Har hört att den där Wesslau och Nilson är höjdare på pengar.. De kanske vet.SirDIFalot skrev:Smärt-tröskel eller inte. Det handlar om likvida medel. Pengar. Finns dom inte så finns dom inte. Finns det någon här som vet hur man handlar och betalar saker utan pengar så PM:a gärna mig hur man gör.BaronVonDif skrev:Även styrelsen har väl en smärt-tröskel? Challe hade ju kunnat köpt en trupp för halva budgeten och fått samma resultat, måste finnas en gräns när de sväljer sin stolthet? Men plockar man bort "Stockholms Stolthet" från tröjan kanske man inte behöver det?Daniel942 skrev:Japp, självfallet är det så. Tyvärr.SirDIFalot skrev:Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
Challe Berglund
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Challe Berglund
DIF!
- BaronVonDif
Tror inte tränarfrågan står och faller på ekonomiska förutsättningar, hittar man pengar till Gabriel och Murray hittar man pengar till ny tränare, vore lustigt om DIF gick ut i media och sa : " vi vill gärna ha en bättre tränare men vi har inte råd" utan dom har satt sitt fulla förtroende i Challe och det är problemet men visst kan han ersättas, tränaren är ju den första som ryker vid en kris.SirDIFalot skrev:Smärt-tröskel eller inte. Det handlar om likvida medel. Pengar. Finns dom inte så finns dom inte. Finns det någon här som vet hur man handlar och betalar saker utan pengar så PM:a gärna mig hur man gör.BaronVonDif skrev:Även styrelsen har väl en smärt-tröskel? Challe hade ju kunnat köpt en trupp för halva budgeten och fått samma resultat, måste finnas en gräns när de sväljer sin stolthet? Men plockar man bort "Stockholms Stolthet" från tröjan kanske man inte behöver det?Daniel942 skrev:Japp, självfallet är det så. Tyvärr.SirDIFalot skrev:Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- DIF_Soldier
Säcken är alternativet. Challe kommer vara kvar i föreningen som sportchef om de kommer gemensamt överens. Jag tror definitivt på Säcken.Daniel942 skrev:Japp, självfallet är det så. Tyvärr.SirDIFalot skrev:Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Tror du verkligen det är realistiskt? Antingen så går Challe helt eller så blir han kvar i båda rollerna. Tror inte det skulle gå att ha kvar honom... halvt typ. Allt eller inget. Säcken känns som en nödlösning resten av säsongen om det skulle behövas. Men absolut ingen som jag skulle vilja ha kvar längre än så. Nästa tränare måste fan vara någon som saknar djurgårdskoppling och kommer in med riktiga meriter och inte bara för att han är Djurgårdare.DIF_Soldier skrev:Säcken är alternativet. Challe kommer vara kvar i föreningen som sportchef om de kommer gemensamt överens. Jag tror definitivt på Säcken.Daniel942 skrev:Japp, självfallet är det så. Tyvärr.SirDIFalot skrev:Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
Expert.
beror på hur stark ledning DIF har får se dom närmsta dagarna.. detta e inte aceptabelt!!..SirDIFalot skrev:Tror du verkligen det är realistiskt? Antingen så går Challe helt eller så blir han kvar i båda rollerna. Tror inte det skulle gå att ha kvar honom... halvt typ. Allt eller inget. Säcken känns som en nödlösning resten av säsongen om det skulle behövas. Men absolut ingen som jag skulle vilja ha kvar längre än så. Nästa tränare måste fan vara någon som saknar djurgårdskoppling och kommer in med riktiga meriter och inte bara för att han är Djurgårdare.DIF_Soldier skrev:Säcken är alternativet. Challe kommer vara kvar i föreningen som sportchef om de kommer gemensamt överens. Jag tror definitivt på Säcken.Daniel942 skrev:Japp, självfallet är det så. Tyvärr.SirDIFalot skrev:Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
- SirDIFalot
dom närmaste dagarna? Dom närmaste dagarna kommer det definitivt inte ske ett smack. Skulle vi inte ligga topp 7 kring nyår så kanske.johan_80 skrev:beror på hur stark ledning DIF har får se dom närmsta dagarna.. detta e inte aceptabelt!!..SirDIFalot skrev:Tror du verkligen det är realistiskt? Antingen så går Challe helt eller så blir han kvar i båda rollerna. Tror inte det skulle gå att ha kvar honom... halvt typ. Allt eller inget. Säcken känns som en nödlösning resten av säsongen om det skulle behövas. Men absolut ingen som jag skulle vilja ha kvar längre än så. Nästa tränare måste fan vara någon som saknar djurgårdskoppling och kommer in med riktiga meriter och inte bara för att han är Djurgårdare.DIF_Soldier skrev:Säcken är alternativet. Challe kommer vara kvar i föreningen som sportchef om de kommer gemensamt överens. Jag tror definitivt på Säcken.Daniel942 skrev:Japp, självfallet är det så. Tyvärr.SirDIFalot skrev:Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
Expert.
Välkommen Challe Berglund
Går ju att diskutera Challe hit och dit men det måste ju finnas ledare bland spelarna också. Frågan är om de själva tar tag i saker? Vi snackar ju ändå heltidsproffs, tänker mycket på de äldre men även de yngre måste ju se sig själva i spegeln.
