Tycker du, dom flesta här verkar ju tycka att man ska ha tålamod och det tar tid att spela ihop ett nytt lag och att tränarbyte är uteslutet.johan_80 skrev:Dagens match är en katastrof aldrig sätt ett sämre spel tror jag..Buford skrev:DIF måste spela bättre på hemmaplan, annars är det inte långt kvar innan publiken uteblir. Händer det så ser det riktigt mörkt ut.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
DIF är en skam för svensk ishockey, och ett hån mot oss supportrar! FY FAN FÖR ER, ERA JÄVLA NOLLOR!
Challe: -"Vi är på rätt väg". Kyss mig nånstans din förbannade SOPA!!!

Challe: -"Vi är på rätt väg". Kyss mig nånstans din förbannade SOPA!!!

"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- DIF_Soldier
Jag måste dock tacka laget för att de redan nu släckt mina förhoppningar om Elitseriespel nästa säsong, så att jag mentalt kan förbereda mig för 3000 på läktarna och än mer urvattnat lag.
För det finns knappt den minsta chans i helvete att detta lag går upp. Som någon skrev i en annan tråd: "Bra lag börjar bra". Vi har inget bra lag.
Nu entrar psykfallen forumet också. Åh en sådan härlig dag.
Commence.... CHAOS!!!
För det finns knappt den minsta chans i helvete att detta lag går upp. Som någon skrev i en annan tråd: "Bra lag börjar bra". Vi har inget bra lag.
Nu entrar psykfallen forumet också. Åh en sådan härlig dag.
Commence.... CHAOS!!!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-10-03 20:33:54, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Vi är ett mycket sämre lag än förra säsongen.
Ha d gott. Glenn.
Ha d gott. Glenn.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Christopher J
Skönt att slippa Järlans " Vårt nuvarande lag ska vända skeppet" och "Att redan efter 10 omgångar prata om kvalserien finns inte på kartan" iallafall.
Svårt att vända skeppet när man inte har en navigatör. Challe - inse dina begränsningar som tränare.
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Nu har tabellen satt sig och vi kan konstatera att vi är ett mitten/bottenlag i Allsvenskan. Jag tycker mig kunna väldigt mycket om hockey men nu är står jag här utan lösningar. Jag vet inte vad vi ska göra. Jag har inga idéer. Rädda det som räddas kan. Vi måste hänga kvar i Allsvenskan. Det måste gå.
Frågan är om Challe skulle ställa upp på att bara bli sportchef och Säcken tar över. Är helt övertygad om att Säcken skulle klara det här.
Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Vet inte heller vad som kan göras, men hoppas bara inte DIF kör huvudet i sanden som förra året. Då agerade de försent.pulverapa skrev:Nu har tabellen satt sig och vi kan konstatera att vi är ett mitten/bottenlag i Allsvenskan. Jag tycker mig kunna väldigt mycket om hockey men nu är står jag här utan lösningar. Jag vet inte vad vi ska göra. Jag har inga idéer. Rädda det som räddas kan. Vi måste hänga kvar i Allsvenskan. Det måste gå.
Efter förra matchen, kände jag ett visst hopp, vet inte varför. Idag känns det mer som att rädslan för lägre divisioner är större än hoppet om ES. Murray och Landeskog till trots... Funderar på att lägga ner hockeyn nu efter att följt DIF i 30 år, checkar in igen om sju år...
Vi har för dåliga spelare, så enkelt är d, kvalserien kan vi är ett minne blott!pulverapa skrev:Nu har tabellen satt sig och vi kan konstatera att vi är ett mitten/bottenlag i Allsvenskan. Jag tycker mig kunna väldigt mycket om hockey men nu är står jag här utan lösningar. Jag vet inte vad vi ska göra. Jag har inga idéer. Rädda det som räddas kan. Vi måste hänga kvar i Allsvenskan. Det måste gå.
Vi har inte för dåliga spelare det där är skitsnack i hettans ögonblick. Vi chokar fullständigt, mental coach och se över tränarbåset är vad jag skulle ordinera.#10 skrev:Vi har för dåliga spelare, så enkelt är d, kvalserien kan vi är ett minne blott!pulverapa skrev:Nu har tabellen satt sig och vi kan konstatera att vi är ett mitten/bottenlag i Allsvenskan. Jag tycker mig kunna väldigt mycket om hockey men nu är står jag här utan lösningar. Jag vet inte vad vi ska göra. Jag har inga idéer. Rädda det som räddas kan. Vi måste hänga kvar i Allsvenskan. Det måste gå.
Ok vilka ska bära laget tillbaka till eliten???oskais skrev:Vi har inte för dåliga spelare det där är skitsnack i hettans ögonblick. Vi chokar fullständigt, mental coach och se över tränarbåset är vad jag skulle ordinera.#10 skrev:Vi har för dåliga spelare, så enkelt är d, kvalserien kan vi är ett minne blott!pulverapa skrev:Nu har tabellen satt sig och vi kan konstatera att vi är ett mitten/bottenlag i Allsvenskan. Jag tycker mig kunna väldigt mycket om hockey men nu är står jag här utan lösningar. Jag vet inte vad vi ska göra. Jag har inga idéer. Rädda det som räddas kan. Vi måste hänga kvar i Allsvenskan. Det måste gå.
Nu vänter två matcher utan poäng, om inget mirakel sker dvs.
Känner mig helt mållös (precis som DIF) och hoppas att någonting sker snarast. Dock tror jag DIF väntar med och ser vad Gabbe för med sig.
Känner mig helt mållös (precis som DIF) och hoppas att någonting sker snarast. Dock tror jag DIF väntar med och ser vad Gabbe för med sig.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
De som inser att man måste kämpa hårdare än motståndarna. Det är inget skönspel i HA. Det är krig 52 gånger 60 minuter.#10 skrev:Ok vilka ska bära laget tillbaka till eliten???oskais skrev:Vi har inte för dåliga spelare det där är skitsnack i hettans ögonblick. Vi chokar fullständigt, mental coach och se över tränarbåset är vad jag skulle ordinera.#10 skrev:Vi har för dåliga spelare, så enkelt är d, kvalserien kan vi är ett minne blott!pulverapa skrev:Nu har tabellen satt sig och vi kan konstatera att vi är ett mitten/bottenlag i Allsvenskan. Jag tycker mig kunna väldigt mycket om hockey men nu är står jag här utan lösningar. Jag vet inte vad vi ska göra. Jag har inga idéer. Rädda det som räddas kan. Vi måste hänga kvar i Allsvenskan. Det måste gå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)