Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Buford

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Buford »

DIF_Soldier skrev:
Kall-El skrev:I övrigt kan jag rekommendera att försöka se s24s eftersnack där kommentatorerna lyckas paja bordet i direktsändning så det bara brakar.

Det enda roliga som hände under hela matchen för övrigt.
Haha, ja. En verklig keypoint för hur lågkvalitativa deras sändningar är.
Ja, det var ju liksom bara det som fattades. Ros får åka hem och snickra ihop en ny bänk tills nästa föreställning.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Jag förstår inte varför vi börjar (läs: första 40 min) så dåligt jämt. Vi har ändå gjort några bra tredjeperioder men vi börjar alltid dåligt och får ofta första målet emot oss.

Kan vi inte rivstarta en gång i livet? Och sen bara ta det från där. Se hur det går. Att vänta på att brödgängen ska få ta ledningen jämt funkar uppenbarligen inte.
Just den biten bara måste vara mentalt. Vi tänker för mycket innan matcherna och går ut med en helt felaktig inställning till det hela.

Tror faktiskt inte att någon i vårt lag tycker det är roligt att spela hockey just nu. Tycker man inte saker är kul så går det inte bra.
Donkels

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:Lidström var väl ändå sämst idag? Typ 3-4 enorma misstag som fick en att skrika rätt ut. Förstod ingenting. Han har ju varit mest stabil hittills.
Ja Lidström var riktigt usel idag och tyvärr när han spelar med huvudet under armen så har vi dessutom backar som Holm(ett mysterium för mig) och Gustafsson som blandar och ger MEN jag vill inte lasta allt på svaga backar - forwards kommer ju inte ner och hjälper. Allt som oftast ser man någon back ta burskydd och desperat leta efter ett passningsalternativ som inte finns för att slutligen singla iväg en chanspassning i brist på annat
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Djurgårdens IF! SLUTA VARA RÄDDA FÖR ATT FÖRLORA OCH VÅGA VINNA ISTÄLLET!

Kämpa kan ni väl för fan göra iaf!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Positivt med att åka 10 mil norrut att se detta? Murrays sätt att spela försvarsspel, är han ensam i hörnet mot tre motspelare, då sopar han ner samtliga i isen med ett par välplacerade bröstputtar och sen tar han hand om pucken. Enkelt! "Allting ska bort" borde bli Djurgårdens motto, tack Lasse Björn för detta.

Något mer? Jaa faktiskt, jag kom under full med vart min gräns går. Att få plånboken våldtagen var och varannan match av en förening jag älskat i vått och torrt under hela min uppväxt, svider rätt rejält. Men nu är gränsen här! Enda matchen jag planerat för framtiden, är ssk borta. Då jag vill se Landeskog på plats någon gång. Sen sätter jag mitt aktiva Djurgårdsintresse på hold för stunden. Träffade en trevlig filur på vägen till bilen som jag kastade lite vokaler med. Han kanske sitter härinne, vem vet. Han meddelade att han gått på varje match under en tio års period och att det här är första gången han inte sett fram emot att se DIF spela hockey. Det blir någon sorts plikt och att man snarare bävar för att åka dit. Mitt svar var enkelt, ge fan i att åka.

Du är inte skyldig föreningen någonting! Nu är det inte fråga om att vara medgångare, alltid oavsett och sån skit, nu handlar det om faktumet om du är en förlorare eller inte. Vi är alltid Djurgårdare, det får vi leva med. Men Djurgården osar en obehaglig lukt av losermentalitet både i fotbollen och i hockeyn för närvarande som bara kommer slita på ditt psyke. Fortsätter vi att skämma bort dessa individer så kommer inget hända och vi kommer lira ettan nästa säsong. Och då garanterar jag att vi är nere på publiksiffrorna aik ligger på nu. Så av hälsoskäl, tänk dig för innan nästa match du stödjer dessa personer som bara orsakar dig smärta.

Sen en hälsning till spelarna, när ni nyss rövknullat era egna supportrar, åk inte fram till oss efteråt och försök tacka för ett trevligt ligg. Respektlöst och smakar som en loska i mulen!

Försvinn bara!

