Full glob?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
larzzone

Full glob?

Inlägg av larzzone »

OK, jag är realist, vi har inte de bästa publiksiffrorna.
Men jag har iaf en vision, en dröm om att vi i Djurgårdsfamiljen åtminstonde en gång denna vinter kan fylla globen. För inget slår en full glob, förutom kanske 3000pers i klacken på hovet då :)

En manifestation av djurgårdsfamiljen, att vi finns och att vi är många är vad jag vill se! Laget har vaknat, nu är det vår tur!

Det jag däremot inte vet är hur man skulle genomföra det. JK måste med på ett hörn såklart. Men hur skulle man kunna genomföra detta?
Om man vill så går det! Vad säger ni?

Bestämma en match och köra? Jag och ni vet att det kommer bli stämning!
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Re: Full glob?

Inlägg av Jordan »

larzzone skrev:OK, jag är realist, vi har inte de bästa publiksiffrorna.
Men jag har iaf en vision, en dröm om att vi i Djurgårdsfamiljen åtminstonde en gång denna vinter kan fylla globen. För inget slår en full glob, förutom kanske 3000pers i klacken på hovet då :)

En manifestation av djurgårdsfamiljen, att vi finns och att vi är många är vad jag vill se! Laget har vaknat, nu är det vår tur!

Det jag däremot inte vet är hur man skulle genomföra det. JK måste med på ett hörn såklart. Men hur skulle man kunna genomföra detta?
Om man vill så går det! Vad säger ni?

Bestämma en match och köra? Jag och ni vet att det kommer bli stämning!
Skulle vi inte kunna satsa rejält på nästa hemma match mot Luleå?

ALLA NU TILL GLOBEN, 27 DEC!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Madferit

Inlägg av Madferit »

Men please! Luleå matchen? Kamma dig.
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Den här matchen ingår i 1/3 säsongskortet, så vi har med andra ord alla förutsättningar i världen att skapa ett bra drag.

JK har dessutom börjat hussa ordentligt (se länk). Enligt deras statistik så brukar de matcher som spelas under julhelgen alltid snitta på minst 10 000. Det känns som att det är nu om någon som vi kan lyckas.

Jag står upp för DIF i med och motgång, gör du?

http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3941
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om vi hamnar i kvalserien får vi nog fullsatt i matchen mot Leksand. Annars har jag svårt att se globen fyllas i någon match denna säsong, och dpå menar jag alltså med betalande åskådare skall kanske tilläggas. Ibland försöker styrlsen bättre på siffrorna med att släppa in massa folk gratis och åskådare skall inte räknas med i snittet då vi inte tjänar några pengar på dem.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Madferit skrev:Men please! Luleå matchen? Kamma dig.
Skulle du kunna utveckla lite. Ska man stanna hemma bara för att det är Luleå vi möter? Trodde man gick för att se DIF lira.
Lycka är att vara djurgårdare
Madferit

Inlägg av Madferit »

Rash skrev:
Skulle du kunna utveckla lite. Ska man stanna hemma bara för att det är Luleå vi möter? Trodde man gick för att se DIF lira.

Nu kanske det lät så är jag medveten om men det var inte just Luleå jag menade, det var matchen i sig.

Säg att det kommer 8000 mellandagare. Det blir nästan stört omöjligt att få dit 5500 till på knappt en vecka.
Framförhållning är ordet för dagen.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Madferit skrev:
Rash skrev:

Nu kanske det lät så är jag medveten om men det var inte just Luleå jag menade, det var matchen i sig.

Säg att det kommer 8000 mellandagare. Det blir nästan stört omöjligt att få dit 5500 till på knappt en vecka.
Framförhållning är ordet för dagen.
Då förstår jag bättre. Det man kan ju hoppas att det kommer mycket julhandlare samt att 1/3-kortet gör sitt. Det har ju varit skön stämning trots liten publik under de andra 1/3-matcherna. Dock var det på Hovet, nu blir det bollen.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag tror att det går att fylla Globen om vi jobbar tillsammans.

För det första gäller det att skapa "drag" kring en särskild match. I brist på derbyn kan man kanske använda ett jubileum eller någon annan händelse för att motivera varför en viss match är intressantare än någon annan.

