Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

Nu när man fått sova (nåja) på saken några timmar så inser jag att jag är så evinnerligt trött på detta. Kastas mellan korta, mikroskopiska orgasmliknande sekvenser av hopp och framtidstro för att nästa sekund bli totalt överkörda av brödgäng i vår egen hemmaborg.

Jag är trött på bortförklaringar.

Jag är trött på nedbrutna & till synes uppgivna spelare i efter-matchen intervjuer.

Jag är trött på att se Challe sitta nedkörd i skorna på presskonferenser efter urusla laginsatser där han försöker hitta förklaringar.

Jag är trött på att vi inte har en enda spelare som kan slå en rimlig pass.

Jag är trött på att våra spelare inte kan ta emot en enda, om än värdelös, pass.

Jag är trött på att vi skjuter 15 meter snett eller över, eller mitt på målvakten när vi väl kommer till läge.

Jag är trött på att slinka ut från Hovet och skämmas.

Jag är trött på att sitta framför TVn och skämmas.

Jag är trött på att vara trött!

Hur kan det finnas sådan enorm loserkapacitet i vårt lag? Jag begriper det inte. Vem eller vilkas fel är det...? Obegripligt smärtsamt att bevittna. SKÄMMES TA MIG F-N.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Ännu en kväll där man somnar och vaknar förbannad. Men om man ska stanna upp och räkna till 10. Vi måste ju komma fram till vad som är fel.

Då jag själv varit aktiv inom lagsport i många år, så skulle jag gissa att någon av dessa passar in på DIF just nu

1. Spelarna trivs inte i laget
2. Spelarna trivs inte med spelstrategin
3. Spelarna gillar inte tränarnas ideér

Det känns lite som att Challe vill att vi ska spela på ett sätt men att spelarna inte håller med. Gång på gång säger Challe att spelarna inte följer de riktlinjer dom lagts innan matchen och man gör istället lite som man vill.

För mig är detta är klart tecken på att man inte har respekt eller tron på varken Challe eller det spelet han vill spela.

Vi har en del grymma spelare i laget. Jag undrar om det inte är dags att sätta sig ner med laget och kolla hur dom vill lira hockey. Har man inte roligt när man lirar kommer man aldrig vinna.
Och just nu ser det ut som om ALLA spelarna har skittråkigt på isen.

Det är tydligt att Challes spelidé inte funkar med de spelare vi har och då kan det vara läge att tänka om.

Görs inte detta nu kommer säsongen bli en total katastrof.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Nu när man fått sova (nåja) på saken några timmar så inser jag att jag är så evinnerligt trött på detta. Kastas mellan korta, mikroskopiska orgasmliknande sekvenser av hopp och framtidstro för att nästa sekund bli totalt överkörda av brödgäng i vår egen hemmaborg.

Jag är trött på nedbrutna & till synes uppgivna spelare i efter-matchen intervjuer.

Jag är trött på att se Challe sitta nedkörd i skorna på presskonferenser efter urusla laginsatser där han försöker hitta förklaringar.

Jag är trött på att våra spelare inte kan ta emot en enda, om än värdelös, pass.

Jag är trött på att vi skjuter 15 meter snett eller över, eller mitt på målvakten när vi väl kommer till läge.

Hur kan det finnas sådan enorm loserkapacitet i vårt lag? Jag begriper det inte. Vem eller vilkas fel är det...? Obegripligt smärtsamt att bevittna. SKÄMMES TA MIG F-N.
Så fruktansvärt mitt i prick. Tyvärr. +1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Staten

Inlägg av Staten »

