Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4349
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av förevigtdjurgården »

Stentuff skrev:
SirDIFalot skrev:
Stentuff skrev:
SirDIFalot skrev:
Byström skrev:Ni som idag stod på nedre och höll käften i 60 minuter får gärna avlägsna er från klacksektionen resten av alla hemmamatcher. Pinsamt är vad det är.

Tack på förhand!
Haha, det är så kul att övre alltid tror att nedre sjunger mindre än övre. Så är det verkligen inte. Det är klart att det uppfattas så när man står på övre, då ljudet från nedre knappast studsar uppåt. Till skillnad från de som står på nedre som får ljudbarriären från övre i ryggen.
Idag måste jag dock säga att i större delar av matchen var det väldigt tyst där nere...
Till skillnad från övre? Nej.
Nja, det var ganska tyst överlag, speciellt i andra perioden... Stod lite vid sidan - mitten - isch, och min uppfattning var att det var tystare på nedre, ärligt talat. Sen om du inte uppfattar det så, så är det helt enkelt så det får vara.
Stod på nedre, ungefär 2-3 rader under entréraden och kan medhålla om att det var en jävligt tyst andraperiod. Försökte få igång folk runtomkring och hängde med i ramsorna men det kändes tyvärr lika avslaget där som på isen under andra perioden. Tredje perioden blev det bra mycket bättre i, mycket för att en individ tog på sig ansvaret att dra igång klacken. Vill ge creds till honom samt be om att någon framträder som någon sorts klackledare. Skulle vara jävligt bra för klacken som helhet, under andra perioden var det ju fan fem olika ramsor igång samtidigt.
Djurgårn skrev:Allt är piss och skit.....

Allt är så jävla uselt just nu. Kanske dags för Challe att lämna över skutan till någon annan för han får uppenbarligen inte ordning på grejerna. Utvisning för sex man på banan för 1000 gången i rad. Suck.....
Jag förstår allvarligt talat inte hur jävla svårt det ska vara att räkna alternativt hålla koll på sitt jävla byte. Acceptabelt om det sker every once in a while, men vi har ju snarare regel än undantag på en 6-man på isen utvisning per match. Det är fan skandal.
zetterberg_88 skrev:Jag är helt tom, vafan är det som händer hur kan man efter 10 minuters press plus att man får in en kvittering sluta spela efter nedsläpp? släppa in ett skit mål och gå ner sig ännu mer?

Vi gör en sak bra per match och resten av de 99 momenten blir vi sönder stressade och gör dåliga beslut. Ändå kommer Challe stå och säga att vi gjorde i alla fall det här bra.
Hur kan man som lag när man pressat i 10 minuter och kvitterar bli helt jävla otaggade...
Finns ingen säkerhet. Jag har kritiserat Challe förut och tvekar inte på att göra det igen. Han är så långt ifrån rätt man att leda tillbaka DIF till eliten som man bara kan bli. Vi dalar igenom Hockeyallsvenskan och i intervjuer förklarar han att vi spelar ju ändå inte så dåligt, att vi har några tendenser, att vi ändå har bra rörelse - HAN MÅSTE INSE ATT INGENTING AV DET DÄR SPELAR NÅGON ROLL SÅ LÄNGE VI INTE VINNER. Man kan torska en match, man kan torska två matcher, men när det är ångest inför varje match för att man är rädd att förlora; påtaglig likväl på is som på läktare, ja då jävlar är det något fel i ledningen.

__________________________________________________

Nu till egna kommentarer/iakttagelser. Bofors Bobcats - vilket pinsamt pajasgäng. Att ta timeout, och direkt efter slå fyra raka icingpuckar utan att ens försöka göra något åt det. Likadant efter power break. Vad fan är det för något? Allvarligt talat borde det ju finnas någon sorts regel på det där kan man tycka.

Dessutom, varje gång den blinda zebran på isen valde att visa ut en Boforsspelare så resulterade det i två minuters fördröjning eftersom att de ihärdigt skulle ha den utvisade diskuterandes med domaren samtidigt som man kan dra lite snabba taktiker inför BP-spelet. Var fan är sportsligheten?

