Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
För min del har en spelare som Markus Ljungh var en större besvikelse än många andra namn hittills. Han har två bra säsonger bakom sig i allsvenskan och har rutin just därifrån. Född 91 så han är knappast en junior. Att han beskrevs som en snabb skridskoåkare när han kom förvånar mig lite. Han känns väldigt trög och energilös. En spelare som Åberg är ju faktiskt junior ett år till och har fått en oförtjänt stor press på sig tycker jag. Låt honom utvecklas i den takt det tar. Allt exploderar inte den säsongen de är 19 år liksom.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Blir ärligt deprimerad när jag ser detta
Bra passningsspel, en jävla fart under grillerna, vi vinner närkamper etc etc
Vart tog allt detta vägen???
Bra passningsspel, en jävla fart under grillerna, vi vinner närkamper etc etc
Vart tog allt detta vägen???
Märkligt att Slöddertälje kan ta in sin andra NHL spelare medan vi bara har råd med en
Och Västerås med sitt andra proffs nu idag. Har vi sämst ekonomi i hela allsvenskan?
Långt ifrån nöjd. Men största problemet är trots allt effektiviteten. Vet inte om jag varit nöjdare om vi spelat som ifjol och på något sätt slumpat med oss 1-0-segrar, det hade man vetat skulle gå åt skogen förr eller senare. Just nu känns det mest som "kämpa på så lossnar det".
Chet måste väl fan få med beröm godkänt tycker jag, de som fruktade en total flopp borde ju kunna andas ut.
Väldigt besviken över det med Bengan men fan ska man göra? Be honom betala själv? Men borde väl finnas fler alternativ som kanske kostar mindre? DIF har ju tappat hela trupper till NHL det senaste decenniet...
Chet måste väl fan få med beröm godkänt tycker jag, de som fruktade en total flopp borde ju kunna andas ut.
Väldigt besviken över det med Bengan men fan ska man göra? Be honom betala själv? Men borde väl finnas fler alternativ som kanske kostar mindre? DIF har ju tappat hela trupper till NHL det senaste decenniet...
- Att efter sju omgångar börja diskutera division 1 finns inte på kartan. Det är 45 matcher kvar och vårt mål är Kvalserien, dit ska vi nå. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills. Vårt nuvarande lag ska vända skeppet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Håller med. Han tar väldigt ofta riktigt dumma beslut att (försöka) dribbla, väldigt ofta att försöka gå emellan två motståndarbackar som har bra fart bakåt, dvs. han kan omöjligtvis gå runt dom.SirDIFalot skrev:För min del har en spelare som Markus Ljungh var en större besvikelse än många andra namn hittills. Han har två bra säsonger bakom sig i allsvenskan och har rutin just därifrån. Född 91 så han är knappast en junior.
Har inte sett mer än 3 matcher, men har nog sett honom försöka dribbla på samma sätt två-tre gånger per match på samma sätt och tappa pucken, gärna precis när vi korsat offensiva blå.
Det som är mest skrämmande är att vi nu har ett lag som är helt nybyggt. Någon har tänkt ut att vi ska ha den typen av spelare som vi har idag. De som skulle kunna bidra med lite tyngd ställs medvetet åt sidan trots att de finns tillgängliga.
Endast baserat på det vi ser på plan (dvs skit samma poängskörden) så ser det väldigt mörkt ut, och vi kan till och med åka ur allsvenskan faktiskt.
Ett lag som ssk tror jag kan gå väldigt bra framöver och i en ev. kvalserie. Deras lag såg betydligt mer hungrigt och giftigt ut men förlorade ganska orättvist mot oss. Givet att de spelar som de gjorde då så är man som supporter åtminstone hyfsat nöjd även om det inte alltid studsar rätt.
Framtiden får utvisa om jag har rätt eller för all framtid kommer få äta upp detta inlägg, men just nu känns det riktigt riktigt illa.
Endast baserat på det vi ser på plan (dvs skit samma poängskörden) så ser det väldigt mörkt ut, och vi kan till och med åka ur allsvenskan faktiskt.
Ett lag som ssk tror jag kan gå väldigt bra framöver och i en ev. kvalserie. Deras lag såg betydligt mer hungrigt och giftigt ut men förlorade ganska orättvist mot oss. Givet att de spelar som de gjorde då så är man som supporter åtminstone hyfsat nöjd även om det inte alltid studsar rätt.
Framtiden får utvisa om jag har rätt eller för all framtid kommer få äta upp detta inlägg, men just nu känns det riktigt riktigt illa.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Grejen är ju den att förra året började man diskutera kvalserien med allsvenskan som följd rätt tidigt också. Även då fick man höra kommentarer om att vi ska till slutspel, vi har för bra lag för att ligga där vi ligger och vi kommer att vända detta. Ja, eller hur! Det gick ju bra med det.Mäklaren skrev:- Att efter sju omgångar börja diskutera division 1 finns inte på kartan. Det är 45 matcher kvar och vårt mål är Kvalserien, dit ska vi nå. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills. Vårt nuvarande lag ska vända skeppet.
Argumentet att det är så många matcher kvar och så många poäng kvar att spela om håller inte heller. Inte när man är ett värdelöst lag. De många matcherna kommer då bara att innebära att vi hamnar ännu längre ifrån kvalserien än vi är idag. Det minst pinsamma för DIF vore om säsongen tog slut nu så vi bara är någon poäng ifrån.
Så ser verkligheten ut tyvärr.
Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Mäklaren var nog bara ironisk och citerade sin favoritperson Jan Järlefelt från förra året.Jaha! skrev:Grejen är ju den att förra året började man diskutera kvalserien med allsvenskan som följd rätt tidigt också. Även då fick man höra kommentarer om att vi ska till slutspel, vi har för bra lag för att ligga där vi ligger och vi kommer att vända detta. Ja, eller hur! Det gick ju bra med det.Mäklaren skrev:- Att efter sju omgångar börja diskutera division 1 finns inte på kartan. Det är 45 matcher kvar och vårt mål är Kvalserien, dit ska vi nå. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills. Vårt nuvarande lag ska vända skeppet.
Argumentet att det är så många matcher kvar och så många poäng kvar att spela om håller inte heller. Inte när man är ett värdelöst lag. De många matcherna kommer då bara att innebära att vi hamnar ännu längre ifrån kvalserien än vi är idag. Det minst pinsamma för DIF vore om säsongen tog slut nu så vi bara är någon poäng ifrån.

Tror du tyvärr har rätt. Vi spelar sjukt dåligt. Vi blir utspelade av de flesta lag samtidigt som vi är på tok för dåliga för att själva kunna spela ut något lag.sensei skrev:Det som är mest skrämmande är att vi nu har ett lag som är helt nybyggt. Någon har tänkt ut att vi ska ha den typen av spelare som vi har idag. De som skulle kunna bidra med lite tyngd ställs medvetet åt sidan trots att de finns tillgängliga.
Re: Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvake
Haha! Ja då förstår jag =)pulverapa skrev:Mäklaren var nog bara ironisk och citerade sin favoritperson Jan Järlefelt från förra året.Jaha! skrev:Grejen är ju den att förra året började man diskutera kvalserien med allsvenskan som följd rätt tidigt också. Även då fick man höra kommentarer om att vi ska till slutspel, vi har för bra lag för att ligga där vi ligger och vi kommer att vända detta. Ja, eller hur! Det gick ju bra med det.Mäklaren skrev:- Att efter sju omgångar börja diskutera division 1 finns inte på kartan. Det är 45 matcher kvar och vårt mål är Kvalserien, dit ska vi nå. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills. Vårt nuvarande lag ska vända skeppet.
Tjenare Janne! Hur ska vi göra för att vända trenden och få nuvarande skepp att segla rätt? Är det gula tröjor som gäller i år? Eller blir det kanske de gamla klassiska lila?Mäklaren skrev:- Att efter sju omgångar börja diskutera division 1 finns inte på kartan. Det är 45 matcher kvar och vårt mål är Kvalserien, dit ska vi nå. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills. Vårt nuvarande lag ska vända skeppet.
till alla som tokdissar insatsen så här långt
vi ska INTE göra en Leksand! dvs vi ska inte vara världsmästare på försäsongen och hela grundserien för att sedan totalklappa ihop i KS
vi ska vara som bäst när det gäller i KS och allting dit är bara en sträcka som skall avklaras. Ett helt nytt lag tar tid att spela ihop, det tar tid att få alla bitar på plats. Ge det lite tid och fortsätta stötta laget i vått och torrt
vi ska INTE göra en Leksand! dvs vi ska inte vara världsmästare på försäsongen och hela grundserien för att sedan totalklappa ihop i KS
vi ska vara som bäst när det gäller i KS och allting dit är bara en sträcka som skall avklaras. Ett helt nytt lag tar tid att spela ihop, det tar tid att få alla bitar på plats. Ge det lite tid och fortsätta stötta laget i vått och torrt
Det tar tid att spela ihop ett nytt lag. Tålamod är nyckelordet utan tvekan.