Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jokohanho
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av jokohanho »

DIFÖrebro skrev:När vi ändå är nostalgiska från 09/10, glöm inte bort, Josefson, bland det bästa DIF någonsin blivit av med till nhl. Klassar honom som bra mycket bättre än Krüger (även om båda är/var sjukt bra).
Kan inte hålla med dig på den punkten. Vet inte hur han lyckats nu, men 09/10 var Kruger i mitt tycke i en annan division än Josefsson. Inte för poängens skull, det bryr jag mig inte så mycket om, utan helheten som spelare.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av mannge »

DIFÖrebro skrev:När vi ändå är nostalgiska från 09/10, glöm inte bort, Josefson, bland det bästa DIF någonsin blivit av med till nhl. Klassar honom som bra mycket bättre än Krüger (även om båda är/var sjukt bra).

Lägg även till Ante (Andreas Engqvist) på den listan. Han gjorde så mycket rätt i det dolda och hade aldrig en dålig match. Som en lite bättre och yngre version av Ottosson i mina ögon.

Han skulle jag mer än gärna vilja se i Djurgårdströjan igen.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
wolsey100

Re: Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvake

Inlägg av wolsey100 »

BaronVonDif skrev: En mental coach för att få detta lag att kunna prestera i allsvenskan? Vore otroligt pinsamt om det behövs men du kanske har rätt, kan ju vara så att en coach i stil med Gordon Ramsey snarare behövs? Nej, det är bara att nöta på, om 3-4 matcher vänder det.
Haha hade nog inte skadat om vi haft Ramsey med i tränarstaben på matcherna. Jävlar vad det skulle bli fart i rören.

Rogga

Re: Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvake

Inlägg av Rogga »

BaronVonDif skrev:
Rogga skrev:Jag vet inte om jag tycker att det behövs nya spelare, jag tycker att lite av problemet vi har är att vi inte får det mesta som går att få, varken av laget eller av enskilda spelare. Jag tror däremot att det kan vara bra att ta in en mental coach för att lyfta laget. :!:
En mental coach för att få detta lag att kunna prestera i allsvenskan? Vore otroligt pinsamt om det behövs men du kanske har rätt, kan ju vara så att en coach i stil med Gordon Ramsey snarare behövs? Nej, det är bara att nöta på, om 3-4 matcher vänder det.
Jag tror faktiskt att problemet sitter i huvet och inte i kroppen (till största delen), jag tror dessutom att vi kanske hade sluppit åka ur ES om man tagit in en mental coach redan efter jul förra säsongen.
Swordthain

Inlägg av Swordthain »

Rogga skrev:
BaronVonDif skrev:
Rogga skrev:Jag vet inte om jag tycker att det behövs nya spelare, jag tycker att lite av problemet vi har är att vi inte får det mesta som går att få, varken av laget eller av enskilda spelare. Jag tror däremot att det kan vara bra att ta in en mental coach för att lyfta laget. :!:
En mental coach för att få detta lag att kunna prestera i allsvenskan? Vore otroligt pinsamt om det behövs men du kanske har rätt, kan ju vara så att en coach i stil med Gordon Ramsey snarare behövs? Nej, det är bara att nöta på, om 3-4 matcher vänder det.
Jag tror faktiskt att problemet sitter i huvet och inte i kroppen (till största delen), jag tror dessutom att vi kanske hade sluppit åka ur ES om man tagit in en mental coach redan efter jul förra säsongen.
Jag har ett tag varit inne på exakt samma linje. Det är något i truppen som gör att det inte fungerar. Tror absolut att en mental coach skulle vara en bra investering. En halvtidsanställd person kan vända skeppet billigare än någon annan lösning jag kan tänka mig. I många sporter är en mental coach en självklarhet, dock inte i hockeyn vilket är synd.
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av JohanPez »

Det finns många exempel på att mentala coacher kan göra underverk. Det är dessutom billigare än att försöka värva sig ur en dålig trend eller att ta in ny tränare, bra mycket mindre "blodigt" också. Om vi fortfarande står och stampar om 4-5 matcher borde man testa.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Jag tror att Brynäs fick bra resultat av att ta in en mental coach, men listan är ju längre än så.
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av JohanPez »

Rogga skrev:Jag tror att Brynäs fick bra resultat av att ta in en mental coach, men listan är ju längre än så.
HV gjorde det ju senast de tog guld också. I skolan minns jag ett exempel med ett amerikanskt basketlag där halva truppen fick träna skott och den andra halvan förbjudna att träna och fick bara visualisera skotten. De hade sedan en tävling där de som tränat mentalt vann.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

JohanPez skrev:
Rogga skrev:Jag tror att Brynäs fick bra resultat av att ta in en mental coach, men listan är ju längre än så.
HV gjorde det ju senast de tog guld också. I skolan minns jag ett exempel med ett amerikanskt basketlag där halva truppen fick träna skott och den andra halvan förbjudna att träna och fick bara visualisera skotten. De hade sedan en tävling där de som tränat mentalt vann.
Går på Jensen Gymnasium och vi har "mental träning" för att göra oss mer motiverade, kunna koncentrera bättre och lätt kunna slappna av så att man inte är stressad. Det fungerar bra på de flesta, tycker verkligen att DIF borde ta in en mental coach och börja med detta. Vi skulle få se ett mer avslappnat och koncentrerat lag.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Axel_K skrev:
JohanPez skrev:
Går på Jensen Gymnasium och vi har "mental träning" för att göra oss mer motiverade, kunna koncentrera bättre och lätt kunna slappna av så att man inte är stressad. Det fungerar bra på de flesta, tycker verkligen att DIF borde ta in en mental coach och börja med detta. Vi skulle få se ett mer avslappnat och koncentrerat lag.
Gick på Jensen i ett par veckor, måste erkänna att det var väldigt nyttigt.
Rix

Inlägg av Rix »

mannge skrev:

Lägg även till Ante (Andreas Engqvist) på den listan. Han gjorde så mycket rätt i det dolda och hade aldrig en dålig match. Som en lite bättre och yngre version av Ottosson i mina ögon.

Han skulle jag mer än gärna vilja se i Djurgårdströjan igen.
1. Engqvist
2. Kruger
3. Josefsson
4. Danielsson

Alla dessa 4 spelare var jävligt bra. Sen får vi inte glömma att Jimmie/Otto/Mackan lirade faktiskt fantastiskt bra ihop den säsongen och var en riktigt bra första kedja.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Kan vi inte ta bort Lidström och låta Blomstrand spela back istället ? Känner mig lika osäker varje gång han tar pucken och nyss 2 misstag i egen zon
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Staten

Inlägg av Staten »

Hur tränar Djurgårn egentligen? Det kan inte ställas några direkt höga krav i alla fall, för det ser direkt bedrövligt ut på isen just nu mot bofors. Inte en passning sitter på bladet. Inte en närkamp vinns. Vad fan sysslar ni med?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

DIF måste spela bättre på hemmaplan, annars är det inte långt kvar innan publiken uteblir. Händer det så ser det riktigt mörkt ut.
johan_80

Inlägg av johan_80 »

Buford skrev:DIF måste spela bättre på hemmaplan, annars är det inte långt kvar innan publiken uteblir. Händer det så ser det riktigt mörkt ut.
Dagens match är en katastrof aldrig sätt ett sämre spel tror jag..
Skriv svar