Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
oskais

Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av oskais »

#10 skrev:Ok vilka ska bära laget tillbaka till eliten???
Jag kan snöra på mig grillorna.

DIFs problem i både fotbollen och hockeyn har varit att man inte får ut max ur trupperna nu de senaste åren. 9/10 undantaget för hockeyn. Vill inte låta som Järlan, men vi kan nå till kvalserien med den här truppen, och i kvalserien (framförallt om gnägget är där) så kan det går hur som helst. Däremot skulle jag önska att varenda spelare som väger under 82 lägger på sig fem kilo till, för närkamperna måste vinnas. Framförallt foward sidan har ett par riktiga asplöv.

Det är mer kamp än ES och mindre finlir.
Senast redigerad av oskais den 2012-10-03 21:01:52, redigerad totalt 1 gånger.
baate

Inlägg av baate »

oskais skrev:
#10 skrev:
pulverapa skrev:Nu har tabellen satt sig och vi kan konstatera att vi är ett mitten/bottenlag i Allsvenskan. Jag tycker mig kunna väldigt mycket om hockey men nu är står jag här utan lösningar. Jag vet inte vad vi ska göra. Jag har inga idéer. Rädda det som räddas kan. Vi måste hänga kvar i Allsvenskan. Det måste gå.
Vi har för dåliga spelare, så enkelt är d, kvalserien kan vi är ett minne blott!
Vi har inte för dåliga spelare det där är skitsnack i hettans ögonblick. Vi chokar fullständigt, mental coach och se över tränarbåset är vad jag skulle ordinera.
Håller med, spelarkvalitén är såklart viktig men laget är ännu viktigare. Senast idag förlorade vi mot ett lag som slog iceingpuckar som ett lag OCH gjorde mål på chanserna, D.V.S sköt mellan stolparna och målvakten och inte utanför eller på målvakten.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av #10 »

minalman skrev:
#10 skrev:
oskais skrev:
#10 skrev:
pulverapa skrev:Nu har tabellen satt sig och vi kan konstatera att vi är ett mitten/bottenlag i Allsvenskan. Jag tycker mig kunna väldigt mycket om hockey men nu är står jag här utan lösningar. Jag vet inte vad vi ska göra. Jag har inga idéer. Rädda det som räddas kan. Vi måste hänga kvar i Allsvenskan. Det måste gå.
Vi har för dåliga spelare, så enkelt är d, kvalserien kan vi är ett minne blott!
Vi har inte för dåliga spelare det där är skitsnack i hettans ögonblick. Vi chokar fullständigt, mental coach och se över tränarbåset är vad jag skulle ordinera.
Ok vilka ska bära laget tillbaka till eliten???
De som inser att man måste kämpa hårdare än motståndarna. Det är inget skönspel i HA. Det är krig 52 gånger 60 minuter.
Ja men dom verkar ju tyvärr inte finnas i DIF iaf, d är så jävla dåligt att det inte är sant, jag brukar vara en obotlig optimist men det ända jag ser är total härdsmälta!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

baate skrev:
oskais skrev:
#10 skrev:
Håller med, spelarkvalitén är såklart viktig men laget är ännu viktigare. Senast idag förlorade vi mot ett lag som slog iceingpuckar som ett lag OCH gjorde mål på chanserna, D.V.S sköt mellan stolparna och målvakten och inte utanför eller på målvakten.
Men för fan, d hade ju kunnat stå 0-5 efter 2 perioder!
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av minalman »

Alla värvningar och återvändare och ES-veteraner verkar ha gått hela sommarn och beundrat alla andra i truppen. Nu tror de att det ska lossna för någon av de andra och avvaktar själva. Ibland lossnar det för en enskild som tex när Tim gjorde ett konstmål häromsistens. Men problemet är att de kämpar inte som ett lag hela tiden, utan som enskilda individer då och då.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av pulverapa »

Om jag får försöka mig på en analys av Djurgården som förening de tre senaste säsongerna...

Tyvärr har klubben peakat negativt på flera viktiga områden.

Vi har för dåliga juniorer som inte utvecklas och kombinerar man det med våra gamlingar så blir det riktigt illa. Våra gamlingar håller inte riktigt måttet längre. Hade våra juniorer kunnat kliva fram så hade det inte sett lika illa ut. Vi har de juniorer vi har. Det är inget man kan göra åt. Det handlar mycket om tur.

Kombinerar vi det med misslyckade värvningar och feltänk i lagbygget så är det så här det blir.

Vi kanske skulle skippat Ölvestad, Otto och Linkan till förmån för spelare som Aulin, Yetman och Wicklander... Det känns lite som att vi kastar pengar i sjön nu.

Detta borde klubben kunnat analysera och, istället för att värva spelare fansen skriker efter, gått sin egen väg och gjort något man tror på.

Kort och gott, det känns som att flera saker gått snett samtidigt och man har misslyckats med att åtgärda det, som andra klubbar lyckats stävja med vettiga åtgärder.

Ja... Suck. Jag längtar så mycket efter den dagen vi är tillbaka igen, för den dagen kommer att komma.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Allt är Janne J:s fel.

Avgå Janne!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kentta skrev:Allt är Janne J:s fel.

Avgå Janne!
http://www.tv3.se/efterlyst/fall/missha ... provocerat
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är så mycket som verkar vara fundamentalt fel i vårt lag. Tror det är en kombination av "bäst-före" datum på en del som skall vara bärande, passivitet, brist på insikt och acceptans att vi numera hör hemma i den här jävla piss-serien, samt nervositet som gör att det ser hästlängder sämre ut än vad det har potential att göra.

Känns som DIF varit en fallande kniv sen säsong 10/11, den borrar sig djupare och djupare ner i avgrunden. Vart tar det liksom stopp?
baate

Inlägg av baate »

-daniel- skrev:Det är så mycket som verkar vara fundamentalt fel i vårt lag. Tror det är en kombination av "bäst-före" datum på en del som skall vara bärande, passivitet, brist på insikt och acceptans att vi numera hör hemma i den här jävla piss-serien, samt nervositet som gör att det ser hästlängder sämre ut än vad det har potential att göra.

Känns som DIF varit en fallande kniv sen säsong 10/11, den borrar sig djupare och djupare ner i avgrunden. Vart tar det liksom stopp?
Fråga det gröna och vita laget från söder, de faller fortfarande... Detta börjar påminna om deras förfall.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev:
Kentta skrev:Allt är Janne J:s fel.

Avgå Janne!
http://www.tv3.se/efterlyst/fall/missha ... provocerat
HAHAHAHA, den där ja!

Hhehe.. hihihi.. Jag är sjuk.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev:Det är så mycket som verkar vara fundamentalt fel i vårt lag. Tror det är en kombination av "bäst-före" datum på en del som skall vara bärande, passivitet, brist på insikt och acceptans att vi numera hör hemma i den här jävla piss-serien, samt nervositet som gör att det ser hästlängder sämre ut än vad det har potential att göra.

Det var ju det som DIF skulle "rätta till" inför denna säsong, inte begå samma misstag som förra året. Tyvärr är vi fortfarande på ruta ett, kanske ett steg tillbaka, ifrån där vi slutade.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Buford skrev:

Det var ju det som DIF skulle "rätta till" inför denna säsong, inte begå samma misstag som förra året. Tyvärr är vi fortfarande på ruta ett, kanske ett steg tillbaka, ifrån där vi slutade.
Jag tycker tyvärr det känns som vi är brutalt mycket sämre än förra säsongen, och då menar jag inte enskilt spelare för spelare...utan totalt. Vi har inget lag just nu. Inget eget spel alls. Hafsigt. Slafsigt. Passningsspelet är under all kritik. Vår passivitet i mittzon är skrattretande. Vi bjuder in till att bli totalt uppätna av motståndarna i praktiken vartenda byte.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ifjol tycker jag vårt material var extremt överskattat. Vi var toppklass på en position. Målvakt. I övrigt högst mediokert. Det är bara kolla på vart dom spelarna spelar nu.

Men i år, alltså.. Den här truppen ska VERKLIGEN komma till kvalserien. Det är inget snack. Det är knappast att kräva en bättre trupp i allsvenskan, när det dessutom kommer nytillskott som Landeskog och Murray. Truppen är verkligen tillräckligt bra. Inget snack.

Men det är ju något taktiskt som går åt helvete så det skriker om det. Varenda spelare har ju problem med samma saker. Det är svårt att inte peka på Challe Berglund.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja...det börjar ju kännas rätt osigt om Charles just nu. Jag tycker vi har spelat så pass många matcher (vad är det, 15?) att man inte kan skylla på att det är så många nya spelare osv. Finns liksom inga bortförklaringar längre.

Något är som sagt fundamentalt fel när inte en spelare kan slå en passning rätt, och gång på gång väljer helt felaktiga beslut.
Skriv svar