Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:Jag är inte mindre tveksam idag än när han anställdes.
Jag håller med, men då var vi i ES, trodde han skulle vara kass i ES som coach men trodde att hans år som kommentator i AS gjort honom extra kunnig i denna arena och att han skulle haft ett övertag, såg några matcher av AS förra året på tv hur han läxade upp coacherna och spelarna som "expert",lärde han sig ingenting? Practice what you preach!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Välkommen Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Fattar inte att Challe, som expert i Viasat hela förra säsongen, inte lyckats förklara för laget hur spelet fungerar i HA och förbereda dem för det. Detta om något bör han ha kritik för.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:
SirDIFalot skrev:Jag är inte mindre tveksam idag än när han anställdes.
Jag håller med, men då var vi i ES, trodde han skulle vara kass i ES som coach men trodde att hans år som kommentator i AS gjort honom extra kunnig i denna arena och att han skulle haft ett övertag, såg några matcher av AS förra året på tv hur han läxade upp coacherna och spelarna som "expert",lärde han sig ingenting? Practice what you preach!
De matcher som jag såg honom på Viasat så var han en väldigt märklig expertkommentator. Han kom i stort sett aldrig med någon taktiskt analys och när kommentatorn försökte med typ "Vad är det som händer, Challe?" när någon situation uppstod så blev det oftast något drygt svar som "behöver jag förklara det?".

Jag vet inte. Med hans säsonger i Timrå och Modo i färskt minne så ville jag inte ha honom till DIF. Speciellt eftersom han knappast kommer hit för att han har lyckade resultat som tränare. Han hamnar endast här för att han ÄR tränare och före detta Djurgårdsspelare.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Tyvärr. Avgå nu så det inte är försent.
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Daniel942 skrev:Tyvärr. Avgå nu så det inte är försent.
Vi har inte råd med en ersättare :lol:
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Håller med, tröjorna i taket ska vara fläckfria, lite friskt nytt blod i båset behövs, både från spelare och fans, behöver ju inte plocka tränare ur släktträdet varje gång.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
Japp, självfallet är det så. Tyvärr.
DIF!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev:Alltså, vi kan ju diskutera Challe hur mycket vi vill. Men det finns ju inte på kartan att han skulle få sparken. Det fattar ni väl? Challe har ju fått almighty-ansvar av styrelsen. Sportchef och coach. Fattar ni inte vilket enormt förtroende han har? Och att sparka honom ersätta honom på båda positionerna är ju förstås helt otänkbart. Sånt har vi knappast råd med.
Visst är det så, han sparkar ju inte sig själv heller, hehe! Som jag föreslog i en borttagen tråd, byt plats på Zabel och Säcken. Någonting måste ju ske.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Mattias_87 skrev:

Säcken har redan en lön! Biligare kan det inte bli!
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

BaronVonDif skrev:
easer90 skrev:
BaronVonDif skrev:
Tessan skrev:Challe var storslagen som spelare, därav flaggan i taket. Som tränare har han mycket kvar att bevisa. Har han mer att ge eller är det dags att lämna över stafettpinnen?
Håller med,vad hände med "Säcken ta över tråden" ?
Moderatorerna gillar bara positivt snack tyvärr. Får inte ens skriva i matchtråd under matchens gång för det är negativa kommentarer.
Fick man inte i Tyskland 1933-1945 heller, bra att nån vet bäst.
Det är Vitryssland, Iran och DIF Hockey forum... Vill inte säga att det är som Nordkorea än iaf.
Tom jag som hela tiden sagt att Challe måste få tid och mera tid och ännu mera tid börjar tröttna nu. Hur många matcher till ska jag orka stå och skrika mig blodig innan Challe börjar göra detsamma och agerar i båset?
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

bastis7 skrev:
Mattias_87 skrev:

Ja varför inte? Det kan ju inte bli värre iaf... eller kan det?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hajduk skrev:
bastis7 skrev:
Mattias_87 skrev:

Ja varför inte? Det kan ju inte bli värre iaf... eller kan det?
Givetvis skulle ju Säcken få "huvudtränarlön" om han fick större ansvar. Precis som Zabel givetvis fick det under sin period som huvudtränare ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Daniel942 skrev:
Även styrelsen har väl en smärt-tröskel? Challe hade ju kunnat köpt en trupp för halva budgeten och fått samma resultat, måste finnas en gräns när de sväljer sin stolthet? Men plockar man bort "Stockholms Stolthet" från tröjan kanske man inte behöver det?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:
Daniel942 skrev:
Även styrelsen har väl en smärt-tröskel? Challe hade ju kunnat köpt en trupp för halva budgeten och fått samma resultat, måste finnas en gräns när de sväljer sin stolthet? Men plockar man bort "Stockholms Stolthet" från tröjan kanske man inte behöver det?
Smärt-tröskel eller inte. Det handlar om likvida medel. Pengar. Finns dom inte så finns dom inte. Finns det någon här som vet hur man handlar och betalar saker utan pengar så PM:a gärna mig hur man gör.
Expert.
Skriv svar