Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Det här är fan inget roligt längre...
Senast redigerad av minalman den 2012-10-03 21:01:08, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Mattias_87 »

Jag hatar ishockey!
Avskaffa tre mot tre.
Rix

Inlägg av Rix »

Det här är fan inte kul, förstog att vi skulle få det tufft, men vi spelar ju sämre än div 1 lag förfan.
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Jag vill vakna ur den här mardrömmen! Väck mig någon! Hur ska jag kunna överleva om vi spelar mot Arlanda Wings nästa år?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag ska aldrig mer håna bajen. (Nåja)
Detta är inte kul. Vi behöver en mental coach, snart även vi supportrar. Som tur är har jag det i plugget men snart känns det som om att det behövs en psykolog.
Att vi förlorar mot bofors är inte själva saken, det är hur vi förlorar. Spelarna kämpar inte i 60 minuter, olyckligtvis så sov Pickard i en minut han också. Men med tanke på hur länge utespelarna drömt sig bort i dessa 8 matcher så kan jag inte klandra Pickard. Vi måste göra fler mål. Vi har kanske inte den bästa backsidan men med fler mål så behövs inte det. Vi har spelare som kan göra mål men de känner sig stressade och gör det för svårt för sig. De behöver en mental coach, väldigt mycket. De behöver någon som kan få dem att koncentrera sig på spelet och vara motiverade till att vinna varje match. Om DIF inte har råd till detta så tycker jag att vi supportrar borde hjälpa till på något sätt. Någon av alla oss måste väl ha någon insikt i detta område?
Om du är det - kom fram. DIF behöver dig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Filip Forsberg för övrigt. Snacka om att utvecklas "på beställning".
Expert.
baate

Inlägg av baate »

Hajduk skrev:Jag vill vakna ur den här mardrömmen! Väck mig någon! Hur ska jag kunna överleva om vi spelar mot Arlanda Wings nästa år?
Tänkte precis samma sak, när jag väl förlikat mig med AS. Så börjar puckarna trilla in åt fel håll och varje gång känns det helt overkligt. 3-0 mot något lag 2-4 mot något annat. Nu har vi visst mött blåbären också, Leksand och Örebro nästa, munnen fylls av kräks...
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av BaronVonDif »

Axel_K skrev:Jag ska aldrig mer håna bajen. (Nåja)
Detta är inte kul. Vi behöver en mental coach, snart även vi supportrar. Som tur är har jag det i plugget men snart känns det som om att det behövs en psykolog.
Att vi förlorar mot bofors är inte själva saken, det är hur vi förlorar. Spelarna kämpar inte i 60 minuter, olyckligtvis så sov Pickard i en minut han också. Men med tanke på hur länge utespelarna drömt sig bort i dessa 8 matcher så kan jag inte klandra Pickard. Vi måste göra fler mål. Vi har kanske inte den bästa backsidan men med fler mål så behövs inte det. Vi har spelare som kan göra mål men de känner sig stressade och gör det för svårt för sig. De behöver en mental coach, väldigt mycket. De behöver någon som kan få dem att koncentrera sig på spelet och vara motiverade till att vinna varje match. Om DIF inte har råd till detta så tycker jag att vi supportrar borde hjälpa till på något sätt. Någon av alla oss måste väl ha någon insikt i detta område?
Vi behöver ingen mental coach, vi möter lag men spelare som spelar för en piss lön för att dom tycker det är kul att spela hockey medans våra spelare tycker synd om sig själva för dom gått ner i lön och blir förvånade att dom måste kämpa. Behöver en Airbus pilot en mental coach för att flyga en Cessna? Behöver en rockstjärna en mental coach för att spela med ett garage band? Allt handlar om motivation, alla spelare visste att de skulle spela i allsvenskan och många har extremt mycke rutin, de spelare vi tappat till Nhl under åren har inte behövt mental coach för en bättre liga varför ska vi då behöva coach när vi går ner?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Axel_K

Re: Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Axel_K »

BaronVonDif skrev:
Vi behöver ingen mental coach, vi möter lag men spelare som spelar för en piss lön för att dom tycker det är kul att spela hockey medans våra spelare tycker synd om sig själva för dom gått ner i lön och blir förvånade att dom måste kämpa. Behöver en Airbus pilot en mental coach för att flyga en Cessna? Behöver en rockstjärna en mental coach för att spela med ett garage band? Allt handlar om motivation, alla spelare visste att de skulle spela i allsvenskan och många har extremt mycke rutin, de spelare vi tappat till Nhl under åren har inte behövt mental coach för än bättre liga varför ska vi då behöva coach när vi går ner?
För att laget är pressat, de vet att de har höga krav på sig. De får dåligt självförtroende då pucken inte studsar deras väg. En del av konceptet Mental Träning är att man även blir mer motiverad. I ettan tyckte jag att detta var väldigt töntigt men nu två år senare så har jag märkt att det verkligen hjälper.
Det är väl ändå bättre att ge det ett försök än att ångra sig efteråt?
Varför vi har det i vår skola är för att det är Jensen. Håkan Jensen använde denna metod när han tävlade. För er som inte vet vem det är så var han proffscyklist om man kan säga så.

