DIF öva på att göra mål

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
lajjnus

Re: Sv: DIF öva på att göra mål

Inlägg av lajjnus »

pulverapa skrev:Folk säger att det är samma visa som förra året. Jag tycker inte att det är det. Visst, vi har en oförmåga att få in puckarna. Förra året kom vi inte ens till dessa lägen. Det är inte katastrof än, som det var efter jul förra året. Vi måste förbättra oss i allt så klart men mest akut är:

Uppspel (Båga och ta fart!)
Power play

Man blir inte bättre på att göra mål för att man lägger några minuter extra på skott. Det är bättre att öva att komma i skottläge istället.

Jag är inte orolig. Än.
Fast uppspelen har i mina ögon höjt sig både en och två nivåer under de senaste två matcherna. Det har varit lite fart i alla fall. Power playet är fortfarande uruselt. Inte så konstigt när man väljer att ha Sörensen framför kassen.. Agera Charles..

Jag tycker i alla fall att det går åt rätt håll. Två svåra bortamatcher (där vi i en av dom gjorde säsongens hittills bästa prestation). Tycker även att spelet i Västerås-matchen var okej sett till de första två tredjedelarna. Sista tredjedelen av planen är vi totalt ofarliga i. Ingen som går på mål. Vi måste bli rakare i spelet och köra lite "crash the net". Ta stryk, våga vinn. Gör vi det på onsdag vinner vi.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF öva på att göra mål

Inlägg av Daniel942 »

Berglund skrev:Ok förlåt då att jag skrev fel, gud va alla är duktiga här.

nä nu skiter jag i DIF , HOPPAS DETTA JÄVLA SKIT ALDRIG MER SPELAR I ELITSERIEN

är det bättre????

nä nu blir det Brynäs för min del.

någon som vill ha min biljett mot Karlskoga? för jag vill då jävlar inte ha den.
Stick, ingen vill ha dig här ändå.
DIF!
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Re: DIF öva på att göra mål

Inlägg av Baggso »

är det bättre????

någon som vill ha min biljett mot Karlskoga? för jag vill då jävlar inte ha den.
Bytte du från Brynäs när dom var skit till DIF? Ett tips: sluta hålla på något lag om du inte kan ta motgångar
Ps. Jag kan ta din biljett, bättre att en riktig djurgårdare går på matchen än plast

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Senast redigerad av Baggso den 2012-10-01 14:07:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Sv: Re: DIF öva på att göra mål

Inlägg av Daniel942 »

Baggso skrev:

är det bättre????

Bytte du från Brynäs när dom var skit till DIF? Ett tips: sluta hålla på något lag om du inte kan ta motgångar

Hur svårt är det att quota rätt igentligen? Man undrar ju på vissa här inne...
DIF!
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Re: Sv: Re: DIF öva på att göra mål

Inlägg av Baggso »

Daniel942 skrev:
Baggso skrev:

är det bättre????

Hur svårt är det att quota rätt igentligen? Man undrar ju på vissa här inne...
Du var snabb du.. inte bli arg :)

Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Läste ju igenom intervjun med Douglas Murray på hemsidan.

Han belyser kanske lite ett problem som faktiskt kan vara något av en bidragande orsak till att spelet ser ut som det gör.

DIF Hockey hyr ju Hovet tillsammans med en annan onämnbar förening, samt även några andra skulle jag tro. Alla dessa vill ju ha istid så mycket det går.

Kontentan av det blir att när DIF Hockey's ispass är över, så kommer ismaskinen in och spolar av för nästa förenings träning.

För folk att stanna kvar efter träningens slut och kanske öva på lite egna detaljer, som t.ex målskytte och dylikt, går helt enkelt inte.

Murray nämner ju bland annat att San José's skyttar ofta stannar kvar och övar just på skott, för att få in timing och sånt i skottet, något som våra skyttar inte har mycket möjlighet till att göra.

Detta är som sagt en väldigt LITEN orsak, och inte själva roten på problemet i sig, men jag tror den spelar in.

Satt även och funderade lite på vad man kan göra åt saken.

Det finns en lösning, som även om den verkar en smula motbjudande, faktiskt kanske skulle kunna fungera för både DIF Hockey och den andra föreningen. Detta beror ju på hur långa ispass det nu är för varje träning.

