Välkommen Gabriel Landeskog

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Välkommen Gabriel Landeskog

Inlägg av BaronVonDif »

JohanPez skrev:Nu jävlar alltså! Alla vet att Djurgården inte är att leka med!
Har det någonsin funnits ett lag av vår nuvarande kaliber i allsvenskan? Kan dock inte låta bli att fundera på hur vårt lag sett ut med Nhl-förstärkning om vi spelat kvar i elitserien.:-o
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Gabriel Landeskog

Inlägg av Tessan »

ÄNNU mer taggad nu inför kvällens match! Kämpa Djurgår´n!!!!
ConZzz

Inlägg av ConZzz »

Helt jävla underbart!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Blev skitglad när jag läste detta.
Välkommen Gabriel
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

VäsbyMental skrev:Han går på rookie kontrakt , så han är nog en av de billigare att försäkra
joo sant iof men vad jag har hört (vet ej om det stämmer) så är det några faktorer man kollar på när man försäkrar:

nuvarande värde/kontrakt = rookiekontrakt = inte så dyrt

potentiellt värde i framtiden = med tanke på att han blev årets rookie och utnämnd till C i avs så skulle jag säga att det potentiella värdet i framtiden är i den övre delen av löneligan = D Y R T

antal år man förväntas ha kvar att spela = med tanke på hans unga ålder så kan han förväntas att spela en ~15 år till iaf = massa intjänade miljoner = D Y R T

kanske nått mer jag har glömt?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Åh herregud vilken jävla nyhet att vakna till, man nästan skakar i kroppen. Det här blir nåt det, grabbar och tjejer. Välkommen Lääändeskogg! :D
Användarvisningsbild
JackHeart

Inlägg av JackHeart »

En av dom klart bästa nyheterna på mycket länge! Nu känner jag mig omöjligt ännu mer taggad inför matchen ikväll!

Välkommen Gabriel Landeskog!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Härliga tider minst sagt. Må denna strejk hålla i sig!

Våra två nyförvärv får nog hålla igen lite om de ska vara kvar på isen.. de klipp man ser på tuben är ju minst 20 matcher avstängning per tackling i svensk hockey. Ska bli intressant att se var detta leder...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Härliga tider minst sagt. Må denna strejk hålla i sig!

Våra två nyförvärv får nog hålla igen lite om de ska vara kvar på isen.. de klipp man ser på tuben är ju minst 20 matcher avstängning per tackling i svensk hockey. Ska bli intressant att se var detta leder...
Är också lite orolig över det fysiska spelet och det i många fall helt sjuka regelverk vi har i Sverige; Landeskog har verkligen visat att han är en Fopp-typ när det gäller offensiva tacklingar och Murray vet vi ju alla vad han kan.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Har suttit och kikat på klipp på Dogge och Landeskog hela dagen. Duktigt taggad nu. Värt att köpa matchen på S24? Hur är kvalitén?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Köp biljetter och dra till hovet istället. Nästan samma pris.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

zetterberg_88 skrev:Köp biljetter och dra till hovet istället. Nästan samma pris.
Slutar jobbet halv 8, tänkte köpa matcen och se resten av den då. Har iofs sjukanmält mig förr, kanske borde göra det igen
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

Äntligen lite vind i seglen! Hoppas och bara önskar att detta blir bra, var fan ett tag sen man fick vara glad en längre tid som Djurgårdare.
Ses på Hovet ikväll!
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

-daniel- skrev:
sensei skrev:Härliga tider minst sagt. Må denna strejk hålla i sig!

Är också lite orolig över det fysiska spelet och det i många fall helt sjuka regelverk vi har i Sverige; Landeskog har verkligen visat att han är en Fopp-typ när det gäller offensiva tacklingar och Murray vet vi ju alla vad han kan.
Sedan verkar det som att domarna är hårdare(läs: dömer för fler skit grejer) så kan det bli jobbigt, hoppas spelarna anpassar sig på ett bra sätt
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Challen skrev:Har suttit och kikat på klipp på Dogge och Landeskog hela dagen. Duktigt taggad nu. Värt att köpa matchen på S24? Hur är kvalitén?
Kvalitén är som att svepa en 75:a starksprit och sedam dra på sig ett par glasögon med imma på.

Jag har köpt en match, och jag köper ingen mera.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Skriv svar