Oskarshamn vann varenda närkamp igår, deras passningar satt på bladet och hade uppspel med fart. Vad fan sysslar Djurgårn med? Vi har ett bättre lag (individuellt) än Oskarshamn, vi ska klara av slå dem alla dagar i veckan. Det såg vi ju de 10 första minuterna av tredje perioden, sedan gjorde vi mål och då gick luften ur oss. Helt fantastiskt. Gör motståndarna mål blir vi nervösa, gör vi mål blir vi ännu nervösare. Skaffa hockeyspelare med attityd och där självförtroendet inte är kört i botten. Nu kommer ju Landeskog, och han kommer betyda mycket men inte allt. Vi har en del spelare som måste göra lite självrannsakan, gå tillbaks till basic och förbereda sig på match på ett riktigt sätt för vi blir alltid överkörda i matchstart. Det kanske ser annorlunda ut om vi för en gångs skull får ett snabbt mål.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Oskarshamn vann varenda närkamp igår, deras passningar satt på bladet och hade uppspel med fart. Vad fan sysslar Djurgårn med? Vi har ett bättre lag (individuellt) än Oskarshamn, vi ska klara av slå dem alla dagar i veckan. Det såg vi ju de 10 första minuterna av tredje perioden, sedan gjorde vi mål och då gick luften ur oss. Helt fantastiskt. Gör motståndarna mål blir vi nervösa, gör vi mål blir vi ännu nervösare. Skaffa hockeyspelare med attityd och där självförtroendet inte är kört i botten. Nu kommer ju Landeskog, och han kommer betyda mycket men inte allt. Vi har en del spelare som måste göra lite självrannsakan, gå tillbaks till basic och förbereda sig på match på ett riktigt sätt för vi blir alltid överkörda i matchstart. Det kanske ser annorlunda ut om vi för en gångs skull får ett snabbt mål.
Jag tror Landeskog kommer få en flopp-stämpel på sig om vi fortsätter spela på det sättet vi gör. Upp i mittzon, dumpa ner, deras back hinner först och skyflar ut pucken enkelt och vår forward kommer och sätter en tackling på honom när pucken redan är ute ur zonen. Vi är liksom inte ens nära att få fast den. Landeskog kommer inte se bättre ut än Hank eller Ölvestad om det fortsätter så.
Expert.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

SirDIFalot skrev:
Staten skrev:Oskarshamn vann varenda närkamp igår, deras passningar satt på bladet och hade uppspel med fart. Vad fan sysslar Djurgårn med? Vi har ett bättre lag (individuellt) än Oskarshamn, vi ska klara av slå dem alla dagar i veckan. Det såg vi ju de 10 första minuterna av tredje perioden, sedan gjorde vi mål och då gick luften ur oss. Helt fantastiskt. Gör motståndarna mål blir vi nervösa, gör vi mål blir vi ännu nervösare. Skaffa hockeyspelare med attityd och där självförtroendet inte är kört i botten. Nu kommer ju Landeskog, och han kommer betyda mycket men inte allt. Vi har en del spelare som måste göra lite självrannsakan, gå tillbaks till basic och förbereda sig på match på ett riktigt sätt för vi blir alltid överkörda i matchstart. Det kanske ser annorlunda ut om vi för en gångs skull får ett snabbt mål.
Jag tror Landeskog kommer få en flopp-stämpel på sig om vi fortsätter spela på det sättet vi gör. Upp i mittzon, dumpa ner, deras back hinner först och skyflar ut pucken enkelt och vår forward kommer och sätter en tackling på honom när pucken redan är ute ur zonen. Vi är liksom inte ens nära att få fast den. Landeskog kommer inte se bättre ut än Hank eller Ölvestad om det fortsätter så.

Just därför måste vi ändra spelsätt. Det är ju så tydligt att challe vill spela på detta sättet men man ser på spelarna hur tråkigt dom tycker det är. Man kan inte stirra sig blind på en taktik och köra den hela säsongen. Challe måste gå tillbaka till rittavlan och sätta upp en taktik som fungerar med de spelare vi har.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

-daniel- skrev:Nu när man fått sova (nåja) på saken några timmar så inser jag att jag är så evinnerligt trött på detta. Kastas mellan korta, mikroskopiska orgasmliknande sekvenser av hopp och framtidstro för att nästa sekund bli totalt överkörda av brödgäng i vår egen hemmaborg.

Själv är jag djävligt trött på att komma ut varje morgon efter en match och finna att grannen min har satt en kopia av allsvenska tabellen under min vindrutetorkare på bilen, och till råga på allt så är han Lule fan :wink:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

VäsbyMental skrev:...
Vi har en del grymma spelare i laget. Jag undrar om det inte är dags att sätta sig ner med laget och kolla hur dom vill lira hockey. Har man inte roligt när man lirar kommer man aldrig vinna.
Och just nu ser det ut som om ALLA spelarna har skittråkigt på isen.
Håller med dig fullständigt! Jag tycker att spelarna i DIF borde sätta sig ner med Challe och diskutera vad problemet är, hur vi ska bli bättre och hur spelarna vill lösa detta. Efter diskussionen börjar vi om på noll. Det är som sagt 132 poäng kvar att spela om, så tid "har" vi kvar på oss att ändra "spelsystem" och komma in på rätt väg.