Om DIF Hockey har förmiddagspass, och den andra föreningen har eftermiddagspass, så låt 2 timmar efter DIF Hockeys pass vara öppen för alla, innan nästa förening går på. Dvs, låt spelarna från varje lag ha varsin sida av rinken, och 2 timmar på sig där de kan stå och finslipa på detaljerna i sitt spel. Och har andra föreningen förmiddagspass så går två timmar innan DIF's pass åt till gemensam träning.

Dessa två timmar delar DIF och den andra föreningen på.

Är kanske en helt galen idé, vad vet jag.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

är det bättre????

Okej du har övertygat mig. Ska hålla på Frölunda nu, för de vann guld senast de var lockout.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

18DIF91 skrev:Läste ju igenom intervjun med Douglas Murray på hemsidan.

Han belyser kanske lite ett problem som faktiskt kan vara något av en bidragande orsak till att spelet ser ut som det gör.

DIF Hockey hyr ju Hovet tillsammans med en annan onämnbar förening, samt även några andra skulle jag tro. Alla dessa vill ju ha istid så mycket det går.

Kontentan av det blir att när DIF Hockey's ispass är över, så kommer ismaskinen in och spolar av för nästa förenings träning.

För folk att stanna kvar efter träningens slut och kanske öva på lite egna detaljer, som t.ex målskytte och dylikt, går helt enkelt inte.

Murray nämner ju bland annat att San José's skyttar ofta stannar kvar och övar just på skott, för att få in timing och sånt i skottet, något som våra skyttar inte har mycket möjlighet till att göra.

Detta är som sagt en väldigt LITEN orsak, och inte själva roten på problemet i sig, men jag tror den spelar in.

Det finns en lösning, som även om den verkar en smula motbjudande, faktiskt kanske skulle kunna fungera för både DIF Hockey och den andra föreningen. Detta beror ju på hur långa ispass det nu är för varje träning.

Om DIF Hockey har förmiddagspass, och den andra föreningen har eftermiddagspass, så låt 2 timmar efter DIF Hockeys pass vara öppen för alla, innan nästa förening går på. Dvs, låt spelarna från varje lag ha varsin sida av rinken, och 2 timmar på sig där de kan stå och finslipa på detaljerna i sitt spel. Och har andra föreningen förmiddagspass så går två timmar innan DIF's pass åt till gemensam träning.

Jörn, du har åter igen övertygat mig med din exceptionella intelligens. Hoppas att du kan utveckla dina resonemang över en öl på WKB nu på onsdag? ;)
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Sjöwall skrev:
18DIF91 skrev:Läste ju igenom intervjun med Douglas Murray på hemsidan.

Jörn, du har åter igen övertygat mig med din exceptionella intelligens. Hoppas att du kan utveckla dina resonemang över en öl på WKB nu på onsdag? ;)
Haha, Intelligens vet jag knappast om jag kan beskylla mig för alltid ;)

Vi får se, jag har för stunden åkt på en riktigt ful förkylning, men jag hoppas att jag kommer kunna gå på onsdag, särskilt som jag gärna vill se Douglas Murray spela i DIF tröjan!

Håller dessutom på och försöker rå ihop lite mer folk till matchen via jobbet, men det går trööööögt hitills. Men jag tjatar och tjatar och jobbar som bara den på det.

Men har bara febern släppt så dyker jag definitivt upp på WKB innan matchen! :) Väl mött och mot seger!
Alltid Oavsett.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

"Berglund" var inne på chatten i matchen mot VIK och jävlades.
Söker tydligen något i och med detta. Vet ej vad, men han lyckas inget vidare...
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: DIF öva på att göra mål

Inlägg av BaronVonDif »

BobTheBlob skrev:"Berglund" var inne på chatten i matchen mot VIK och jävlades.
Söker tydligen något i och med detta. Vet ej vad, men han lyckas inget vidare...
Kan tänka mig det, stackars Brynäs
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Berglund

Inlägg av Berglund »

Jaså var jag? när då? vet att du inte gillar mej men du behöver inte ljuga .
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Berglund skrev:
Jaså var jag? när då? vet att du inte gillar mej men du behöver inte ljuga .
Möjligtvis inte samma människa men visst var det en Berglund som var inne och hetsade i chatten mot VIK.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: DIF öva på att göra mål

Inlägg av BaronVonDif »

Den här tråden är ju lika spännande och givande som Ajk-hockey, släng den åt helvete.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Låser tråden. Tjänar inget syfte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst