Ring en vän!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Ring en vän!

Inlägg av diffarn1 »

Tycker att det är en smart ide för att få folk att gå på matcher, vi får väl hoppas att det ger resultat.
Någon som kommer använda sig av denna metod?
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Jag gör redan så. och det är jävligt bra med!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Ja inför DIF-Skellefteå har jag provat idén. 8)
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Om man är medveten om publikkrisen och inte tänkt på den idén tidigare så måste man nästan vara lite efterbliven...
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Verkligen banbrytande! :)
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Uppenbarligen måste den vara banbrytande då det är dåliga publiksiffror överlag? 8)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Att detta överhuvudtaget får plats på DIFs hemsida tyder på att styrelsen inte vet hur den skall lösa den viktigaste frågan för hela föreningen, hur man skall få in mer pengar till klubben. Har man inga bättre ideér än att försöka få folk att ta med sig sina vänner på matcherna är det verkligen illa ställt.

Inse faktum, vi har ungefär samma snittpublik som HV, FBK, MoDo mfl... Ändå har det mycket bättre ställt ekonomiskt. Orsaken till detta stavas kontrollen över arenan. Ordna detta så räcker det publikunderlag vi har nu mer än väl för att bli topplag. Lägg dessutom till de betydligt större möjligheterna att dra till sig krinarrangemang i STHLM och det borde inte behöva ta alltför många år innan vi har störst omsättning igen av alla elitlag.
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Jag tycker att DIF annonserar i tidningar och radio och gör en hel del för att få folk till globen, familjebiljetter mm. Att sedan köra med en liten ring en vän-kampanj skadar nog inte. Om man är medlem tycker jag att det är okej om man hjälper till att få sina kompisar till globen.

EDIT - Vi kanske ska ringa runt och kolla om det är någon av kompisarna som kan lira hockey också. Jag vet flera som säkert platsar i det här gänget.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

mforce skrev:Jag tycker att DIF annonserar i tidningar och radio och gör en hel del för att få folk till globen, familjebiljetter mm. Att sedan köra med en liten ring en vän-kampanj skadar nog inte. Om man är medlem tycker jag att det är okej om man hjälper till att få sina kompisar till globen.

EDIT - Vi kanske ska ringa runt och kolla om det är någon av kompisarna som kan lira hockey också. Jag vet flera som säkert platsar i det här gänget.

Hahaha
Skriv svar