Sedan gäller det att samarbeta:

DIF-hocky skriver ett brev till alla medlemmar, annonserar i pressen samt gär en särskild drive på hemsidan. Dessutom ser man till att nå ut i media genom redaktionell text. Slutligen lägger man till ett par element i matcharrangemmanget som understryker att detta är en särskild match.

Ser man dessutom till att alla medlemmar i fotbollen får ett brev med en uppmaning om att komma samt ett bra "erbjudande" så att även dessa känner att "nu jävlar" samt att dom är särskilt inbjudna.

Järnkaminerna skapar "hause" via utskick och sin hemsida. Det är dom ju mycket duktiga på samt ser till att det finns några "järnkaminsaktiviteter" i anslutning till matchen (bokade pubar etc) samt uppmanar sina sektioner ute i landet att ta sig till Globen.

Därutöver använder man sig av ideella krafter som dels förbereder ett bra TIFO samt tex delar ut flyers i tunnelbanan och på andra ställen samt sätter upp matchposters på anslagstavlor över hela länet (DIF-hockey trycker upp materialet samt samordnar det hela).

Sist men slutligen gör vi alla som Peter Skoog och ringer alla våra vänner och bekanta som brinner för DIF.

Får vi en bra stämning i Globen, med en speaker i högform, en Loa Falkman som sjunger nationalsången i matchtröja, gamla DIF-hjältar som intervjuas i pauserna, besök från någon spelare i DIF-fotboll, ett bra TIFO samt en Glob som är smyckad i våra färger och kokar av kärlek till DIF kan jag garantera att många av de som masar sig till matchen också kommer tillbaks.

Dessutom kan man dra i gång en insamling för att förstärka DIFs kassa. Tänk om alla i en full glob skänker 20 spänn... Har man dessutom några bra erbjudanden vad avser kringförsläljningen och marknadsför dessa under matchen blir det också en bra slant.

Att fylla Globen är en kanon idé och det ÄR möjligt med god planering och hårt arbete. Ser man dessutom till att det finns ståplatser på ena kortsidan så kanske vi kan slå publikrekord...
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Kall-El skrev:Om vi hamnar i kvalserien får vi nog fullsatt i matchen mot Leksand. Annars har jag svårt att se globen fyllas i någon match denna säsong, och dpå menar jag alltså med betalande åskådare skall kanske tilläggas. Ibland försöker styrlsen bättre på siffrorna med att släppa in massa folk gratis och åskådare skall inte räknas med i snittet då vi inte tjänar några pengar på dem.
om vi hamnar i kvalserien och möter leksand kommer det inte vara fullsatt, och om det skulle bli det så skulle mer än hälften av alla i publiken heja på leksand.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Bra sagt Andy, helt räät att om allt det där händer skulle vi kunna få ett fullsatt globen! Hoppas det komer många mot luleå!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

men varför satsa på luleå matchen ?? tycker vi ska stötta grabbarna i en lite tufare match tec fbk,h71 eller linköping.....:D

LYCKA ÄR ATT VARA DJURGÅRDARE !! <333
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Saint-Adam skrev:
Kall-El skrev:Om vi hamnar i kvalserien får vi nog fullsatt i matchen mot Leksand. Annars har jag svårt att se globen fyllas i någon match denna säsong, och dpå menar jag alltså med betalande åskådare skall kanske tilläggas. Ibland försöker styrlsen bättre på siffrorna med att släppa in massa folk gratis och åskådare skall inte räknas med i snittet då vi inte tjänar några pengar på dem.
om vi hamnar i kvalserien och möter leksand kommer det inte vara fullsatt, och om det skulle bli det så skulle mer än hälften av alla i publiken heja på leksand.
det var nog det han menade....

Leksand drar alltid drar fulla hus och då är det Leksandssupporters som står för 80% av besökarna
Kojak

Inlägg av Kojak »

Personligen tycker jag budskapet är jäkligt enkelt:
Fyll Globen och Djurgårdens ekonomi blir lite bättre. Fyll Globen flera gånger och Djurgårdens ekonomi blir mycket bättre.

Nu är inte det någon realitet, men man kan ju hoppas...
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

ole ole ole ole ole ole ole oleola !!!!! :D
Skriv svar