Och när vi ändå snackar om domaren. Alltså, allvarligt talat. Jag tror aldrig jag har sett sämre. Standarden var för fan lika låg som på Djurgården under 50 minuter i dagens match. Helt otroligt hur mycket uppenbara saker som missades, och hur konstiga utvisningar han fick för sig att ta. Exempel; Gustafssons kvitteringsutvisning (för rough.? efter att Boforsspelaren varit minst lika inblandad) efter att Bofors 6-man på is hade blivit en avvaktande? Bofors puck-out (i första?), som han insisterade var en touch på.

Till Djurgården. Vi har inte ens något spel. Vi har ingen spelidé som någon litar på. Ingen i hela jävla laget litar på varandra till hundra procent. Finns ingen tillit, inget hopp och ingen anförtro. Vi har ingen konsekvent genombrytning av mittzonen, utan antingen så kommer pucken fram, eller så får vi vända och backchecka igen. PP-spelet är bedrövligt; och vi ska tacka Chet för att vi ens gjorde ett PP-mål. Sjukt snyggt av honom.

Annars så tycker jag det är jävligt skumt hur vi väntar ut tiden när vi ligger under. Timmy var bakom egen kasse flera gånger, mycket längre än behövligt för ett byte, Lidström likaså, och säkerligen ett flertal andra som jag inte kan dra off the top of my head precis just nu. Vart fan finns all heder?

Positivt var dock att se Murrays fysiska spel. Han visar vinnarskalle, och att det faktiskt gör ont att möta Djurgården. Tror också att han kommer växa in i rollen desto fler matcher han gör, och bli väldigt betydande för oss i helhet. Det var ju trots allt hans första match sen i April.

Vi behöver en nytändning. Vi behöver vinna. Vi behöver NÅGON ANNAN än Challe Berglund. Annars är det Allsvenskan flera år framöver, med mediokra publiksiffror. Säkerligen hälften av Hovet har försvunnit om 10-15 omgångar ifall det fortsätter se ut så här... och vi är väl fan inte lika kassa som Gnaget?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av minalman »

Jag droppar ett namn här, får vi se vart diskussionen tar vägen: Niklas Czarnecki.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Lidingö DIF »

Har inte kunnande att analysera detaljer som många andra här på forumet men kan dock säga att i ett helhetsperspektiv så får jag en känsla under matcherna som om vi vägde i snitt 10 kg mindre än allt motstånd, trampar på i sisådär 75%-fart, blir livrädda när pucken är i närheten, dumpar alltid efter röda och känns allmänt ofarlig i avsluten. Lägg därtill att vi är jävlit trista att kolla på så jag är förvånad över publiksiffrorna. 10 omgångar till enligt följande recept och det kommer bli svårt att sälja biljetter för en tia styck.
Manijock skrev:...text.. Det blir någon sorts plikt och att man snarare bävar för att åka dit...text..
Jag har följt DIF Hockey sedan urminnes tider och även fast det har varit upp och ned så är denna tid just nu den tyngsta hitintills. Det stämmer att det har blivit en plikt att gå på matcherna, köpa medlemskap och säsongskort. Jävlit trist.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Donkels »

minalman skrev:Jag droppar ett namn här, får vi se vart diskussionen tar vägen: Niklas Czarnecki.
Skulle jag kunna tänka mig även om han fick sparken i FBK men där får ju alla sparken om man inte ligger topp 4 varje säsong så varför inte
Användarvisningsbild
luncano
Inlägg: 134
Blev medlem: 2010-08-12

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av luncano »

Inte lätt att vara djurgårdare nu. Senaste 9 matcherna (fotboll+hockey) har det alltså blivit förlust i 8 (!) av dom.. Helt sanslöst.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Mindrocker »

Det mesta har redan sagts om kvällens ”underhållning”. För min egen del var den absoluta höjdpunkten att läsa intervjun med Michael Thelvén i matchprogrammet och minnas svunna glansdagar. Ett par av hans svar sätter indirekt fingret på vad som saknas med dagens lag:

”– Vi var otroligt starka och låg vi under med 2–0 inför sista perioden så visste vi att vårt lag var så pass starka att det inte skulle vara något problem att vända matchen bara vi ville själva.”