Släpp alla matcher hittills och kör över Leksand på fredag!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det är dags för ändringar. Tar ut 1:a och 2: formation nedan:

Landeskog - Eklund - Blomstrand
Bremberg - Johner - Holmqvist

spelar inte:

66 Sörensen
61 Ljungh
26 Eriksson

Tyvärr tycks Challe vara en tjurig jävel. Hans misslyckade värvningar i Sörensen och Ljungh kommer naturligtvis att envist spelas vidare med generös speltid, tillsammans med Tim -- som mest ser ut som en tokglad hund som inte sett sin husse på en vecka på isen. Helt i sin egen värld. Men visst, det ser ju "piggt ut" med snabba ben, så det är säkert bra tycks många resonera.

Om Tim skall komma tillbaks så får han lugna ner sig lite och inse att hockey är ett lagspel. De andra två ger jag blanka fan i, ointressanta spelare.

Challe, agera nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Är det bara jag som är orolig att vi inte använder Reiderborn något.

Nu när vi fått denna dåliga start så finns det en risk att det blir som förra säsongen då Wesslau fick stå i princip hela säsongen.

Vill inte att det blir så igen. Ser hellre att vi börjar tidigt med att använda Reiderborn mer.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bäst placerade lag efter 10 matcher som hamnat i kvalserien (fr o m 99/00). Linköping 2002/2003, 5:a.

Från Twitter.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Det är dags för ändringar. Tar ut 1:a och 2: formation nedan:

Landeskog - Eklund - Blomstrand
Bremberg - Johner - Holmqvist

spelar inte:

66 Sörensen
61 Ljungh
26 Eriksson

Tyvärr tycks Challe vara en tjurig jävel. Hans misslyckade värvningar i Sörensen och Ljungh kommer naturligtvis att envist spelas vidare med generös speltid, tillsammans med Tim -- som mest ser ut som en tokglad hund som inte sett sin husse på en vecka på isen. Helt i sin egen värld. Men visst, det ser ju "piggt ut" med snabba ben, så det är säkert bra tycks många resonera.

Om Tim skall komma tillbaks så får han lugna ner sig lite och inse att hockey är ett lagspel. De andra två ger jag blanka fan i, ointressanta spelare.

Challe, agera nu.
Sörensen och Ljungh är väl knappast misslyckade värvningar redan? De har inte varit sämre än någon annan. Hela spelartruppen har varit jämndålig och att peka ut en 20-åring och en 21-åring som floppar känns jävla drastiskt. Det är knappast tänkta som spelare som ska leda laget.

Sedan kan du ha hur mycket tacklingar och muskler du vill i en kedja. Men har du ingen kreativitet så kommer det inte hända något framåt. Landeskog-Fimpen-Blomstrand skulle kännas jävligt bortkastat enligt mig. Skulle väl fungera som checking line men knappast som ledande kedja som ska göra mål.
Expert.
Staten

Inlägg av Staten »

Typiskt dessutom att Challe särar på vårt enda stabila backpar, Pettersson och Lidström, för att spela Lidström med Murray när alla på forumet tycker att Gustafsson kan behöva en stabil backkollega. Alla på forumet har rätt, Challe har fel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Benjamin L. Willard skrev:Är det bara jag som är orolig att vi inte använder Reiderborn något.

Nu när vi fått denna dåliga start så finns det en risk att det blir som förra säsongen då Wesslau fick stå i princip hela säsongen.

Vill inte att det blir så igen. Ser hellre att vi börjar tidigt med att använda Reiderborn mer.
Tycker också vi kan ge Reideborn chansen nu. Pickard har varit bra men knappast stått på huvudet som Wesslau gjorde ifjol då vi inte hade råd att bänka honom en enda match utan att åka på dyngtorsk.

Men Pickard ska givetvis stå mot Örebro och Leksand.
Expert.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Detta måste ju gå in i någons signatur. Passar stenhårt in efter gårdagens match, var tvungen att extrakolla datumet det var postat på. Bästa postten jag har sett. Inte för att den inger så mycket positivt som för att den är så sjukligt sanninsenlig och applicerbar..
25/4-2025
Skriv svar