Välkommen Gabriel Landeskog
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Gabriel Landeskog
Gabriel Landeskog ?@GabeLandeskog92
Ska bli fruktansvärt kul att komma tillbaka till Hovet och att dra på sig DIF tröjan igen!!
Ska bli fruktansvärt kul att komma tillbaka till Hovet och att dra på sig DIF tröjan igen!!
Expert.
Har gått runt med ett konstant leende på läpparna sedan jag läste om nyheten i förmiddags. FAN vad najs!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
-daniel- skrev:Är också lite orolig över det fysiska spelet och det i många fall helt sjuka regelverk vi har i Sverige; Landeskog har verkligen visat att han är en Fopp-typ när det gäller offensiva tacklingar och Murray vet vi ju alla vad han kan.sensei skrev:Härliga tider minst sagt. Må denna strejk hålla i sig!
Våra två nyförvärv får nog hålla igen lite om de ska vara kvar på isen.. de klipp man ser på tuben är ju minst 20 matcher avstängning per tackling i svensk hockey. Ska bli intressant att se var detta leder...
foppa-typ? foppa var bara fysisk när han var arg. landeskog är fysisk match efter match.
- Jim Morrison
Om två månader borde man dessutom ha en bättre bild över hur lång lockouten kommer att bli. Vilket, om det blir en lång lockout, borde göra det lättare att ordna fram pengar.SirDIFalot skrev:Typ så.Jepe skrev:Är väl samma slags kontrakt som de flesta NHL spelarna skriver för tillfället?SirDIFalot skrev:Pierre LeBrun ?@Real_ESPNLeBrun
Peter Wallen, agent for Gabriel Landeskog, says his client has agreed to 2-month deal with Djurgarden (free to leave before if lockout ends)
Sen är det väl svårt att skaka fram försäkringspengar för en längre tid än så bara sådär.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Pierre LeBrunPierre LeBrun ?@Real_ESPNLeBrun
Obviously if NHL lockout is still going on through 2 months, my guess is Landeskog extends his deal in Djurgarden
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag räknar med att Gabriel är klar att spela på fredag mot Leksand. Han har hållit igång med träningen, släng in honom och spela honom så mycket han orkar.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Välkommen Gabriel Landeskog
Tron är det sista som överger en Djurgårdare!Staten skrev:
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- DIF_Soldier
- SirDIFalot
Han landar i Sverige på fredag. Samma dag som vi har BORTAmatch. Kom igen. Det finns inte en chans att han spelar. Han kommer ju inte ens ha gjort en enda träning med laget.Sjöwall skrev:Jag räknar med att Gabriel är klar att spela på fredag mot Leksand. Han har hållit igång med träningen, släng in honom och spela honom så mycket han orkar.
Expert.
- SkönaDjurgårn
Bra, då är han inte förstörd än!SirDIFalot skrev:Han landar i Sverige på fredag. Samma dag som vi har BORTAmatch. Kom igen. Det finns inte en chans att han spelar. Han kommer ju inte ens ha gjort en enda träning med laget.Sjöwall skrev:Jag räknar med att Gabriel är klar att spela på fredag mot Leksand. Han har hållit igång med träningen, släng in honom och spela honom så mycket han orkar.

Skämt åsido, han behöver väl nån vecka han också innan det blir match (även om man hoppas på lite mindre).
- SirDIFalot
Han borde verkligen kunna spela den 10:e hemma mot Örebro om han landar den 5:e.SkönaDjurgårn skrev:Bra, då är han inte förstörd än!SirDIFalot skrev:Han landar i Sverige på fredag. Samma dag som vi har BORTAmatch. Kom igen. Det finns inte en chans att han spelar. Han kommer ju inte ens ha gjort en enda träning med laget.Sjöwall skrev:Jag räknar med att Gabriel är klar att spela på fredag mot Leksand. Han har hållit igång med träningen, släng in honom och spela honom så mycket han orkar.![]()
Skämt åsido, han behöver väl nån vecka han också innan det blir match (även om man hoppas på lite mindre).
Frågan är vem som petas?
Expert.
Skulle väl tro att det blir Åberg.SirDIFalot skrev:Han borde verkligen kunna spela den 10:e hemma mot Örebro om han landar den 5:e.SkönaDjurgårn skrev:Bra, då är han inte förstörd än!SirDIFalot skrev:Han landar i Sverige på fredag. Samma dag som vi har BORTAmatch. Kom igen. Det finns inte en chans att han spelar. Han kommer ju inte ens ha gjort en enda träning med laget.Sjöwall skrev:Jag räknar med att Gabriel är klar att spela på fredag mot Leksand. Han har hållit igång med träningen, släng in honom och spela honom så mycket han orkar.![]()
Frågan är vem som petas?
- SirDIFalot
Just nu skulle jag kunna tänka mig 3-4 namn som jag hellre skulle peta nu när vi tvingas peta bort någon.Axel_K skrev:Skulle väl tro att det blir Åberg.SirDIFalot skrev:Han borde verkligen kunna spela den 10:e hemma mot Örebro om han landar den 5:e.SkönaDjurgårn skrev:Bra, då är han inte förstörd än!SirDIFalot skrev:Han landar i Sverige på fredag. Samma dag som vi har BORTAmatch. Kom igen. Det finns inte en chans att han spelar. Han kommer ju inte ens ha gjort en enda träning med laget.Sjöwall skrev:Jag räknar med att Gabriel är klar att spela på fredag mot Leksand. Han har hållit igång med träningen, släng in honom och spela honom så mycket han orkar.![]()
Frågan är vem som petas?
Expert.