Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/10 2012
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012
Inte fan ska vi ha en rykdunkar tävling om vilken del av klacken som låter mest när vi förlorar mest och halva jävla arenan töms innan slutsingnalen går. Klart som fan att folk tappade orken efter 2-3 målet.
DIF och klacken kan båda rycka upp sig, men framför allt är det spelet på isen som måste upp ett par 3000000 snäpp.
DIF och klacken kan båda rycka upp sig, men framför allt är det spelet på isen som måste upp ett par 3000000 snäpp.
Nog erkänner jag att en stor del av min uppmärksamhet gick till #3, men det såg enligt min uppfattning bra ut med press i period 2 innan ölvestad åker ut på en olycklig high sticking och en tripping.Lidingö DIF skrev:Nää, håller med -daniel-. Det var inte bra någonstans. Vi har börjat bli så depressiva och törstande efter framgång att sitter en pass så jublar vi och till råga på eländet så har vi börjat hitta ursäkter för allt. Tycker det börjar bli lite flumstämpel över hela skiten. Nej, period 2 var inte bra och inte mycket denna säsong hitintills har varit det förutom ett par uddamålsflax till vinster. Kanske Mallahö-matchen får godkänt...knappt.-daniel- skrev:What? Period 2 bra? Du var nog fullkomligt förblindad över att Douglas var på isen för vi var allt annat än bra på något plan idag. En av de sämsta matcherna vi någonsin skådat, kom jag och mina bänkgrannar fram till.sensei skrev:Det är ju väldigt okaraktäristiskt av mig men idag känner jag lite för spelarna faktiskt. Det här var en dag då det mesta jävlades och studsade fel.
1. period = fail
2. period = bra, men sabbas av ett par olyckliga utvisningar
3. period = spel mot ett mål
En fröjd att se Murray spela. Så otroligt resolut att man knappt tror sina ögon i vissa moment. Dock måste han spelas in och komma mer i "fas" med sin framtida partner. Inget konstigt.
Men jag har säkert fel, det var kass även i p2..

Vidhåller dock att Tim förstör formationen som med Murray och Lidström på backen ändå var bäst idag. Fimpen tekade som en ninja, bland annat.
Men visst, många spelare gjorde idag anspråk på bottenbetyget. Your milage might vary, som man säger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Problemet är att vi inte har en spelplan jo förresten det kanske vi har även om det stundtals ser ut som high chaparal men någon gång måste man kunna förändra som Coach spelarna verkar ju inte kunna detta då dom slaviskt följer allt vad ledningen säger och verkar totalt oförmögna att ta egna initiativ.
Sedan är det vissa saker som är obegripliga för mig varför förlorar vi så många tekningar och är det förbjudet att tackla i DIF Hockey
Sedan är det vissa saker som är obegripliga för mig varför förlorar vi så många tekningar och är det förbjudet att tackla i DIF Hockey
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gött med självinsikt!Berglund skrev:Kan bara hålla med, tyvärr.Vi är bara fyra poäng ifrån playoff... Till division 1!
Dags för Challe att avgå snart, incesten inom Djurgården håller på att radera ut Sveriges mest anrika hockeyklubb från världskartan.
Haha, ja. En verklig keypoint för hur lågkvalitativa deras sändningar är.Kall-El skrev: I övrigt kan jag rekommendera att försöka se s24s eftersnack där kommentatorerna lyckas paja bordet i direktsändning så det bara brakar.
Det enda roliga som hände under hela matchen för övrigt.
Säg den glädje som varar
finns ju ett relativt billigt sätt att lösa problemet på och det är att ge Challe sportchefsrollen. En roll jag tror han skulle vara bra i samt plocka in Säcken som tränare.
Det stora felet är ju att vi inte gjorde rent hus i våras. Hela den gamla styrelsen samt klubbdirektören och den ytterst suspekta SKn borde plockats bort rubb och stubb.
Ölvestads tripping är för övrigt så jävla onödig och klumpig att han borde tvingas böta en veckolön.
Det stora felet är ju att vi inte gjorde rent hus i våras. Hela den gamla styrelsen samt klubbdirektören och den ytterst suspekta SKn borde plockats bort rubb och stubb.
Ölvestads tripping är för övrigt så jävla onödig och klumpig att han borde tvingas böta en veckolön.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Lidström var väl ändå sämst idag? Typ 3-4 enorma misstag som fick en att skrika rätt ut. Förstod ingenting. Han har ju varit mest stabil hittills.
Expert.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012
Dagens plus går (trots det insläppta 2-3 målet) till Pickard. Den snubben har större spelsinne än många av utespelarna. Dels för hans assist i PP men också i en period där BIK är slutkörda och slår icing efter icing i andra perioden spelar över tillbaka fort efter avblåsning. Jäkla smart kille det där!
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Tänkte precis samma sak, garanterat sämsta spelare i DIF. Han orsakade 2 frilägen på egen hand, slog bort i praktiken varenda pass.SirDIFalot skrev:Lidström var väl ändå sämst idag? Typ 3-4 enorma misstag som fick en att skrika rätt ut. Förstod ingenting. Han har ju varit mest stabil hittills.
Han såg oerhört nervös ut av att spela med Douglas samt möta sitt gamla lag.
- Jim Morrison
Nervös över att spela med Murray och sitt gamla lag?SirDIFalot skrev:Lidström var väl ändå sämst idag? Typ 3-4 enorma misstag som fick en att skrika rätt ut. Förstod ingenting. Han har ju varit mest stabil hittills.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag hann inte se om det var han eller Murray som slog årets felpass innan utvisningen som sedemera ledde till 0-1.SirDIFalot skrev:Lidström var väl ändå sämst idag? Typ 3-4 enorma misstag som fick en att skrika rätt ut. Förstod ingenting. Han har ju varit mest stabil hittills.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Det var Lidström.sensei skrev:Jag hann inte se om det var han eller Murray som slog årets felpass innan utvisningen som sedemera ledde till 0-1.SirDIFalot skrev:Lidström var väl ändå sämst idag? Typ 3-4 enorma misstag som fick en att skrika rätt ut. Förstod ingenting. Han har ju varit mest stabil hittills.
Expert.
- -daniel-
Det var Lidström.sensei skrev:Jag hann inte se om det var han eller Murray som slog årets felpass innan utvisningen som sedemera ledde till 0-1.SirDIFalot skrev:Lidström var väl ändå sämst idag? Typ 3-4 enorma misstag som fick en att skrika rätt ut. Förstod ingenting. Han har ju varit mest stabil hittills.
EDIT: haha...
- SkönaDjurgårn
Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012
Jag förstår inte varför vi börjar (läs: första 40 min) så dåligt jämt. Vi har ändå gjort några bra tredjeperioder men vi börjar alltid dåligt och får ofta första målet emot oss.
Kan vi inte rivstarta en gång i livet? Och sen bara ta det från där. Se hur det går. Att vänta på att brödgängen ska få ta ledningen jämt funkar uppenbarligen inte.
Kan vi inte rivstarta en gång i livet? Och sen bara ta det från där. Se hur det går. Att vänta på att brödgängen ska få ta ledningen jämt funkar uppenbarligen inte.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012
Ja han var riktigt under isen idag, kände inte igen honom för fem öre. Nervös för att spela med Murray och mot sitt gamla lag?SirDIFalot skrev:Lidström var väl ändå sämst idag? Typ 3-4 enorma misstag som fick en att skrika rätt ut. Förstod ingenting. Han har ju varit mest stabil hittills.
2014-04-07, vad hände?