EDIT: Se på Brynäs, de använde sig av en mental coach. Idag är de svenska mästare.
Senast redigerad av Axel_K den 2012-10-03 23:03:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
ken1968

Re: Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av ken1968 »

BaronVonDif skrev:
Vi behöver ingen mental coach, vi möter lag men spelare som spelar för en piss lön för att dom tycker det är kul att spela hockey medans våra spelare tycker synd om sig själva för dom gått ner i lön och blir förvånade att dom måste kämpa. Behöver en Airbus pilot en mental coach för att flyga en Cessna? Behöver en rockstjärna en mental coach för att spela med ett garage band? Allt handlar om motivation, alla spelare visste att de skulle spela i allsvenskan och många har extremt mycke rutin, de spelare vi tappat till Nhl under åren har inte behövt mental coach för en bättre liga varför ska vi då behöva coach när vi går ner?
Ligger en hel del i det du skriver, hockey är en sport där motivation hjärta ihop med kvalitet är det som gör ett bra lag. Djurgården saknar faktiskt en del idag för att spela bra hockey
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

10/10 Örebro IK (h)
12/10 Tingsryds AIF (b)
18/10 Karlskrona HK (h)
21/10 Asplöven HC (h)
23/10 Almtuna IS (b)
25/10 IF Troja/Ljungby (h)
27/10 Södertälje SK (b)
30/10 Mora IK (h)

Dessa matcher kommer avgöra hela säsongen tror jag. 5 matcher av 8 på hemmaplan mot relativt överkomligt motstånd (normalt). Får vi en positiv trend här så kan allting vända väldigt snabbt. Händer däremot ingenting så kommer det bli en riktigt mörk säsong.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

baate skrev:
Hajduk skrev:Jag vill vakna ur den här mardrömmen! Väck mig någon! Hur ska jag kunna överleva om vi spelar mot Arlanda Wings nästa år?
Tänkte precis samma sak, när jag väl förlikat mig med AS. Så börjar puckarna trilla in åt fel håll och varje gång känns det helt overkligt. 3-0 mot något lag 2-4 mot något annat. Nu har vi visst mött blåbären också, Leksand och Örebro nästa, munnen fylls av kräks...
Kvalserien var en mardröm. HA är en mardröm. Hade jag haft en mamma så hade jag bett henne trösta mig. Min oförstående fru är ett måttligt stöd vad gäller idrott.
Användarvisningsbild
Husmusen

Inlägg av Husmusen »

Jag blir jävligt orolig av att vi verkligen satsar på att gå upp i år. Med våra resultat får man verkligen hoppas att dom inte tagit i så dom spricker när det gäller ekonomin. Vi är vad Malmö var förra året. Hoppas verkligen vi lyckas hålla oss kvar i allsvenskan så vi inte vandrar ytterligare neråt i seriesystemet.

Det går inte att göra en stor satsning ett år och tro att man ska gå upp. Vi måste satsa långsiktigt på allsvenskan.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

"Att älska DIF hockey är som att klämma fingrarna i bildörren och inte kunna komma loss"
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Wake up...Är så otroligt besviken på detta totala debacel som mitt KÄRA DIF presterar för närvarande. Vad har hänt med Djurgårdsandan. Fan Djurgårn skulle ju ha jämnt sjå att slå Nynäshamn i div 2 med detta urusla spel. Verkar ju inte finnas något systemtänk överhuvudtaget. Inga linjer eller någon röd tråd varken i anfall eller försvarsspel. Kom på mig själv igår under matchen att jag satt och blev generad över det som presenterades på isen. Får en känsla av att en bekämlighets mysfaktor spridit sig i laget. Mysfarbror Challe som känner sina gamla kompisar och skämtar o skojar. Respekten och ta i så in i helveteandan är som bortblåst. Tycker så jävla synd om ett hockeyhjärta som Douglas Murray bär på tvingas se och kämpa i denna hönsgård som DIF för närvarande strultar runt i. Tycker det är dax för Hasse Särkijärvi att kliva in och få ordning på system o tänk i laget. F-låt irritationen men är sååå jävla grymt besviken på hur laget inlett i allsvenskan... (:0(;;;;;;()
Skriv svar