”– Ingen ville vika ner sig. Alla var riktigt tjuriga vinnarskallar. Ibland, speciellt just före slutspelet drog igång, så hände det att det var rena slagsmål på träningarna. Alla ville vara med och spela slutspel och offrade precis allt för det. Ibland var det skönt att det var match så att vi fick lite lugn och ro mellan träningarna. Det förekom även fighter mellan oss spelare på sommaren då vi spelade fotboll som försäsongsträning.”

När ska det bli så här i Djurgården igen?
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:

Btw stämmer det att vi hade fyra skott på mål i förstaperren idag?
Så många? Tvivlar på det. Kändes som 0.
Åbergs mål, Ljunghs köksvägen, En dumppuck från blå och något mer skott?
Mr. Statistics
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-09-30

Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Mr. Statistics »

SirDIFalot skrev: Vettefan alltså, verkar inte finnas någon officiellt statistik i den här serien. Viasat säger en grej, swehockey säger en annan och DIF hockey säger en tredje..
Swehockey är den officiella statistiken, att andra väljer att hitta på egna siffror är ju lite knepigt...
Mr. Statistics
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-09-30

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Mr. Statistics »

zetterberg_88 skrev:Finns det stats på hur många skott vi har skjutit utanför mål gentemot skott på mål. måste ju vara 80% utanför i alla fall.

Finns det stats på hur många fel pass vi gör per match gentemot en pass som går igenom?

Tekningar.. stats?

mål per match.. stats?

Finns det ärligt talat någonting vi gjort bra sen match 1? Förutom att vi får mest utvisningar per match och mest slarv i defensiven.

My point.. det finns som sagt ingenting man kan glädjas åt än så länge på denna skit säsong.

Alla sk. trotjänare i djurgården kan dom kanske börja kämpa för sitt lag kanske?
Rapporterna här här nyckeln till en del av statistiken du vill se: http://stats.swehockey.se/Game/Reports/122861

I alla fall skott utanför, tekningar och mål kan du se i de rapporterna. Passningar förs ingen statistik på.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Frasse »

SirDIFalot skrev:Lidström var väl ändå sämst idag? Typ 3-4 enorma misstag som fick en att skrika rätt ut. Förstod ingenting. Han har ju varit mest stabil hittills.
Killen hade helt klart inte koll på varken nerver eller färg på matchställen i denna match.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Frasse »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag gillar att läsa om hockey och Ros skriver om hockey, så han är okej enligt min krokiga logik. Det man inte tycker om får man bara sålla bort liksom. Tex idén han brinner för om en tavla i hallen som visar icingstatistiken!! HAHAHA, korpnivå på den snilleblixten.

Btw stämmer det att vi hade fyra skott på mål i förstaperren idag?
Vettefan alltså, verkar inte finnas någon officiellt statistik i den här serien. Viasat säger en grej, swehockey säger en annan och DIF hockey säger en tredje..
Lotta annonserade den siffran efter första perioden, men jag är tveksam till att vi verkligen hade fyra skott på mål.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8201
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Mattias_87 »

Jag har redan nu efter åtta omgångar fått lika mycket sömnproblem som jag hade under kvalserien i våras. Jag orkar verkligen inte hockey mer.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Kall-El »