Tack Murray för att du iaf gav mig lite valuta för slanten. Skulle gärna gett fan i att betala DIF för denna match, bara skänka alla de stålarna till dig och din morfar.
Senast redigerad av Manijock den 2012-10-03 22:07:57, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag gillar att läsa om hockey och Ros skriver om hockey, så han är okej enligt min krokiga logik. Det man inte tycker om får man bara sålla bort liksom. Tex idén han brinner för om en tavla i hallen som visar icingstatistiken!! HAHAHA, korpnivå på den snilleblixten.

Btw stämmer det att vi hade fyra skott på mål i förstaperren idag?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Jag gillar att läsa om hockey och Ros skriver om hockey, så han är okej enligt min krokiga logik. Det man inte tycker om får man bara sålla bort liksom. Tex idén han brinner för om en tavla i hallen som visar icingstatistiken!! HAHAHA, korpnivå på den snilleblixten.

Vettefan alltså, verkar inte finnas någon officiellt statistik i den här serien. Viasat säger en grej, swehockey säger en annan och DIF hockey säger en tredje..
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:

Så många? Tvivlar på det. Kändes som 0.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Vi saknar fysiskt spel, intensitet och åker runt lite med pucken som om det vore allmänhetens åkning.

Hela laget behöver en tankeställare. Challe hoppas jag inser vad han håller på med.

Chet gör en helt okej insats. Såklart, sista är en riktig tabbe, men sånt händer alla målvakter, även dom bästa.

Murray, varken bra eller dåligt, men man ska ju inte ha så höga förväntningar på han första matchen. Hans första match den här säsongen, stor rink, nya lagkamrater. Märktes att han var försiktig ibland, ville väl inte dra på sig onödiga utvisningar.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag förstår inte varför vi börjar (läs: första 40 min) så dåligt jämt. Vi har ändå gjort några bra tredjeperioder men vi börjar alltid dåligt och får ofta första målet emot oss.

Kan vi inte rivstarta en gång i livet? Och sen bara ta det från där. Se hur det går. Att vänta på att brödgängen ska få ta ledningen jämt funkar uppenbarligen inte.
Just den biten bara måste vara mentalt. Vi tänker för mycket innan matcherna och går ut med en helt felaktig inställning till det hela.

Tror faktiskt inte att någon i vårt lag tycker det är roligt att spela hockey just nu. Tycker man inte saker är kul så går det inte bra.
Exakt! Jag har varit inne på det förr och tror att det handlar om att vi har något att förlora i början, vi har ju en poäng vid 0-0. Då spelar vi fegt.

I sista ligger vi ju alltid under, har inget att förlora och kan släppa loss aka spela bra hockey.

Kontentan är att vi är psykfall hela bunten. :) Gabbe får ta på sig psykologrocken också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

En spelare som Landeskog kommer för övrigt så helt meningslös ut i det här spelsättet också. Liksom Ölvestad och Hank. Dump and chase utan tanke och han kommer jaga efter och sätta en meningslös tackling när backen redan skickat ur pucken ur zon. Precis som våra spelare gör nu. Han är knappast någon trollkarl som kan skapa mål ur ingenting eller på egen hand med någon soloåkning.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Ok tror de sa fyra på S24 iaf. Ganska klent... :D
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:En spelare som Landeskog kommer för övrigt så helt meningslös ut i det här spelsättet också. Liksom Ölvestad och Hank. Dump and chase utan tanke och han kommer jaga efter och sätta en meningslös tackling när backen redan skickat ur pucken ur zon. Precis som våra spelare gör nu. Han är knappast någon trollkarl som kan skapa mål ur ingenting eller på egen hand med någon soloåkning.
Håller med.

Landeskog behöver en fungerande miljö att lira i annars är han en solo-räd han också.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fredrik Bremberg ?@fbremberg

@mrseblad vi tar det privat,En sak är man måste passa pucken till varann och ha kreativitet och inte bara tokköra och dumpa pucken,smartness
Linkan på twitter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

-daniel- skrev:Ja för det var ju återigen det dåliga publikstödet som gjorde att vårt lag vart rövknullade på hemmais! :shock:
Vänta va? Nämnde jag någonting om att det skulle varit en anledning till att vi förlorade idag? Att det var knäpptyst på nedre i stort sett hela matchen är ingen hemlighet, ingen kreativitet alls förutom slutet när en person tar en form av "klackledarroll" och styr upp några ramsor, eloge till dig.

Det är bara att titta sig runtomkring där nere och se att det är så förjävligt dåligt att man skäms. Fågelholkar, folk som håller käften, folk som står där för att platserna är billiga.
Skriv svar