DIF öva på att göra mål

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Berglund
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF öva på att göra mål

Inlägg av Berglund »

Vi har nu spelat 7 matcher och skjutit 196 skott på mål av dom 196 har 14 blivet mål, det ger en procent på 0,07% av skotten som går i mål, det är så dåligt så man vet inte om man ska gråta eller skratta ått eländet.

Sluta träna på pp och box play och osv utan träna på att göra mål .
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Re: DIF öva på att göra mål

Inlägg av pulverapa »

Berglund skrev:Vi har nu spelat 7 matcher och skjutit 196 skott på mål av dom 196 har 14 blivet mål, det ger en procent på 0,07% av skotten som går i mål, det är så dåligt så man vet inte om man ska gråta eller skratta ått eländet.

Sluta träna på pp och box play och osv utan träna på att göra mål .
Nej nej nej. 7 procent.
gurra

Re: DIF öva på att göra mål

Inlägg av gurra »

Berglund skrev:Vi har nu spelat 7 matcher och skjutit 196 skott på mål av dom 196 har 14 blivet mål, det ger en procent på 0,07% av skotten som går i mål.

Haha så jävla bra. Man har länge misstänkt att det är på den där intelligensnivån vissa på forumet ligger men nu har vi det på papper också :)

Får mig osökt att tänka på hon roliga i riksdagen, "400 000 euro, det är 4 000 miljarder kronor". Det är också en klassiker.
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

Antar att tråden är för att visa lite missnöje och kanske inte så seriös... men har sjukt tråkigt på kneget så jag tar den seriöst :)

Jag tror att DIF gör just det. Tror många enskilda spelare övar sjukt mycket på att skjuta både hemma och på is, från 10-års ålder.

Frågan är däremot om DIF övar rätt. Vi möter oftast lag som är grymma på att försvara sig och att hålla rent framför mål.

Hur skall vi kunna träna mot det? Vi har enorma problem att freda oss i försvarszon, jag antar att det är samma sak på träning.
Å andra sidan, är vi patetiskt klena när det gäller att kriga framför mål själva.

Jag blir sjukt nyfiken på hur det ser ut när vi tränar PP/BP. Hur skoj och kul är det med polarn du möter när ni kivas lite framför mål. Hur realistiskt tränar dom? Har aldrig skrattat så ångestfylt som när jag såg Sörensen bli bortplockad av Malmös backar i vårat PP.

Hur mycket övar vi på att passa under press? Har nog bara sett Linkan servera fina passningar under press. Åberg har det inte lätt när han försöker skjuta efter fladderpass från [back].

Tror verkligen inte problemet ligger på individnivå.
Berglund

Inlägg av Berglund »

Ok förlåt då att jag skrev fel, gud va alla är duktiga här.

nä nu skiter jag i DIF , HOPPAS DETTA JÄVLA SKIT ALDRIG MER SPELAR I ELITSERIEN

är det bättre????

nä nu blir det Brynäs för min del.

någon som vill ha min biljett mot Karlskoga? för jag vill då jävlar inte ha den.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Berglund skrev:Ok förlåt då att jag skrev fel, gud va alla är duktiga här.

är det bättre????

någon som vill ha min biljett mot Karlskoga? för jag vill då jävlar inte ha den.
Det är ditt eget val, skyll inte på någon annan...
Berglund

Inlägg av Berglund »

gör jag inte din jävla pulverapa
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

är det bättre????

Hej då Challe, eller är du en annan Berglund? ;-)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

är det bättre????

Haha! Dagens "rage quit"?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Berglund skrev:gör jag inte din jävla pulverapa
Hur gammal är du? Det blir lite fel ibland eftersom man förutsätter att någon är 18+ här på forumet.
Berglund

Inlägg av Berglund »

det du
gurra

Inlägg av gurra »

Folk får softa ner lite. Vi har spelat 7 matcher och visst ska vi ha tagit fler poäng. Samtidigt så har vi tillskillnad från många andra lag fått byta ut mer än halva truppen och då är det klart att det kan ta ett tag innan saker och ting sitter.

Alldeles i början kom vi till för få avslut. Nu har vi många avslut men inte av tillräcklig kvalité. Jag ser iaf att det händer saker och ting och att de jobbar på rätt saker. Men om vi efter 15-20 omgångar är nere i skiten ja då kan man börja oroa sig på allvar. Nu är det helt öppet fortfarande och kommer vi in i en streak på 3 raka vinster så är vi i toppen. Lugn i båten.

Inte helt överaskad dock att du slänger biljetter o grejer. Har förstått att det finns många här som inte klarar motgångar och personligen tycker jag att ni inte tillför något.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Berglund skrev:det du
Jag förutsätter att du är över 18. Om du nu vill byta lag till Brynäs är det ditt eget val, kom inte och dra någon snyfthistoria om att folk är dumma mot dig på forumet. Har du problem med att någon påpekar att du har fel fakta så bör du helst söka dig någon annanstans, Brynäs är ett bra alternativ. Pajasfasoner.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Roligaste jag har läst på länge här inne.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: DIF öva på att göra mål

Inlägg av pulverapa »

Folk säger att det är samma visa som förra året. Jag tycker inte att det är det. Visst, vi har en oförmåga att få in puckarna. Förra året kom vi inte ens till dessa lägen. Det är inte katastrof än, som det var efter jul förra året. Vi måste förbättra oss i allt så klart men mest akut är:

Uppspel (Båga och ta fart!)
Power play

Man blir inte bättre på att göra mål för att man lägger några minuter extra på skott. Det är bättre att öva att komma i skottläge istället.

Jag är inte orolig. Än.
Låst