Lidingö DIF skrev:Har inte kunnande att analysera detaljer som många andra här på forumet men kan dock säga att i ett helhetsperspektiv så får jag en känsla under matcherna som om vi vägde i snitt 10 kg mindre än allt motstånd, trampar på i sisådär 75%-fart, blir livrädda när pucken är i närheten, dumpar alltid efter röda och känns allmänt ofarlig i avsluten. Lägg därtill att vi är jävlit trista att kolla på så jag är förvånad över publiksiffrorna. 10 omgångar till enligt följande recept och det kommer bli svårt att sälja biljetter för en tia styck.
Manijock skrev:...text.. Det blir någon sorts plikt och att man snarare bävar för att åka dit...text..
Jag har följt DIF Hockey sedan urminnes tider och även fast det har varit upp och ned så är denna tid just nu den tyngsta hitintills. Det stämmer att det har blivit en plikt att gå på matcherna, köpa medlemskap och säsongskort. Jävlit trist.
Det där med 10 kilo för lite känns faktiskt som att det stämmer samtidigt som vi rör oss på isen som om vi vägde 30 kilo mer än tyngsta spelare i motståndarlaget. Jag kommer ihåg Ölvestad för ett par säsonger sedan då han flög fram över isen, vad har hänt där egentligen?

Kort sagt jag tror inte man löser dessa spelmässiga problem utan att få in rätt tränarnamn, alla våra spelare kan omöjligen vara så här dåliga samtidigt.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:
Lidingö DIF skrev:Har inte kunnande att analysera detaljer som många andra här på forumet men kan dock säga att i ett helhetsperspektiv så får jag en känsla under matcherna som om vi vägde i snitt 10 kg mindre än allt motstånd, trampar på i sisådär 75%-fart, blir livrädda när pucken är i närheten, dumpar alltid efter röda och känns allmänt ofarlig i avsluten. Lägg därtill att vi är jävlit trista att kolla på så jag är förvånad över publiksiffrorna. 10 omgångar till enligt följande recept och det kommer bli svårt att sälja biljetter för en tia styck.
Manijock skrev:...text.. Det blir någon sorts plikt och att man snarare bävar för att åka dit...text..
Jag har följt DIF Hockey sedan urminnes tider och även fast det har varit upp och ned så är denna tid just nu den tyngsta hitintills. Det stämmer att det har blivit en plikt att gå på matcherna, köpa medlemskap och säsongskort. Jävlit trist.
Det där med 10 kilo för lite känns faktiskt som att det stämmer samtidigt som vi rör oss på isen som om vi vägde 30 kilo mer än tyngsta spelare i motståndarlaget. Jag kommer ihåg Ölvestad för ett par säsonger sedan då han flög fram över isen, vad har hänt där egentligen?

Kort sagt jag tror inte man löser dessa spelmässiga problem utan att få in rätt tränarnamn, alla våra spelare kan omöjligen vara så här dåliga samtidigt.
Grund-tesen är och kvarstår:

Vi har alldeles för tunna spelare överlag. Både ålder och vikt. Vissa hävdar att ålder och kilon inte spelar någon större roll. Jag hävdar att dessa faktorer är avgörande. Väger du mindre än din motståndare måste du vara mycket skickligare och mycket snabbare än honom. Vi har inte det materialet. Våra killar är jämnbra med det motstånd vi möter (till stor del i alla fall). Det betyder att en jämnbra (snabbhet/skicklighet) tyngre spelare äter upp den lättare. När tunga forwards stormar in i vår zon med 10 extra kilon blir det otrevligt. Bevisligen.

Kan vi göra något åt det nu? På kort sikt? Nej säger jag. Vi har det lag vi har men på lång sikt måste antalet 17-20-åringar minskas radikalt. När Fimpen gick upp från juniortiden till A-laget var det 1-3 junisar som kom upp för att SLÅSS om en plats i laget. Nu kommer det 10 och 5 eller fler får en plats utan något motstånd värt namnet.

Jag kan ha fel men efter att ha undersökt detta en del verkar det ändå stämma. Aja. Vi har det vi har och det måste göras underverk med det.

Nu, arbete.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
riccos
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-11-05
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av riccos »

Fundera på en sak vore det inte intressant att testa tim,fimp,linkan i samma flytta på hank han förstör femman med sitt dumpande och tama passningar och veka närkamper. Tror även att Tim skulle kunna sätta ett par kassar med linkan i samma femma.
Skriv svar