2014-04-07, vad hände?
Håller med helt och hållet, kan vi sluta värva tränare för att det har djurgårdskoppling, finns det en bra tränare så skiter jag i om han så har tränat Hv71 eller något jävla ryss lag. Så länge han tar fram ett spelsystem som funkar och får spelarna att göra klart jobbet i 60 min.SirDIFalot skrev:Tror du verkligen det är realistiskt? Antingen så går Challe helt eller så blir han kvar i båda rollerna. Tror inte det skulle gå att ha kvar honom... halvt typ. Allt eller inget. Säcken känns som en nödlösning resten av säsongen om det skulle behövas. Men absolut ingen som jag skulle vilja ha kvar längre än så. Nästa tränare måste fan vara någon som saknar djurgårdskoppling och kommer in med riktiga meriter och inte bara för att han är Djurgårdare.DIF_Soldier skrev:Säcken är alternativet. Challe kommer vara kvar i föreningen som sportchef om de kommer gemensamt överens. Jag tror definitivt på Säcken.Daniel942 skrev:Japp, självfallet är det så. Tyvärr.SirDIFalot skrev:Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
- BaronVonDif
Jag håller lite på mitt tidigare anti Zabel utspel, Challe håller inte måttet som match-coach, det vet vi alla men Zabel tränar laget, vet inte hur insatt Challe är där men Zabel är för mig en ond tråd i DIF, inget gott har härstammat från honom som a-lags coach, han må ha varit da shit som junior tränare men att han tränar seniorer blir bara fel, och inte bara han, Becklin också, vi har alltså två nyexaminerade juniortränare som sköter ett a-lag! In med en rutinerad där vore ju en start för Challe verkar ju vara här för att stanna?Jepe skrev:Går ju att diskutera Challe hit och dit men det måste ju finnas ledare bland spelarna också. Frågan är om de själva tar tag i saker? Vi snackar ju ändå heltidsproffs, tänker mycket på de äldre men även de yngre måste ju se sig själva i spegeln.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Det är sällan bra att byta tränare mitt under en säsong. Det märkte vi ju förra säsongen. Jag tycker att Pickard släpper in rätt enkla puckar ibland och ser hellre att vi ersätter honom än Challe.
Jag tror att DIF som har 16 nya spelare och många yngre behöver tid att bli samspelta. Jag hoppas och tror att det blir bättre, hur som helst så tror jag inte att vi löser någonting med att plocka bort Challe.
Jag tror att DIF som har 16 nya spelare och många yngre behöver tid att bli samspelta. Jag hoppas och tror att det blir bättre, hur som helst så tror jag inte att vi löser någonting med att plocka bort Challe.
- SirDIFalot
Jag tror du är rätt ensam om att tycka att vi har mer problem med målvaktsspelet än med resten.Jonas1891 skrev:Det är sällan bra att byta tränare mitt under en säsong. Det märkte vi ju förra säsongen. Jag tycker att Pickard släpper in rätt enkla puckar ibland och ser hellre att vi ersätter honom än Challe.
Expert.
Nej jag tycker att anfallsspelet är största bekymret just nu men jag tror att det kommer att lösa sig när laget blir mer samspelt.SirDIFalot skrev:Jag tror du är rätt ensam om att tycka att vi har mer problem med målvaktsspelet än med resten.Jonas1891 skrev:Det är sällan bra att byta tränare mitt under en säsong. Det märkte vi ju förra säsongen. Jag tycker att Pickard släpper in rätt enkla puckar ibland och ser hellre att vi ersätter honom än Challe.
Jag tycker att Pickard släpper in för mycket enkla puckar men det finns ju stor pontential i honom och förhoppningsvis så blir han säkrare i målet framöver.
Jag kanske uttryckte mig klumpigt men det jag menar är att jag tror att vi inte skulle vinna något på att byta tränare.
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Lyssnar på Challes intervju.
Suck... Han kan bara harkla sig... hans analyser av matchen ger ju inget hopp heller.
Suck... Han kan bara harkla sig... hans analyser av matchen ger ju inget hopp heller.
Jag vill inte ens se han sitta där, helt jävla oengagerad! Stängde av efter 4a sekunder. Nejfan, det är dags att få ordning på laget nu Challe...annars är det bara att kliva av.Hajduk skrev:Lyssnar på Challes intervju.
-
Tycker det är väldigt tydligt att spelarna inte gillar Challes sätt att spela hockey.
Alla hänger med huvudet redan från matchstart och ingen verkar bry sig.
Känns lite som att dom vill säga "Vi sa ju att detta spel inte skulle fungera" till Challe
Challe måste sätta upp ett spel med det matrial han har. Som coach kan man inte stirra sig blind på en taktik och sedan köra den 100% oavsett. Det är tydligt att hans spelidé funkar som skit och gör han inet något vinner vi inte en match till iår.
Alla hänger med huvudet redan från matchstart och ingen verkar bry sig.
Känns lite som att dom vill säga "Vi sa ju att detta spel inte skulle fungera" till Challe
Challe måste sätta upp ett spel med det matrial han har. Som coach kan man inte stirra sig blind på en taktik och sedan köra den 100% oavsett. Det är tydligt att hans spelidé funkar som skit och gör han inet något vinner vi inte en match till iår.