som ett stabilt Elitserielag igen och sedan alltid vara med och slåss om SM-guldet, år efter år. Ska vi vara ett intressant alternativ även i Europa? Ska vi vara ett slagkraftigt lag i Europa (bortsett från KHL)?

2. Professionalism.
Organisationen måste skötas fläckfritt. Detta gäller allt ifrån spelartruppen, ledarstaben, styrelsen och hemsidan. Alla som jobbar för varumärktet DIF måste göra det fläckfritt.
Vi kan aldrig mera ha en lagkapten som Marcus Nilsson tex.

3. Ekonomiskt välstånd.
Vi måste alltid kunna uppvisa plus i balansräkningarna för att kunna göra nya satsningar.

4. Ungdomsverksamhet och samarbeten.
DIF har samarbete med 26 klubbar (har jag läst förra året). Någon vet kanske bättre?
Vi måste bli helt dominerande i Storstockholms-området för kunna plocka upp så mycket talanger som möjligt. I varenda ishall finns det guld att hämta. Samarbeten med div. 1-kag och div. 2-lag? Kanske även samarbeten över gränserna? Någon norsk eller finsk klubb vore kanske intresserad?

5. Vårda supporter-relationen.
Publiken/supportrarna är DIF:s starkaste tillgång. Det gäller både klacken och sittplatspubliken.

6. Arena-frågan.
Denna fråga måste nog lösas på sikt. För att DIF ska hänga med i framtiden anser jag att en modern arena är ett måste. Även om jag spekulerar helt vilt nu så skulle det kanske kunna fungera om det skedde i samband med DIF Fotboll, två arenor i anslutning till varandra, exempelvis vid Kristinebergs IP? Det skulle dra ner kostnaderna för byggandet och kanske även skötseln.

7. Övertyga Stockholm stad om att DIF behövs.
Den här punkten verkar behövas. Stockholm verkar inte ge mycket för ishockeyn, till skillnad från landskommunerna. Ett evigt uppvaktande och tjat kanske skulle funka? Vad skulle hända för bredidrotten om DIF försvann? Hur mycket skulle Stockholm förlora i evenemang och skatter, osv.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Väldigt bra punkter Hajduk och jag håller med om att vårat mål ska vara att vara ett Elitserielag som sen ska vara bland den bästa klubb i Europa, för det ska vi ha kapacitet för utan tvekan.

Men för i princip alla dina punkter så behövs det att vi får in pengar externt och det verkar vi inte få, inte ens av folk som är rejäla djurgårdare med pengar som räcker 100 generationer framåt vill inte skänka några kronor så det blir svårt. Att få en ny arena är jag säker på skulle locka mycket mer publik. Vem vill vara på Hovet, på riktigt?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det finns väl inte ens några planer på en ny hockeyarena? Dessa brukar ju ta 20-30 år att få fram i Stockholm. Se bara på fotbollsarenorna.

Förvänta er inga arenor. Tyvärr.
Expert.
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av David1891 »

Ang. Arenan är det enda realistiska hoppet att en renovering av Hovet sker inom snar framtid. Dock verkar ju det projektet eller vad det nu ska kallas vara lagt på is sen ett tag, tyvärr.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
northbluestriped

Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av northbluestriped »

David1891 skrev:Ang. Arenan är det enda realistiska hoppet att en renovering av Hovet sker inom snar framtid. Dock verkar ju det projektet eller vad det nu ska kallas vara lagt på is sen ett tag, tyvärr.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Hovet är näst intill lika K-märkt som stadion bortsett från läktarna, så renovering av fasaden eller allmänna utrymmen är jävligt svåra och därmed är kostnaden inte värt det
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Skriv svar